H0nd3ndär skrev 2022-04-10 11:11:26 följande:
Spännande med alla kurvor!
Citeringen fungerar fortfarande sådär här...
Kan bli flera plus denna månaden som det ser ut!
Här vet jag inte om jag precis haft äl (sent igår/natt) eller om den kommer idag eller imorgon. Tyvärr somnade maken ifrån under nattningen igår så blev inget då. Idag vart äl-testet än starkare positivt trots starkare än kontrollstrecket redan igår men flytningarna känns som om de börjat torka upp och nu på fm när vi smet undan så kändes det som att tappen stod lägre. Tempen hade ökat imorse också men mer oralt än vaginalt. Närmsta dagarna får utvisa när/om äl troligtvis var. Är på cd16 idag.
Sedan måste jag erkänna att jag är lite ambivalent till denna månaden. Visst vill jag ha ett plus, men samtidigt är detta bara 2a cykeln efter att jag fått mensen tillbaka och lilla är bara 9 mån. Vet inte om jag är urpepp på barn både -21 och -22. Men samtidigt vill vi ha en sista och åldern gör att vi inte vill vänta.
Visst är det!? När vi försökte med tvåan var jag med i en rolig tråd som hette något i stil med ?vi som tempar/fertility friend?. Den verkar dock ha dött ut i takt med att de flesta plussade. Vi startade faktiskt en snapchat-grupp efter och har fortfarande kontakt nu typ 6 år senare :D
Måste säga att det ändå låter som att ägget bör släppa idag, eftersom ältestet fortfarande var så starkt positivt! Jag kan ofta uppleva mig som ?torrare? på själva äl-dagen, eftersom flytningarna då går över till att vara vattniga istället för de väldigt markanta äggviteflytningarna. Du får väl se om tempen ökar eller sjunker imorgon :) Jag får ofta en liten höjning dagen innan ägget släpper och sen en dipp dagen därpå. Känns väldigt tydligt att ägget släppt där under natten, för all kramp i magen försvinner spårlöst och kvar är bara lite vagt illamående! du får uppdatera oss imorgon!