• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Kiiwii
    Minaälsklingar skrev 2022-04-05 21:08:10 följande:
    Ja man försöker att inte bry sig så mycket men det är ju omöjligt.
    Tack, ja det hoppas jag med.
    Ja jag har 4 pojkar här hemma.
    Sedan min lilla flicka gick bort i v 15 i december månad har vi försökt. Den graviditeten blev på andra försöket, nu känns det som jag aldrig kommer bli gravid, som där har blivit något fel efter förra graviditeten, känns som inte allt står rätt till med kroppen. 
    Är inne på försök nr 4 nu, låter kanske inte så länge men jag var ju inställd på Bebis skulle komma i juni så för mig känns det som evigheter, och man blir ju inte yngre direkt.

Beklagar :( Så himla tråkigt. 

Tror inte det är något fel på dig alls, även om man tycker att man försöker och misslyckas hela tiden så har man typ bara 20 % chans att lyckas trots perfekta förutsättningar. De är verkligen små mirakel barnen.

Jag med har blivit relativt lätt gravid förut, men nu tar det tid. Jag har fått svajiga hormoner så ägglossningen är inte riktigt som den ska så det är ju inte så konstigt att det tar tid... Försöker få ordning på menscykeln med vitaminer och viktnedgång och det blir bättre och bättre. Men känner lite tidspress i och med åldern... inte lastgammal men fertiliteten dalar ju hela tiden typ!

Kämpa på!

• Kiiwii
    Symetrical skrev 2022-04-06 07:11:17 följande:
    Beklagar lillskruttan. Förstår att det känns tungt, men tror inte att det är något fel på sin kropp. Kanske bara behöver lite tid att återhämta sig..? Hur gamla är dina pojkar? Jag har tre här hemma, 9 år, 5,5 år och 3,5 år. Vill så gärna ha en fyra och har äntligen fått med mig mannen något sånär (han var nöjd efter två xD) så får se om det blir något här framöver. Cykeln verkar i alla fall vara något sånär på banan igen efter uttag av hormonspiralen i februari
    Men då är det spännande nedräkning för dig nu då :D Håller tummarna!!!
  • H0nd3ndär

Cd12 och jag har börjat få äl-känningar men dröjer nog ändå ett par dagar till. Så sjukt omotiverad denna cykeln. Har inte ens börjat med äl-test än. Tempen svajar hej vilt men har börjat komplettera med vaginal temp då den inte är lika känslig. 

Tror största anledningen till omotivationen är att lutealfasen vart lite för kort förra cykeln och att lilla fortsätter amma massor nattetid så räknar inte med längre denna cykeln. Det känns alltså kört på förhand...

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-06 07:12:26 följande:

Då var det bara att vänta då.. 8P

kul med en till som använder FF :) tycker det är barnsligt roligt med den appen..

• Symetrical
    Kiiwii skrev 2022-04-06 15:27:39 följande:
    Men då är det spännande nedräkning för dig nu då :D Håller tummarna!!!
    Tack för tumhållandet! Hur går det för dig? Några äl-symptom än? :P
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-06 17:29:55 följande:

kul med en till som använder FF :) tycker det är barnsligt roligt med den appen..

Jag med!! Är typ helt besatt av den och loggar allt jag bara kan :P
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-06 17:34:19 följande:
    Jag med!! Är typ helt besatt av den och loggar allt jag bara kan :P
    Haha ja jag måste bli bättre på att logga mera saker, just nu och dock jag och FF osams, el tja jag och min kropp=temp.. enligt FF inget äl denna månad och nu för en timme sen lite blod..
    börjat googla på klimakteriet för min mens är som en klocka plus minus en dag och en vecka tidigt har jag aldrig varit med om... jag är 39 år och det vore överjävligt rent ut sagt om den ska börja strula nu 
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-06 17:55:36 följande:
    Haha ja jag måste bli bättre på att logga mera saker, just nu och dock jag och FF osams, el tja jag och min kropp=temp.. enligt FF inget äl denna månad och nu för en timme sen lite blod..
    börjat googla på klimakteriet för min mens är som en klocka plus minus en dag och en vecka tidigt har jag aldrig varit med om... jag är 39 år och det vore överjävligt rent ut sagt om den ska börja strula nu 
    Låter onekligen som lite väl tidigt för klimakteriet.. men är det en vecka tills du ska ha mens egentligen, eller? Kan ju vara nidblödning i en perfekt värld ;) Kan du inte posta grafen så jag får se?
  • Brallans

Ja man kan ju tycka det är för tidigt :) 
    jag brukar ha 26-27 dagar så ca en vecka iaf kvar till mens, har ju inte ens haft äl enligt FF veckan innan 20-27/4 var vi bortresta och sov dåligt och drack vin hela den veckan typ så den tempen är ju inte att räkna med haha.. 

ja en nidis hade ju varit perfekt men då räknar jag med höjd temp imorn tänker jag.. 

hoppas bilden kom med 

Symetrical skrev 2022-04-06 19:38:52 följande:
    Låter onekligen som lite väl tidigt för klimakteriet.. men är det en vecka tills du ska ha mens egentligen, eller? Kan ju vara nidblödning i en perfekt värld ;) Kan du inte posta grafen så jag får se?

• Minaälsklingar
    Kiiwii skrev 2022-04-06 15:26:54 följande:

Beklagar :( Så himla tråkigt. 

Tror inte det är något fel på dig alls, även om man tycker att man försöker och misslyckas hela tiden så har man typ bara 20 % chans att lyckas trots perfekta förutsättningar. De är verkligen små mirakel barnen.

Jag med har blivit relativt lätt gravid förut, men nu tar det tid. Jag har fått svajiga hormoner så ägglossningen är inte riktigt som den ska så det är ju inte så konstigt att det tar tid... Försöker få ordning på menscykeln med vitaminer och viktnedgång och det blir bättre och bättre. Men känner lite tidspress i och med åldern... inte lastgammal men fertiliteten dalar ju hela tiden typ!

Kämpa på!

Tack, ja det är det värsta jag varit med om.
    Tycker bara inte jag känner igen min kropp sedan förra grav, konstig molvärk jämt och bäckensmärtor , jag hoppas bara det är något övergående trots att jag haft det nu i 4 månader. 
    Jag har stenkoll på äl och har fått till det varje gång ändå blir det inget. 
    Dom andra graviditeterna har jag tom lyckats 5-6 dagar innan. Men antar jag har blivit lite bortskämd när jag har haft så lätt för att bli gravid tidigare och hoppades ju att det skulle ta sig på första försöket.
    Ja lite vitaminer är ju aldrig fel.
    Hoppas vi får vårt plus snart båda två.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida