• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Minaälsklingar

Hej igen. 
    Skriver sällan men brukar vara inne och hänga med vad ni Skriver då och då. 
    Vill egentligen inte eftersom det känns som man blir mer besatt av att bli gravid men samtidigt kan jag inte hålla mig borta. 
    Grattis till er som fått ert efterlängtade plus och hoppas ni andra snart får ert plus. 
    Jag kämpar vidare och har äl förmodligen idag och väntar nu med spänning.

• Kiiwii
    Pandy13 skrev 2022-04-04 20:15:35 följande:
    Haha ja jag har ju också glömt allt som har med småbarn att göra. Det svåraste blir nog att se till att sonen inte har det alltför tråkigt i sommar. 

Åh va mysigt! Svägerskan fick barn för två månader sedan och svågern ska få några veckor innan oss. En av mina bästa vänner är beräknad tre dagar före mig och flera inte lika nära vänner är också gravida. Förväntade mig inte en sådan babyboom i min ålder, haha!
    Åååh vad roligt, då har du flera att hänga med som också befinner sig i samma sits :) Jag har en nära vän som väntar sitt andra barn till sommaren, hon är några år äldre. annars vet jag ingen som tänkt skaffa barn, alla mina vänner och syskon är färdiga, haha. Men man vet aldrig, kanske kommer någon som också vill skaffa en liten lite senare :)
  • Kiiwii
    Minaälsklingar skrev 2022-04-04 21:07:09 följande:

Hej igen. 
    Skriver sällan men brukar vara inne och hänga med vad ni Skriver då och då. 
    Vill egentligen inte eftersom det känns som man blir mer besatt av att bli gravid men samtidigt kan jag inte hålla mig borta. 
    Grattis till er som fått ert efterlängtade plus och hoppas ni andra snart får ert plus. 
    Jag kämpar vidare och har äl förmodligen idag och väntar nu med spänning.

Jag med håller mig periodvis i bakgrunden, är inte så aktiv på familjeliv, lätt att jag blir för besatt som gör att jag blir mer ledsen. Samtidigt är man ju nyfiken och vill se och höra hur det går för alla :) Lite lagom är nog bäst. Hoppas du med får ditt pluss snarast. Hur länge har ni försökt? Barn sedan innan?
  • Anonym (Babymakeing)
    Kiiwii skrev 2022-04-04 13:10:51 följande:

Jag ser tydligt ett streck iaf, tycker helt klart det ser positivt ut. Med första barnet blödde jag pyttelite i 1-2 dagar precis vid BIM, men bebis blev det :) Spännande väntan... 

Cd 13 för mig idag, hoppas jag får ägglossning framöver men har inga tecken på det än mer än att det sliter och drar lite kring äggstockarna men det har det gjort av och till flera veckor. Känns som att kroppen jobbar på men inte lyckas ägglossa... Har konstigt nog fått ont i bröstvårtorna som jag brukar ha efter ägglossning, men jag har ju inte ägglossat?! Jaaa, kroppen är ett under. 

Hur långt är det kvar för er som varit gravida ett tag? Börjar ni vara less på att vara gravid än? :D

är i v 36 så inte många veckor kvar. Trött, ont, stor... Massa sammandragningar och förvärkar då och då. Samtidigt försöker jag njuta av tiden för jag tycker ändå att det är rätt härligt med magen och att någon sparkar runt där inne hehe.

Bebis får gärna hålla sig där inne ett par veckor till iaf så att jag och maken hinner gå på en dejt till innan vi har två att ta hand om.

• Anonym (Babymakeing)
    Pandy13 skrev 2022-04-04 17:16:21 följande:
    Är i v.34 och börjar bli ganska less! Haha! Tung, osmidig o h börjat sova skit. Det "värsta" är att man vet att det inte kommer bli lättare resterande tid, haha. Men men, man får skylla sig själv ;)

hehe nä det är ju självförvållat. 

Men ja jag håller med dig lite. låg och grubblade massor igår på vem det är vi kommer få in i våra liv och hur hen kommer sova/inte sova osv. Om det blir kolik eller kräkbebis hur jag ska orka isåfall? Om hen kommer amma eller bara vilja ta flaska eller inte alls ta flaska och bara amma... 

Och alla som pratar om hormonerna som gör att man klarar sig på så lite sömn. Ha! Säger jag till det. Jag mådde så himla dåligt sist av sömnbristen att det inte va roligt nånstans. Ändå gör man det igen? Hur knäpp är man inte egentligen Tyst

• Pandy13
    Anonym (Babymakeing) skrev 2022-04-05 14:40:40 följande:

hehe nä det är ju självförvållat. 

Men ja jag håller med dig lite. låg och grubblade massor igår på vem det är vi kommer få in i våra liv och hur hen kommer sova/inte sova osv. Om det blir kolik eller kräkbebis hur jag ska orka isåfall? Om hen kommer amma eller bara vilja ta flaska eller inte alls ta flaska och bara amma... 

Och alla som pratar om hormonerna som gör att man klarar sig på så lite sömn. Ha! Säger jag till det. Jag mådde så himla dåligt sist av sömnbristen att det inte va roligt nånstans. Ändå gör man det igen? Hur knäpp är man inte egentligen Tyst

Jag kan faktiskt inte minnas att sömnen var så katastrofal. Antingen så var den inte det eller så har jag glömt under alla år.. Men vet att jag behöver en del sömn och hoppas verkligen inte det blir en liten som inte sover "alls".
    Första gången har man heller inget att jämföra med. Denna gång har jag ju mer "önskemål", haha! 
  • Kiiwii
    Anonym (Babymakeing) skrev 2022-04-05 14:35:29 följande:

är i v 36 så inte många veckor kvar. Trött, ont, stor... Massa sammandragningar och förvärkar då och då. Samtidigt försöker jag njuta av tiden för jag tycker ändå att det är rätt härligt med magen och att någon sparkar runt där inne hehe.

Bebis får gärna hålla sig där inne ett par veckor till iaf så att jag och maken hinner gå på en dejt till innan vi har två att ta hand om.

Verkligen nära :) Spännande att fundera på vem det är där inne. Det är väl klokt att passa på att dejta och göra lite skojiga saker ihop, blir rätt lite av den varan med flera barn och bebis förstås ;) 
  • Minaälsklingar
    Kiiwii skrev 2022-04-04 22:56:53 följande:
    Jag med håller mig periodvis i bakgrunden, är inte så aktiv på familjeliv, lätt att jag blir för besatt som gör att jag blir mer ledsen. Samtidigt är man ju nyfiken och vill se och höra hur det går för alla :) Lite lagom är nog bäst. Hoppas du med får ditt pluss snarast. Hur länge har ni försökt? Barn sedan innan?
    Ja man försöker att inte bry sig så mycket men det är ju omöjligt.
    Tack, ja det hoppas jag med.
    Ja jag har 4 pojkar här hemma.
    Sedan min lilla flicka gick bort i v 15 i december månad har vi försökt. Den graviditeten blev på andra försöket, nu känns det som jag aldrig kommer bli gravid, som där har blivit något fel efter förra graviditeten, känns som inte allt står rätt till med kroppen. 
    Är inne på försök nr 4 nu, låter kanske inte så länge men jag var ju inställd på Bebis skulle komma i juni så för mig känns det som evigheter, och man blir ju inte yngre direkt.
  • Symetrical
    Minaälsklingar skrev 2022-04-05 21:08:10 följande:
    Ja man försöker att inte bry sig så mycket men det är ju omöjligt.
    Tack, ja det hoppas jag med.
    Ja jag har 4 pojkar här hemma.
    Sedan min lilla flicka gick bort i v 15 i december månad har vi försökt. Den graviditeten blev på andra försöket, nu känns det som jag aldrig kommer bli gravid, som där har blivit något fel efter förra graviditeten, känns som inte allt står rätt till med kroppen. 
    Är inne på försök nr 4 nu, låter kanske inte så länge men jag var ju inställd på Bebis skulle komma i juni så för mig känns det som evigheter, och man blir ju inte yngre direkt.
    Beklagar lillskruttan. Förstår att det känns tungt, men tror inte att det är något fel på sin kropp. Kanske bara behöver lite tid att återhämta sig..? Hur gamla är dina pojkar? Jag har tre här hemma, 9 år, 5,5 år och 3,5 år. Vill så gärna ha en fyra och har äntligen fått med mig mannen något sånär (han var nöjd efter två xD) så får se om det blir något här framöver. Cykeln verkar i alla fall vara något sånär på banan igen efter uttag av hormonspiralen i februari
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida