• Anonym (Snuvan)

Vill kvinnor 55+ ha kk?

Och vilka åldrar på mannen föredrar ni?

• Svar på tråden Vill kvinnor 55+ ha kk?
  • Openmindedfast
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-20 11:34:07 följande:
    Du verkar ju vara helt underbar. Jag gillar sättet du resonerar och uttrycker dig på. Lycklig den som får vara kk med dig
    Jag gillar också ditt sätt att uttrycka dina frågeställningar på, din inställning och målsättning med en kk. Ja ett egentligen ganska stort ämne med många direkta och närliggande trådar här på FL. Finns så mycket att berätta kring ämnet ;)
  • Openmindedfast
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-20 10:53:50 följande:
    Jag är tydlig och rak med vad jag vill så jag tror inte det är problemet. Jag hade en som tyvärr blev kär i mig, en underbar man. Jag hade hemskt gärna fortsatt träffa honom men det funkade ju inte. 
    Fastnar också lite på denne underbare man som blev kär i dig. Nu har väl antagligen en tid passerat, går det att komma in i detta spår från en helt ny infallsvinkel och förändrat förhållningssätt? Som jag sa lågt hängande frukt och inte gå över ån efter vatten. Men vad vet jag ;) säkert en historia bakom detta för lång att avhandla här men du får gärna skicka ett DM om du vill utveckla.
  • Anonym (Älskare, javisst)
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-20 07:23:01 följande:

Får jag fråga er som har lyckats då hur ni gjorde? Själv vill jag inte använda appar. Hur gör man? Väldigt nyfiken på om detta är möjligt. Känns omöjligt haha. Jag är inte supersocial utan ganska introvert.Men jag vet också att män kan tycka det är befriande att man inte riktigt beter sig som andra kvinnor vad gäller det sociala. Tips mottages gärna. 

Börja med att se till att du själv oftare befinner dig på sådana platser och i sådana sammanhang där det finns många män.
    Helst ensam utan sällskap av någon väninna och gärna i sådana sammanhang där det råder stort överskott av män.

Om man bara väljer att tillbringa sin tid på samma ställen och på samma sätt som tidigare, om man bara umgås med sina kvinnliga vänner, så är nog chansen ganska liten.
    Men om man som ensam kvinna umgås med många män så är chansen genast mycket större.

Någon på forumet har tidigare skrivit en tänkvärd sak, det var ungefär:
    "- Om manliga simmare är den typ av män du gillar och vill träffa,
    så bör du inte gå på tjejhockey".

Om du vill att män ska ta kontakt med dig så kan det vara klokare att besöka Julas eller Biltemas avdelning för laddbara verktygsmaskiner än att gå till Lindex damavdelning.
    På Lindex damavdelning vågar nog ingen man de dig något råd.
    Men om du kollar verktyg eller bildelar på Jula och ser förvirrad ut så finns det god chans att någon man tar kontakt och vill ge dig goda råd.

Börja tänk och uppträda lite mer på detta sätt. Inte exakt som i mina exempel men på de sätt som passar för dig.
    Du kommer snart att ha träffat och pratat med flera nya män och chansen är god att någon av dem skulle passa till det du önskar dig.
  • Anonym (Kvinna 52)
    Openmindedfast skrev 2024-10-20 12:44:43 följande:
    Fastnar också lite på denne underbare man som blev kär i dig. Nu har väl antagligen en tid passerat, går det att komma in i detta spår från en helt ny infallsvinkel och förändrat förhållningssätt? Som jag sa lågt hängande frukt och inte gå över ån efter vatten. Men vad vet jag ;) säkert en historia bakom detta för lång att avhandla här men du får gärna skicka ett DM om du vill utveckla.
    Åh ja det var han som drog sig bort från mig pga sina känslor. Det var flera år sedan men vi har fortfarande sporadisk kontakt som vänner. Vi vill varandra det bästa. Det finns en smärta i det också men vi kan inte släppa varandra. Men vi ska bara vara vänner. 
  • Anonym (Kvinna 52)
    Anonym (Älskare, javisst) skrev 2024-10-20 12:54:00 följande:
    Börja med att se till att du själv oftare befinner dig på sådana platser och i sådana sammanhang där det finns många män.
    Helst ensam utan sällskap av någon väninna och gärna i sådana sammanhang där det råder stort överskott av män.

Om man bara väljer att tillbringa sin tid på samma ställen och på samma sätt som tidigare, om man bara umgås med sina kvinnliga vänner, så är nog chansen ganska liten.
    Men om man som ensam kvinna umgås med många män så är chansen genast mycket större.

Någon på forumet har tidigare skrivit en tänkvärd sak, det var ungefär:
    "- Om manliga simmare är den typ av män du gillar och vill träffa,
    så bör du inte gå på tjejhockey".

Om du vill att män ska ta kontakt med dig så kan det vara klokare att besöka Julas eller Biltemas avdelning för laddbara verktygsmaskiner än att gå till Lindex damavdelning.
    På Lindex damavdelning vågar nog ingen man de dig något råd.
    Men om du kollar verktyg eller bildelar på Jula och ser förvirrad ut så finns det god chans att någon man tar kontakt och vill ge dig goda råd.

Börja tänk och uppträda lite mer på detta sätt. Inte exakt som i mina exempel men på de sätt som passar för dig.
    Du kommer snart att ha träffat och pratat med flera nya män och chansen är god att någon av dem skulle passa till det du önskar dig.
    Haha vilka roliga tips och bilder jag får i huvudet! Tack. Jag ska absolut fundera var det kan finnas roliga män samlade. Bra tips! Ensam är jag mest hela tiden så jag har ingen grupp med väninnor i släp vilket ju passar bra om jag ska försöka mig på detta. 
  • Anonym (Fniss)
    Anonym (Fniss) skrev 2024-10-20 01:37:36 följande:
    Fnissar lite för att du framstår som världsfrånvänd trots att du bott utomlands. De flesta med en gnutta självrespekt vill inte bli bedragna oavsett vilket land man är född och bor i. Att ett land har en större befolkningsmängd har ingenting med folkvett att göra och du försöker rättfärdiga otrohet med ditt fåniga resonemang för att slippa känna skuld. 
    ..
  • Anonym ((Samma sits))
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-20 07:23:01 följande:

Får jag fråga er som har lyckats då hur ni gjorde? Själv vill jag inte använda appar. Hur gör man? Väldigt nyfiken på om detta är möjligt. Känns omöjligt haha. Jag är inte supersocial utan ganska introvert.Men jag vet också att män kan tycka det är befriande att man inte riktigt beter sig som andra kvinnor vad gäller det sociala. Tips mottages gärna. 

Bra fråga jag kikar in och ser om det kommer några bra svar =)

Förstår jag det rätt att du letar en kk?
  • Openmindedfast
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-20 13:09:41 följande:
    Åh ja det var han som drog sig bort från mig pga sina känslor. Det var flera år sedan men vi har fortfarande sporadisk kontakt som vänner. Vi vill varandra det bästa. Det finns en smärta i det också men vi kan inte släppa varandra. Men vi ska bara vara vänner. 
    Där skulle jag tänka i en helt annan riktning. Dels för att man kan faktiskt ha flera kk och den här smärtan, att inte kunna släppa varandra helt. Den skulle jag ha arbetat med och framförallt efter att jag fått kontakt med en annan bra man.
  • Anonym (Kvinna 52)
    Openmindedfast skrev 2024-10-20 15:28:46 följande:
    Där skulle jag tänka i en helt annan riktning. Dels för att man kan faktiskt ha flera kk och den här smärtan, att inte kunna släppa varandra helt. Den skulle jag ha arbetat med och framförallt efter att jag fått kontakt med en annan bra man.
    Med uttrycker arbetat med menar du att komma över att det gör ont eller? Att komma över det jobbiga och kunna ses som vänner? Eller vad menar du med annan riktning?
  • Anonym (Kvinna 52)
    Anonym ((Samma sits)) skrev 2024-10-20 14:05:36 följande:
    Bra fråga jag kikar in och ser om det kommer några bra svar =)

Förstår jag det rätt att du letar en kk?
    Ja alltså det skulle vara trevligt tycker jag. 
Svar på tråden Vill kvinnor 55+ ha kk?