Inlägg från: Openmindedfast |Visa alla inlägg
  • Openmindedfast

Vill kvinnor 55+ ha kk?

Ulla B skrev 2024-10-19 16:20:05 följande:

Inte så svårt gå det. Har en man som kommer ibland men tog lång tid inban jag förstod vad kk var 

Ja man lär så länge man lever ;)
  • Openmindedfast
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-19 17:58:25 följande:

Ja! Det skulle jag vilja ha. Typ samma ålder som jag tror jag. Helt omöjligt dock att hitta någon. 

Absolut inte omöjligt ;) du har statistiken på din sida skulle jag säga. Däremot är min egen erfarenhet att både män och kvinnor lite kämpar därute och ömsom sorterar bort varandra eller missar varandra, alternativt kommer inte till skott.
  • Openmindedfast
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-19 18:04:57 följande:
    Hmmm vad menar du med statistiken? 
    Det går ju fler män på antalet kvinnor tänker jag ;) Sen tänker jag att vi måste vara mer öppna för att träffa någon, våga lite mer och vara mer utåtriktade ;)
  • Openmindedfast
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-20 07:23:01 följande:

Får jag fråga er som har lyckats då hur ni gjorde? Själv vill jag inte använda appar. Hur gör man? Väldigt nyfiken på om detta är möjligt. Känns omöjligt haha. Jag är inte supersocial utan ganska introvert.Men jag vet också att män kan tycka det är befriande att man inte riktigt beter sig som andra kvinnor vad gäller det sociala. Tips mottages gärna. 

Jag har träffat både kk, sambo och 2 fd älskarinnor via HP, Facebook samt i kollegie med lite distans. Sedan fört över dem till Messenger och KIK. Tips är att inte gå över ån efter vatten. Hur är det med mannen som leendes tipsar dig om extrapriset på gurkan i din lokala affär, eller den fd pojkvännen du hade fantastisk sex med men där ni inte matchade att bo ihop tex. Det gäller att vara påhittig. Social är bra men att hitta de lågt hängande frukterna. Ja det finns många tips att ge ;)
  • Openmindedfast
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-20 10:04:18 följande:
    Tack för bra infallsvinklar! 
    Sen gäller det att vara bestämd som min sambo faktiskt var initialt, då vi var enbart kk. Lite lång historia att dra här med tänk på att det handlar om vad du vill ha, uppnå, uppleva och att det sedan gäller för omgivningen att matcha upp till det. Det kräver förstås att du är tydlig och rak (inte alltid lätt kanske) och själv sätter gränser för tex giftassugna män som försöker snärja in dig i någon form av nät ;)
  • Openmindedfast
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-20 10:53:50 följande:
    Jag är tydlig och rak med vad jag vill så jag tror inte det är problemet. Jag hade en som tyvärr blev kär i mig, en underbar man. Jag hade hemskt gärna fortsatt träffa honom men det funkade ju inte. 
    Ja där har du det något traditionella problemet! Samtidigt är jag en man som gärna vill använda problem till min fördel. Känslor kan vara svåra att hantera och kräver ofta att man verkligen sorterar vad de egentligen består av, vad som är användbart i situationen och vad som behöver sållas bort eller hållas tillbaka. Framförallt kanske skapa nya mönster i sina känslor. Själv tillåter jag mig att bli kär i mina kk:s nästan till gränsen för riktigt djup kärlek. Jag tycker det bringar både energi och fokus till det fysiska, det väcker ett engagemang som jag fokuserar till kvinnans njutning. Jag respekterar satta gränser, en kk relation är vad det är, inga serenader under balkongen, tjatiga sms eller telefonsamtal, och framförallt inget knäböjande med långa kärleksförklaringar. Vet att vi män har svårt för detta, speciellt om sexet är riktigt härlig. vi vill ringa in, fånga in, ta under kontroll ofta samma fenomen som kväver kvinnor i vanliga relationer efter tid. Det begränsar det som annars kan sprudla fritt i varma sommarvindar. 
  • Openmindedfast
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-20 11:34:07 följande:
    Du verkar ju vara helt underbar. Jag gillar sättet du resonerar och uttrycker dig på. Lycklig den som får vara kk med dig
    Tack ;) Jag skulle säga att många av mina resonemang har formats över tid av framförallt kvinnor, min respekt och kärlek för kvinnor samt en handfull väldigt speciella män som gjort intryck på mig. Har vi inte alla något underbart inom oss bara vi letar tillräckligt väl ?
  • Openmindedfast
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-20 11:34:07 följande:
    Du verkar ju vara helt underbar. Jag gillar sättet du resonerar och uttrycker dig på. Lycklig den som får vara kk med dig
    Jag gillar också ditt sätt att uttrycka dina frågeställningar på, din inställning och målsättning med en kk. Ja ett egentligen ganska stort ämne med många direkta och närliggande trådar här på FL. Finns så mycket att berätta kring ämnet ;)
  • Openmindedfast
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-20 10:53:50 följande:
    Jag är tydlig och rak med vad jag vill så jag tror inte det är problemet. Jag hade en som tyvärr blev kär i mig, en underbar man. Jag hade hemskt gärna fortsatt träffa honom men det funkade ju inte. 
    Fastnar också lite på denne underbare man som blev kär i dig. Nu har väl antagligen en tid passerat, går det att komma in i detta spår från en helt ny infallsvinkel och förändrat förhållningssätt? Som jag sa lågt hängande frukt och inte gå över ån efter vatten. Men vad vet jag ;) säkert en historia bakom detta för lång att avhandla här men du får gärna skicka ett DM om du vill utveckla.
  • Openmindedfast
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-20 13:09:41 följande:
    Åh ja det var han som drog sig bort från mig pga sina känslor. Det var flera år sedan men vi har fortfarande sporadisk kontakt som vänner. Vi vill varandra det bästa. Det finns en smärta i det också men vi kan inte släppa varandra. Men vi ska bara vara vänner. 
    Där skulle jag tänka i en helt annan riktning. Dels för att man kan faktiskt ha flera kk och den här smärtan, att inte kunna släppa varandra helt. Den skulle jag ha arbetat med och framförallt efter att jag fått kontakt med en annan bra man.
  • Openmindedfast
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-20 16:47:58 följande:
    Med uttrycker arbetat med menar du att komma över att det gör ont eller? Att komma över det jobbiga och kunna ses som vänner? Eller vad menar du med annan riktning?
    Jag hade använt er historia, smärtan hade jag vänt till vår fördel. Det var ju mannen som valde att avsluta pga känslor han inte kunde hantera. Jag hade definitivt tagit ett omtag på er kk relation efter att jag träffat en ny kk. På så vis kunna komma in i en ny vinkel i er tidigare relation och då eventuellt få mannen att tänka annorlunda kring dig och de känslor som plötsligt kom över honom. Men? bara en tanke från min sida ;) En möjlighet att utveckla detta till en helt ny nivå ;)
  • Openmindedfast
    Anonym (Kvinna 52) skrev 2024-10-20 17:12:36 följande:
    Intressant tanke som jag absolut inte hade tänkt själv! Spännande. Tack för alla kloka inspel Idag. 
    Tack ;) Hade gärna diskuterat detta vidare med dig.
Svar på tråden Vill kvinnor 55+ ha kk?