• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • Jojjans
    Lotgardet skrev 2021-05-09 09:37:18 följande:

Jag har Flo, har använt den i en herrans massa år och lagt in data. Den brukar oftast stämma för mig

Aaah. Tempar du då, eller hur vet appen när du har ägglossning? Om du inte tempar skulle jag inte lita på en app angående det eftersom det är så olika mellan olika personer vilken dag i cykeln man har ägglossning.
  • Fjonkis

Tror att detta är den senast uppdaterade..

1/5 JosHed - PLUSSAT

2/5 Humlesurr - PLUSSAT

5/5 Stjärnhimmeln PLUSSAT

5/5 amandannn PLUSSAT

8/5 MBL1712, jojjans

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Juniprinsen

10/5 Elise96 PLUSSAT

10/5 Trubadurenstjej, mangelica

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

15/5 Fjonkis PLUSSAT

16/5 Lotgardet

18/5 muffins88

19/5 Inorina

20/5 senapp, linneado

21/5 Secret A

29/5 FruBjörk, jeannollåtta

• Jojjans
    Elise96 skrev 2021-05-09 11:42:01 följande:

Mitt negativa test igår blev idag positivt på ÄL+10!! Fattar verkligen ingenting samtidigt som vi är så chockade och ödmjuka över att det fick på första försöket. Velade om jag skulle posta om det här för har sån stor respekt och skuldkänslor för alla som kämpat länge och så gick det så lätt för oss. En känslig resa för alla, håller tummarna extra hårt för alla i gruppen <3

Grattis!! Och vad roligt för er. Och ha inte dåligt samvete, man bestämmer ju inte över sin egen fertilitet. Jag är över 35 och har också precis plussat på andra försöket. Är glad och otroligt tacksam över att det alltid gått lätt för mig att bli gravid, tänker inte dölja det.

För min del har den stora kampen varit två missfall innan jag fick mitt första barn. Hoppas innerligt att jag slipper det denna gång.
  • Lotgardet
    Jojjans skrev 2021-05-09 12:41:42 följande:

Aaah. Tempar du då, eller hur vet appen när du har ägglossning? Om du inte tempar skulle jag inte lita på en app angående det eftersom det är så olika mellan olika personer vilken dag i cykeln man har ägglossning.

Jag har tempat förr, men gett upp på det pga ostörd sömn.

Jag litar inte helt på appen just nu, just eftersom jag varken testar med stickor eller tempar. Men den har rätt så bra koll eftersom den ?känner? min kropp, eller vad man ska säga.

Men höftar lite med den och mina egna känningar och sekret, är bara första försöket nu så det är inte superviktigt att det blir rätt på en gång :)
  • mollyoshea

Ja, vad kul att jag hittade denna tråden! Min mens borde kommit på förmiddagen idag 9/5 men inte gjort det än, världens längsta dag känns det som. Går bara och väntar på att bli besviken. Har hittills haft kort lutealfas efter första barnet, så jag räknar inte med att ett test ska visa positivt förrän på tis/ons någon gång. Outhärdlig väntan. Grattis till er som redan plussat!

• mangelica

Asså så konstigt, jag har nu i 3 dagar haft lite rosa bruna flytningar vid ungefär 1-2 tillfällen per dessa 3 dagar. Jag vet inte vad jag ska tro! Testen är tok negativa och jag har bim imorgon eller på tisdag. Äl+12eller +13. Någon som haft en nidblödning i 3 dagar och ändå inte plussat förens några dagar senare? Känner mig förvirrad så jag ALDRIG har mellanblödningar eller ens lite rosa innan mensen kommer, den kommer dirrekt likt ett niagarafall. Så förvirrad, och hoppet tär på mig nu känner jag!

• Thess85

Försökt i 6 månader, denna månaden va enda månaden vi faktiskt inte försökt pricka in äl.

Har bim imorgon men igår gick jag en ljusrosa flytning under två toalettbesök sen inget mer.

Testade mig idag och jag vågar kanske hoppas

• lilly439
    Thess85 skrev 2021-05-09 16:31:40 följande:

Försökt i 6 månader, denna månaden va enda månaden vi faktiskt inte försökt pricka in äl.

Har bim imorgon men igår gick jag en ljusrosa flytning under två toalettbesök sen inget mer.

Testade mig idag och jag vågar kanske hoppas

Oh wow. Grattis vågar nog jag mig på! Vad kul!

Kan du se i efterhand hur ni hade sex, i relation till ägglossning?
  • Elise96

Tack för era grattis och fina ord <3 Ni är verkligen otroligt omtänksamma! 

• Länken

Jag hoppar gärna in här. Har BIM på lördag den 15/5. Är idag på ÄL +10. Hoppas på en liten sladdis. Detta är min och sambons första gemensamma barn om vi lyckas bli gravida. Verkar vara många som plussar tidigt här? Jag vågar inte testa en. :) Håller mig nog till torsdag eller fredag. Ni som plussat tidigt, vad har ni för symtom?

Svar på tråden BIM maj