• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • Fjonkis
    DrLavernius skrev 2021-05-08 01:03:47 följande:

Okej kanske risk för TMI, men blir knäpp av att fundera över symptom... Har alltid haft problem med torra slemhinnor, särskilt runt mens. Min mens är beräknad till typ söndag-måndag någon gång, och mina slemhinnor (i vagina alltså) känns helt annorlunda jämfört med hur de brukar kännas. Inte alls torra.

Någon som varit gravid tidigare och känner igen sig? Eller ska jag bara skärpa mig, invänta BIM och inte fundera så mycket? Känner mig skitfånig.

Jag hade massa flytningar på äl+ 5,6. Brukar aldrig ha det mellan äl och mens så det tyckte jag var skumt. Vill minnas att jag hade så vid mina tidigare graviditeter men är inte säker.

Väntar du till bim med att testa?
  • Fjonkis

Negativt idag igen. Jag kan se ett supersvagt streck precis som igår men vet som sagt inte om det betyder något. Hade ju ömma bröst igår, det har blivit värre. Som jag skrev har jag aldrig ömma bröst, kan inte minnas att jag ens haft det vid tidigare graviditeter, endast vid amning.

Men om brösten gör ont pga graviditet känns det som att jag borde få ett starkare plus.

• mangelica

Äl+12 idag. Kan ana en skugga men vågar inte tro på det längre haha. Jag hade en brun flyrning igår. Ömma bröst fortfarande och min tempratur är fortfarande hög. Jag håller fortfarande tummarna, i verkligheten kan man se ett streck på testet, men det är ju sjukt svagt. :)
  • Bullen89

Hej

Jag har Bim om några dagar ... lite oregelbunden så vet inte exakt , har testat med CB testa tidigt och ett väldigt tunt streck ... symptom som molande och lite ont i magen till och från men kan ju vara mens på g ????

Ngn som fått liknande på cb ????????

• Bullen89

Oj råkade bli 2 bilder ????

Strecket syns tydligare nu när det torkar men väldigt tunt

Hade negativt på apoteket hjärtat i morse ????????

• mangelica
    Bullen89 skrev 2021-05-08 08:27:43 följande:

Hej

Jag har Bim om några dagar ... lite oregelbunden så vet inte exakt , har testat med CB testa tidigt och ett väldigt tunt streck ... symptom som molande och lite ont i magen till och från men kan ju vara mens på g ????

Ngn som fått liknande på cb ????????

Jag kan se ett streck, men har inte så mycket erfarenhet av dessa tester tyvärr. Hoppas pp att det ökar :)
  • Fjonkis
    mangelica skrev 2021-05-08 08:16:28 följande:

Äl+12 idag. Kan ana en skugga men vågar inte tro på det längre haha. Jag hade en brun flyrning igår. Ömma bröst fortfarande och min tempratur är fortfarande hög. Jag håller fortfarande tummarna, i verkligheten kan man se ett streck på testet, men det är ju sjukt svagt. :)

Jag kan precis som igår se ett svaagt streck :)
  • mangelica
    Fjonkis skrev 2021-05-08 07:12:16 följande:

Negativt idag igen. Jag kan se ett supersvagt streck precis som igår men vet som sagt inte om det betyder något. Hade ju ömma bröst igår, det har blivit värre. Som jag skrev har jag aldrig ömma bröst, kan inte minnas att jag ens haft det vid tidigare graviditeter, endast vid amning.

Men om brösten gör ont pga graviditet känns det som att jag borde få ett starkare plus.

Jag kan inte se något, men symptomen låter lovande :) det är ju super tidigt ennu, jag håller tummarna :)
  • DrLavernius
    Fjonkis skrev 2021-05-08 07:06:33 följande:

Jag hade massa flytningar på äl+ 5,6. Brukar aldrig ha det mellan äl och mens så det tyckte jag var skumt. Vill minnas att jag hade så vid mina tidigare graviditeter men är inte säker.

Väntar du till bim med att testa?

Spännande! Tog ju ett tidigt test för några dagar sedan som var negativt, men lite oklart när äl var. Försöker hålla mig till imorgon med att testa, men kanske blir ett idag.
  • Elise96
    Fjonkis skrev 2021-05-08 07:12:16 följande:

Ser inget tyvärr :( Men kvaliten här blir ju alltid sämre. ÄL+8 är ju fortfarande tidigt för att få utslag på test, man får ju högre progesteron om man är gravid som kan ge liknande symptom som vid graviditet bara att de inte gör ett + på testet Glad Så inget är ju kört! Jag testade ett stort negativt idag på CB early på ÄL+9 och har inga symptom förutom lite ökade flytningar och en liten molvärk annars är allt precis som vanligt... 
Svar på tråden BIM maj