• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • Fjonkis
    Juniprinsen skrev 2021-05-09 17:39:08 följande:

Stort grattis till dig/er!! :)

Tack snälla<3
  • Fjonkis

Kunde inte hålla mig med att testa ett digitalt. Nu vet vi <3

Inte morgonurin, ÄL+9.

• Länken
    Fjonkis skrev 2021-05-09 19:16:13 följande:

Kunde inte hålla mig med att testa ett digitalt. Nu vet vi <3

Inte morgonurin, ÄL+9.

Wow, grattis! Så tidigt, vad häftigt. Jag är på ÄL +10, vågar inte testa en. :) Hur säker är du på att du är på ÄL +9? Har du använt ägglossningstest? Är nyfiken, har själv använt mig av de denna månad + att jag verkligen kände av ägglossningen. Har du några tydliga graviditetstecken? Så kul att höra hur andra känner och så kul att du plussat tidigt. Återigen stort grattis.
  • Juniprinsen

[quote=81116217][quote-nick]mangelica skrev 2021-05-09 18:03:54 följande:[/quote-nick]

Någon som kan se något? Båda bilderna är tagna inom tiden. Blev så less imorse för det inte va starkare så orkade inte analysera så noga. Tog bara några bilder och lämnade testen i skåpet sen. Äl+10 va första dagen som jag fick lite rosa på pappret, har varit varje dag nu. Så ska man gå efter blödningarna så började jag producera hormon för bara 3 dagar sedan (eftersom det är först när ägget fäster man börjar produvera hormon).

Vad tror ni?

Det första ser jag tyvärr inget på, det andra är lite suddigt så där är jag osäker.

Skickar pepp och hoppas på att det kommer att bli klarare för dig inom de närmaste dagarna. Om ej så håller jag tummarna för dig i juni stället :)

• ElissaLevin

Hej! Kul tråd . Vi börja denna Månad med vårat andra barn ! Första barnet som blir 2 i juni tog 6 mån.... kändes som en evighet ! Hoppas verkningen inte barn nummer 2 tar lika lång tid men de känns som de kommer bli samma ! Till slut blir man tokig... undra varför de tar längre tid för vissa än för andra att bli gravid

• Fjonkis
    Länken skrev 2021-05-09 19:57:36 följande:

Wow, grattis! Så tidigt, vad häftigt. Jag är på ÄL +10, vågar inte testa en. :) Hur säker är du på att du är på ÄL +9? Har du använt ägglossningstest? Är nyfiken, har själv använt mig av de denna månad + att jag verkligen kände av ägglossningen. Har du några tydliga graviditetstecken? Så kul att höra hur andra känner och så kul att du plussat tidigt. Återigen stort grattis.

Tack!:) jag är jättesäker. Jag har tydlig äl och jag använde även ägglossningstester som jag fick stegring på torsdagen. På fredagen hade jag tydliga älflytningar och väldigt ont i magen på förmiddagen.

Det som gjorde att jag var ganska säker på graviditet nu är att jag har ont i mina bröst. Kan knappt duscha normalt. Jag har ALDRIG ont i brösten annars, endast haft ont vid amning. :)
  • Jojjans
    norrsken91 skrev 2021-05-09 18:10:37 följande:

Samma här! Hon föddes 30 september fullt ös :) På 4:e försöket blev jag gravid då. Så nu är det dubbelt så lång tid.. även fast 8 månader egentligen är så länge men ja, man jämför ju såklart. Stort lycka till med graviditeten!

Å då var vi nog med i samma BF-grupp? Vad roligt att mötas här igen! Och vilken tur att ni börjat försöka så tidigt om det verkar ta lite tid. Hoppas det är er tur snart!

Tack! Jag fick 2 missfall innan sonen, ett väldigt sent och ett tidigt, så vågar inte ta ut för mycket i förskott. Vi hoppas det blir en bebis men det vet man inte än. Men vi är glada så länge vi får :)
  • Fjonkis
    mangelica skrev 2021-05-09 18:03:54 följande:

Någon som kan se något? Båda bilderna är tagna inom tiden. Blev så less imorse för det inte va starkare så orkade inte analysera så noga. Tog bara några bilder och lämnade testen i skåpet sen. Äl+10 va första dagen som jag fick lite rosa på pappret, har varit varje dag nu. Så ska man gå efter blödningarna så började jag producera hormon för bara 3 dagar sedan (eftersom det är först när ägget fäster man börjar produvera hormon).

Vad tror ni?

Detta ser väl ut som ett streck eller? Jag tycker att jag ser något mellan prickarna där..

• mangelica
    Fjonkis skrev 2021-05-09 21:03:32 följande:

Detta ser väl ut som ett streck eller? Jag tycker att jag ser något mellan prickarna där..

Ja där ser jag med ett sträck! Hoppas bara det blir starkare imorgon! :)
  • mollyoshea

Ahhhhh!!!! Jag plussade precis, ÄL +8 och nu på kvällen. Så otroligt osannolikt. Mensen kom aldrig idag (haft superkort lutealfas pga amning osv) så jag kunde inte låta bli att ta ett digitalt test. Gravid 1-2!

Svar på tråden BIM maj