BIM maj
Hej!
Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.
Hej!
Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.
Ja så sjukt! Kan liksom inte fatta det än, var tvungen att ta ett till test bara för att se att det ökat även nu på eftermiddagen (eftersom mina svaga var igår från eftermiddagen och de starka i morgonurinet idag). Detta är nu (bara hållt mig 1,5 timme typ xD)!
Jag har BIM fre-sön (men antagligen fredag eftersom annars borde jag nog inte plussat!) är 11 dagar sen positivt ägglossningstest så typ 10 dagar efter ägglossning? (9 dagar igår... :O)
När har du BIM! Håller tummen och tårna!
Såååå coolt!!! BIM tis/ons. Dag 9/10 sen äl på fredag.
Jag får ta och flytta min BIM till två dagar tidigare, enligt min mensapp är mensen beräknad 5/5, men jag tvivlr på att det stämmer för nör jag testade började stegringen på äl test först 23 istället för 21. Däremot fick jag aldrig något fullt positivt för mina äl- stickor tog slut och jag var till 4 olika butiker och inte en enda hade dom så jag sket i det. Förmodar att jag hade äl lördag/söndag för på söndag började jag få molande värk samt hade var öm vid sex.
Denna molande värk har dock inte heller släppt, utan sitter kvar än idag å har aldrig haft så förr utan bara på äl-dagen... Får ha is i magen och vänta bara! :)
BIM-tråd
1/5 FruBjörk
1/5 JosHed - PLUSSAT
5/5 Stjärnhimmeln, Amandaannn
7/5 Jeannollåtta
8/5 MBL1712
9/5 DrLavernius
9/5 Hoppas2022
10/5 Juniprinsen, Elise96
11/5 mangelica
12/5 Fjonkis
13/5 QueenS
15/5 Ugglans
18/5 muffins88
19/5 Inorina
21/5 Secret A
Hej alla, hoppar in här jag med :) andra försöket på andra barnet. Gjorde ett halvhjärtat försök för två månader sen och efter det ett uppehåll för att vi kom på att vi helst drömmer om en vårbebis. Har alltid haft lätt för att bli gravid (gravid 3/5 försök med första - två missfall) så hoppas det går snabbt, men kan ju vara väldigt annorlunda efter barn. Ammar dessutom fortfarande vilket kan försvåra lite, även om det var över ett år sen mensen kom tillbaka.
Min ägglossning blir alltid sen när vi försöker, antar att det är någon stress. Men tror jag har bim 8/5 nu. Fick till det flera gånger veckan innan ägglossning men inte samma dag. Tror vi prickade dagen innan iallafall. Spänningen!
Har tidigare plussat svagt så tidigt som äl+9, så nu är det bara att vänta en vecka :)
BIM-tråd
1/5 FruBjörk
1/5 JosHed - PLUSSAT
5/5 Stjärnhimmeln, Amandaannn
7/5 Jeannollåtta
8/5 MBL1712, jojjans
9/5 DrLavernius
9/5 Hoppas2022
10/5 Juniprinsen, Elise96
11/5 mangelica
12/5 Fjonkis
13/5 QueenS
15/5 Ugglans
18/5 muffins88
19/5 Inorina
21/5 Secret A
Så frustrerande. Har kollat med ältester en/två gånger om dagen nu. Alla negativa, noll stegring. Jag borde ha äl idag. Inga känningar
Så frustrerande. Har kollat med ältester en/två gånger om dagen nu. Alla negativa, noll stegring. Jag borde ha äl idag. Inga känningar
Jag har inte heller fått någon stegring :(. Men har läst mycket om det, och jag har dragit slutsatsen av att alla inte får utslag på dem! Tydligen kan ökningen va så snabb att man kan missa den på ett par timmar!
Har ni endå försökt?
När jag och min sambo skulle skaffa vårat första barn så hade vi inga "hjälpmedel" alls. När jag va på typ dag 8 i cykeln så började vi ha sex varannan kväll fram tills att vi trodde det va äl, då låg vi typ 3 dagar i rad. Vi plussade direkt den gången. Dem andra är inte aktivt planerade men välkomna. Nu när vi försöker med nummer 6 (han skulle absolut inte ha fler, men ångrade sig) så ville vi verkligen gå igenom allt från början igen. Planering, tester, blöjor och skötväskor :D. Vi har det senaste året plockat bort allt som har med bebisar att göra, vi har haft alla bebisar framme i över 6 år! Vi har tillock med sålt av spjälsängar, skötbord och givit iväg alla kläder ^^. Så nu startar vi helt på noll och får känna spänningarna över att så småningom packa skötväska, bädda spjälsäng och köpa skötbord och blöjor igen :D<3. Våra yngsta somr tvillingar blir 4 i augusti <3