• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • senapp
    mangelica skrev 2021-04-28 08:34:15 följande:
    Nej, varför slutar du med kaffe? Är det dåligt om man vill bli preggo? :o jag är kaffenarkoman, har iorfösig varit det när jag blivit gravid med dem andra med xD. Men nu är jag ju lite äldre, så känns som att det kommer bli tuffare nu haha. Jag får sådan migrän utan kaffe. Kommer må piss då :( xD
    Jag har googlat för mycket helt enkelt.. Finns vissa som säger det, t ex Vulverine. I alla fall att det kan hjälpa en rubbad cykel vilket jag har nu. Har blivit gravid 2 ggr med koffein i kroppen :) Men känner mig lite desperat efter MA, tror att en graviditet är det enda som kan läka min sorg så vill gärna att det ska hända så snart som möjligt.
  • Jeannollåtta
    senapp skrev 2021-04-28 11:10:08 följande:

Jag har googlat för mycket helt enkelt.. Finns vissa som säger det, t ex Vulverine. I alla fall att det kan hjälpa en rubbad cykel vilket jag har nu. Har blivit gravid 2 ggr med koffein i kroppen :) Men känner mig lite desperat efter MA, tror att en graviditet är det enda som kan läka min sorg så vill gärna att det ska hända så snart som möjligt.

Beklagar ditt MA! Jag testar samma nu efter 3 mf. Dricker bara koffeinfritt, om det hjälper vet jag inte alls men chansar ej!
  • senapp
    Jeannollåtta skrev 2021-04-28 11:34:04 följande:
    Beklagar ditt MA! Jag testar samma nu efter 3 mf. Dricker bara koffeinfritt, om det hjälper vet jag inte alls men chansar ej!
    Precis, finns så lite man kan göra men det kan kännas skönt att göra något tycker jag. Så slipper man i alla fall fundera och klandra sig själv sen. Beklagar dina mf <3 
  • Fjonkis
    ugglans skrev 2021-04-28 08:23:05 följande:

Samma här. Borde haft äl igår men nu vet jag inte längre. Äl-testen tog slut igårkväll också..

Har du någon bild på dina test?

Här är mina tester, som du ser händer det inte mycket här heller:(
  • Jojjans
    mangelica skrev 2021-04-28 08:34:15 följande:

Nej, varför slutar du med kaffe? Är det dåligt om man vill bli preggo? :o jag är kaffenarkoman, har iorfösig varit det när jag blivit gravid med dem andra med xD. Men nu är jag ju lite äldre, så känns som att det kommer bli tuffare nu haha. Jag får sådan migrän utan kaffe. Kommer må piss då :( xD

Kaffe är inte det bästa för en stabil menscykel och för vissa med pms, endometrios, oregelbunden cykel osv så har det hjälpt att bara sluta med kaffe. Hjälper det kroppen att må bra så hjälper det antagligen en graviditet.

Själv dricker jag inte heller kaffe, men mest för att jag mår bättre psykiskt av det, blir piggare överlag och mindre stressad. Har inte haft problem att bli gravid när jag druckit kaffe men det är ju väldigt individuellt hur påverkad man blir av koffein osv.
  • Jojjans
    senapp skrev 2021-04-28 11:10:08 följande:

Vad roligt med någon mer som har koll på vulverine här! Sällsynt :) även om man får sålla lite så har hon mycket klokt att säga, och är en bra motpol till vanliga vården.
  • Fjonkis
    Jojjans skrev 2021-04-28 17:42:34 följande:

Vad roligt med någon mer som har koll på vulverine här! Sällsynt :) även om man får sålla lite så har hon mycket klokt att säga, och är en bra motpol till vanliga vården.

Jag följer också vulverine, tycker hon skriver mycket bra.
  • Juniprinsen

Halloj!

Jag kollade upp det där med kaffe (pluggar själv och vill gärna ha granskad forskning som stödjer eventuella resonemang).

Intag upp till 200 mg om dagen koffein var helt ok, det motsvarar ungefär 2-3 koppar bryggkaffe/dag.

Vilket är helt inom min egen konsumtion, skönt :)

För övrigt tror jag att jag har ÄL idag (eller precis haft).

Varit omöjligt att få till det under veckan, men blev lite härligt mys i kväll när grabben var på träningen:) jag har ju svårt att bli gravid (1,5 års försök med första och hittills enda barnet, och då var jag på rätt sida av både 30 och 35 strecket :/ ) men är ändå pepp nu och kan inte låta bli att hoppas ????

• Jojjans
    Fjonkis skrev 2021-04-28 18:58:58 följande:

Jag följer också vulverine, tycker hon skriver mycket bra.

Vad roligt! Det finns så mycket att lära sig om man läser olika forskningsresultat, och inte bara vilka rekommendationer myndigheterna tagit fram (givetvis även dem baserade på forskning, men det finns ju sällan endast en sanning)
  • mangelica
    Jojjans skrev 2021-04-28 17:41:24 följande:

Kaffe är inte det bästa för en stabil menscykel och för vissa med pms, endometrios, oregelbunden cykel osv så har det hjälpt att bara sluta med kaffe. Hjälper det kroppen att må bra så hjälper det antagligen en graviditet.

Själv dricker jag inte heller kaffe, men mest för att jag mår bättre psykiskt av det, blir piggare överlag och mindre stressad. Har inte haft problem att bli gravid när jag druckit kaffe men det är ju väldigt individuellt hur påverkad man blir av koffein osv.

Låter absolut troligt att det är så! Det hjälper dock mig på traven med mina ADHD besvär, jag är fortfarande en otroligt rörig själ, men det känns mindre på något sätt för mig själv iallafall när jag dricker kaffe! xD jag dricker mycket kaffe, verkligen mycket, och har gjort det när jag blivit gravid med alla andra av barnen. Så tror inte det stör mig iallafall (åter står väll att se) men när jag blir gravid kan jag inte dricka det haha då gör det mig illamående xD
Svar på tråden BIM maj