• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • ugglans
    mangelica skrev 2021-04-27 11:35:06 följande:

Jag har läst att det är väldigt svårt att få positivt på äl tester, och att det inte hjälper för alla, så vi får väll hoppas att det bara är så då xD. Har fått positivt en gång förut, och då va jag vist gravid haha, så det gills ju inte xD. Spännande med samma äl dag! Bör har du bim då? Jag har den 11 maj :P

Enligt appen 12/5, men återstår att se haha!
  • mangelica
    lilly439 skrev 2021-04-27 12:47:56 följande:

HejJag använder mig av RFSU ÄL-tester. De tycker jag varit klockrena och därför har jag fortsatt med dem (har också två paket CB Digitala). De digitala har jag använt för att bekräfta att RFSU stämmer vilket de gjort.I mitt fall så blir det så otroligt starkt på RFSU test när jag har ägglossning att det inte går att missta sig. Det är alltså mycket, mycket stark linje och den dyker upp nästan direkt, före kontrollinjen. Så enligt min erfarenhet (men jag är ju bara en av många) så funkar deras test väldigt väl!

Kan det vara så att du testar för sent?

Jag börjar testa på dag 8 i min cykel. Har upptäckt att min stegring och ägglossning faktiskt inträffar tidigare än trott. Så den dyker upp på dag 10-11.

Och jag kan ha ägglossningskänningar EFTER stegringen. Dagen efter exempelvis kan jag känna att nu släpper nog ägget för att jag känner mig tung nertill, öm, och allt sånt... men så visar testet negativt för den starka stegringen kom dagen innan.

Absolut kan jag ha haft det tidigare, har hafft ägglossning mellan 13-18 men dock har det bara hänt så tidigt och sent enstaka ggr på dessa år jag använt NC app som preventivmedel. Dag 15 och 16 är absolut mina vanligaste dagar för ägglossning och precis som i princip alltid så kom tempraturhöjniningen imorse. Vilket betyder att ägget har släppt typ inatt eller under dagen igår. Men inget har synts på testen :/. Testade mig första dagen den 25 på kvällen, sen 3 test under gårdagen den 26e och ett test imorse. Hade även ont i livmodertappen igår och i förrgår vid samlag. Känner ingenting annat annars :P. Vi får väll se, vi bestämde oss den 25e för att börja på bebis nummer 6. Då helt utan att veta vart i mens cykeln jag va. När vi sedan förstod att det kanske i te va sent för ett försök redan nu i april så gick vi all in dirrekt haha xD men vi förstår om vi kanske har missat chansen redan när vi kom på det så hastigt haha
  • mangelica
    ugglans skrev 2021-04-27 12:54:18 följande:

Enligt appen 12/5, men återstår att se haha!

Håller verkligen tummarna för dig :D
  • ugglans
    mangelica skrev 2021-04-27 13:04:59 följande:

Håller verkligen tummarna för dig :D

Detsamma! Kul att följas åt :)
  • lilly439
    mangelica skrev 2021-04-27 13:01:51 följande:
    Absolut kan jag ha haft det tidigare, har hafft ägglossning mellan 13-18 men dock har det bara hänt så tidigt och sent enstaka ggr på dessa år jag använt NC app som preventivmedel. Dag 15 och 16 är absolut mina vanligaste dagar för ägglossning och precis som i princip alltid så kom tempraturhöjniningen imorse. Vilket betyder att ägget har släppt typ inatt eller under dagen igår. Men inget har synts på testen :/. Testade mig första dagen den 25 på kvällen, sen 3 test under gårdagen den 26e och ett test imorse. Hade även ont i livmodertappen igår och i förrgår vid samlag. Känner ingenting annat annars :P. Vi får väll se, vi bestämde oss den 25e för att börja på bebis nummer 6. Då helt utan att veta vart i mens cykeln jag va. När vi sedan förstod att det kanske i te va sent för ett försök redan nu i april så gick vi all in dirrekt haha xD men vi förstår om vi kanske har missat chansen redan när vi kom på det så hastigt haha
    Intressant hur olika det kan vara med tester och allt :) Men då tycker jag du ska lita på den metod som funkat för dig! Låter som att du har bra koll med NC appen! Har också läst att ägglossningstester inte alltid ger utslag för alla, eller att det är så tajt fönster med stegring att man missar det trots flera tester om dagen.

Hoppas hoppas att det går vägen för er! Solig
  • mangelica
    lilly439 skrev 2021-04-27 13:27:24 följande:

Intressant hur olika det kan vara med tester och allt :) Men då tycker jag du ska lita på den metod som funkat för dig! Låter som att du har bra koll med NC appen! Har också läst att ägglossningstester inte alltid ger utslag för alla, eller att det är så tajt fönster med stegring att man missar det trots flera tester om dagen.

Hoppas hoppas att det går vägen för er! 

Ja, det känns iallafall som jag har ganska bra koll på det haha men vad vet man egentligen haha :D. Jag hoppas på det iallafall så får vi se, men har i bakhuvudet att vi kan ha missat det också vilket egentligen inte skulle vara konstigt när vi kom på allt så sent ^^.

Hoppas det går vägen för er med, kul att följas år med andra här i samma sits :)
  • MBL1712
    Juniprinsen skrev 2021-04-27 08:08:22 följande:

Joshhed: wow!! Grattis!!

MBL1712: hur går det för dig med testning och försök? :)

Ja jag missade ju ÄL av ren blunder känner jag nu efter. Borde ju ha börjat testa redan dag 9-10. Jag tyckte det var starkt på stickan den 13:e när vi också fick till lite mys den dagen. Då hoppades jag på positivt test dagen efter men det gick åt andra hållet. Visst hoppas jag ändå på nåt sätt att jag hade ÄL den 13:e :p

Hur går det för dig? Har du ÄL nu?
  • MBL1712

Uppdatering av BIM listan

BIM-tråd

1/5 FruBjörk

1/5 JosHed - PLUSSAT

5/5 Stjärnhimmeln

7/5 Amandaannn, Jeannollåtta

8/5 MBL1712

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Juniprinsen, Elise96

11/5 mangelica

12/5 Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

18/5 muffins88

19/5 Inorina

21/5 Secret A

• Stjärnhimmeln

JosHed

JÖSSES så kul för dig!!! Så himla härligt! Min väntan här är olidlig känner jag.... testar på fredag är planen...

• JosHed
    Stjärnhimmeln skrev 2021-04-27 20:14:07 följande:

JosHed

JÖSSES så kul för dig!!! Så himla härligt! Min väntan här är olidlig känner jag.... testar på fredag är planen...

Ja så sjukt! Kan liksom inte fatta det än, var tvungen att ta ett till test bara för att se att det ökat även nu på eftermiddagen (eftersom mina svaga var igår från eftermiddagen och de starka i morgonurinet idag). Detta är nu (bara hållt mig 1,5 timme typ xD)!

Jag har BIM fre-sön (men antagligen fredag eftersom annars borde jag nog inte plussat!) är 11 dagar sen positivt ägglossningstest så typ 10 dagar efter ägglossning? (9 dagar igår... :O)

När har du BIM! Håller tummen och tårna!
Svar på tråden BIM maj