BIM maj
Hej!
Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.
Hej!
Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.
Jag har läst att det är väldigt svårt att få positivt på äl tester, och att det inte hjälper för alla, så vi får väll hoppas att det bara är så då xD. Har fått positivt en gång förut, och då va jag vist gravid haha, så det gills ju inte xD. Spännande med samma äl dag! Bör har du bim då? Jag har den 11 maj :P
HejJag använder mig av RFSU ÄL-tester. De tycker jag varit klockrena och därför har jag fortsatt med dem (har också två paket CB Digitala). De digitala har jag använt för att bekräfta att RFSU stämmer vilket de gjort.I mitt fall så blir det så otroligt starkt på RFSU test när jag har ägglossning att det inte går att missta sig. Det är alltså mycket, mycket stark linje och den dyker upp nästan direkt, före kontrollinjen. Så enligt min erfarenhet (men jag är ju bara en av många) så funkar deras test väldigt väl!
Kan det vara så att du testar för sent?
Jag börjar testa på dag 8 i min cykel. Har upptäckt att min stegring och ägglossning faktiskt inträffar tidigare än trott. Så den dyker upp på dag 10-11.
Och jag kan ha ägglossningskänningar EFTER stegringen. Dagen efter exempelvis kan jag känna att nu släpper nog ägget för att jag känner mig tung nertill, öm, och allt sånt... men så visar testet negativt för den starka stegringen kom dagen innan.
Enligt appen 12/5, men återstår att se haha!
Håller verkligen tummarna för dig :D
Intressant hur olika det kan vara med tester och allt :) Men då tycker jag du ska lita på den metod som funkat för dig! Låter som att du har bra koll med NC appen! Har också läst att ägglossningstester inte alltid ger utslag för alla, eller att det är så tajt fönster med stegring att man missar det trots flera tester om dagen.
Hoppas hoppas att det går vägen för er!
Joshhed: wow!! Grattis!!
MBL1712: hur går det för dig med testning och försök? :)
Uppdatering av BIM listan
BIM-tråd
1/5 FruBjörk
1/5 JosHed - PLUSSAT
5/5 Stjärnhimmeln
7/5 Amandaannn, Jeannollåtta
8/5 MBL1712
9/5 DrLavernius
9/5 Hoppas2022
10/5 Juniprinsen, Elise96
11/5 mangelica
12/5 Fjonkis
13/5 QueenS
15/5 Ugglans
18/5 muffins88
19/5 Inorina
21/5 Secret A
JosHed
JÖSSES så kul för dig!!! Så himla härligt! Min väntan här är olidlig känner jag.... testar på fredag är planen...
JosHed
JÖSSES så kul för dig!!! Så himla härligt! Min väntan här är olidlig känner jag.... testar på fredag är planen...