• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • humlesurr

Och så lyckades jag svara dubbelt, samt missa att lägga till fotona! Bra start haha

Men som sagt var - utanför testtiden, då är det väl bara att vänta och se? Och troligtvis negativt va? Det är RFSU:s testatidigt-test.

• JosHed
    humlesurr skrev 2021-04-27 10:11:59 följande:

Och så lyckades jag svara dubbelt, samt missa att lägga till fotona! Bra start haha

Men som sagt var - utanför testtiden, då är det väl bara att vänta och se? Och troligtvis negativt va? Det är RFSU:s testatidigt-test.

Hej! Kul att följa din resa, hoppas det tar sig denna månad ???? Jag ser något svagt, men ser ut som en torklinje. De flesta test är noga med att skriva att man ej ska läsa av efter tiden eftersom det både kan tillkomma och försvinna streck som ej stämmer. Dock betyder ju inte det att det är kört! Är ju ett tag kvar till BIM ??
  • Jeannollåtta
    JosHed skrev 2021-04-27 05:28:13 följande:

Och bilden kom såklart inte med (skakar om händerna xD)

//

Grattis!!!
  • humlesurr
    JosHed skrev 2021-04-27 10:36:36 följande:
    Hej! Kul att följa din resa, hoppas det tar sig denna månad ???? Jag ser något svagt, men ser ut som en torklinje. De flesta test är noga med att skriva att man ej ska läsa av efter tiden eftersom det både kan tillkomma och försvinna streck som ej stämmer. Dock betyder ju inte det att det är kört! Är ju ett tag kvar till BIM ??
    Ja, det tänker jag också.. Men ändå så bråkar hjärnan med en! Min senaste graviditet tog nio månader av aktivt försökande och massvis med tester, så jag "vet" ju hur man tillslut ser positivt i minsta skugga... Men det är väl så vi människor funkar, hoppet är det sista som dör!Solig

Och stort grattis till ditt plus! 
  • mangelica
    Hoppas2022 skrev 2021-04-27 09:24:10 följande:

Vilken cykel dag är du på? Jag använde samma tester och för mig fungera dem bra. Fick ökning när jag började känna äl symtom och minskning när jag inte kände av. Hade starkt positivt dagen innan äl och samma dag som äl.

Hormonet gick upp och ner för mig men aldrig helt blankt. Jag slutade dock testa efter det gick ner då min ägglossning varit. Vilken cykel dag började du testa?

Jag är på dag 16 idag. Och fick min tempraturökning imorse som sagt :). Tydligen får alla inte positivt på äl tester även om man testar "rätt" :)
  • mangelica
    humlesurr skrev 2021-04-27 09:59:19 följande:

Hej! Hoppar in här jag med. Bim 2 Maj! 

Är 26 år (några veckor till) och har två barn sedan innan födda -13 och -15. Nu hoppas vi på att kunna få en tredje... Tredje för mig, första biologiska för min sambo! Vi har genomgått fertilitetsutredning och vet iom det att min ägglossning bråkar lite. Vi har velat försöka naturligt nu under corona (vi blev erbjudna hjälp i höstas) men det har inte tagit sig - om det inte tar sig tills slutet på sommaren så kommer vi nog hoppa på IVF-tåget med hormonbehandlingar.. 

Testade mig idag med ett sånt där tidigt test och det var negativt - men sen tyckte jag ändå att det kanske var svagt svagt... Tog en bild, men jag tror att det var utanför test-tiden och eventuellt hade testtiden passerat lite när jag tyckte mig se svagt också? Har ni någon erfarenhet av sånt? Om det visar svagt positivt utanför testtiden så borde det vara negativt va? Jag har lite ställt in mig på att det inte tagit sig denna månad.. Vilket ändå känns okej i så fall - nästa ägglossning bör infalla precis kring att vi gifter oss! Lite kul. Samtidigt vore det ju så fantastiskt om det hade tagit sig nu... 

Kul att se att vi är några här, och vad spännande med de positiva resultaten! 

Vad kul att du har så nära till bim! Tycker det är så spännande att följa andra som testar :). Jag har bim först 11 maj så har beräknad ägglossning idag faktiskt ^^ känns som en evighet kvar tills jag får ta ett grav test haha xD
  • ugglans
    mangelica skrev 2021-04-27 08:17:32 följande:

Jag kan inte tycka mig se någon ökning alls på mina tester :/. Erfarenheter av rfsus ägglossningstester någon?

Känner dock att jag litar mer på min tempraturkurva då jag kört med natural cykles i 2 år och har god koll på min kropp. Samtidigt så får jag ont vid sex när jag närmar mig ägglossning (och mens) och dem senaste 2 dagarna har det smärtat litegrann xD.

Tänker att om min tempraturstigning redan varit, så bör jag väll inte längre kunna få utslag på äl test eftersom hormonet bara ökar tills ägget släpper? Och när ägget släpper stiger temperaturen.? Någon som har stenkoll? Haha luddig text Idag xD

Har samma här! Hade iförsig ett väldigt svagt fredag och lördag. Väldigt starkt (dock ej positivt) söndag-tisdag. Frågan är om jag aldrig kommer få ordentligt positivt, eller om det helt plötsligt kommer. Svårt det här :D
  • ugglans
    mangelica skrev 2021-04-27 11:11:33 följande:

Vad kul att du har så nära till bim! Tycker det är så spännande att följa andra som testar :). Jag har bim först 11 maj så har beräknad ägglossning idag faktiskt ^^ känns som en evighet kvar tills jag får ta ett grav test haha xD

Har förresten också beräknad ägglossning idag, men tror ej det stämmer med tanke på att ägglossningstest inte ger ett starkt positivt
  • mangelica
    ugglans skrev 2021-04-27 11:28:27 följande:

Har samma här! Hade iförsig ett väldigt svagt fredag och lördag. Väldigt starkt (dock ej positivt) söndag-tisdag. Frågan är om jag aldrig kommer få ordentligt positivt, eller om det helt plötsligt kommer. Svårt det här :D

Jag har läst att det är väldigt svårt att få positivt på äl tester, och att det inte hjälper för alla, så vi får väll hoppas att det bara är så då xD. Har fått positivt en gång förut, och då va jag vist gravid haha, så det gills ju inte xD. Spännande med samma äl dag! Bör har du bim då? Jag har den 11 maj :P
  • lilly439
    mangelica skrev 2021-04-27 08:17:32 följande:

Jag kan inte tycka mig se någon ökning alls på mina tester :/. Erfarenheter av rfsus ägglossningstester någon?

Känner dock att jag litar mer på min tempraturkurva då jag kört med natural cykles i 2 år och har god koll på min kropp. Samtidigt så får jag ont vid sex när jag närmar mig ägglossning (och mens) och dem senaste 2 dagarna har det smärtat litegrann xD.

Tänker att om min tempraturstigning redan varit, så bör jag väll inte längre kunna få utslag på äl test eftersom hormonet bara ökar tills ägget släpper? Och när ägget släpper stiger temperaturen.? Någon som har stenkoll? Haha luddig text Idag xD
    Hej

Jag använder mig av RFSU ÄL-tester. De tycker jag varit klockrena och därför har jag fortsatt med dem (har också två paket CB Digitala). De digitala har jag använt för att bekräfta att RFSU stämmer vilket de gjort.

I mitt fall så blir det så otroligt starkt på RFSU test när jag har ägglossning att det inte går att missta sig. Det är alltså mycket, mycket stark linje och den dyker upp nästan direkt, före kontrollinjen. Så enligt min erfarenhet (men jag är ju bara en av många) så funkar deras test väldigt väl!

Kan det vara så att du testar för sent?

Jag börjar testa på dag 8 i min cykel. Har upptäckt att min stegring och ägglossning faktiskt inträffar tidigare än trott. Så den dyker upp på dag 10-11.
    Och jag kan ha ägglossningskänningar EFTER stegringen. Dagen efter exempelvis kan jag känna att nu släpper nog ägget för att jag känner mig tung nertill, öm, och allt sånt... men så visar testet negativt för den starka stegringen kom dagen innan.
Svar på tråden BIM maj