BIM maj
Hej!
Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.
Hej!
Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.
Och så lyckades jag svara dubbelt, samt missa att lägga till fotona! Bra start haha
Men som sagt var - utanför testtiden, då är det väl bara att vänta och se? Och troligtvis negativt va? Det är RFSU:s testatidigt-test.
Och så lyckades jag svara dubbelt, samt missa att lägga till fotona! Bra start haha
Men som sagt var - utanför testtiden, då är det väl bara att vänta och se? Och troligtvis negativt va? Det är RFSU:s testatidigt-test.
Och bilden kom såklart inte med (skakar om händerna xD)
//
Vilken cykel dag är du på? Jag använde samma tester och för mig fungera dem bra. Fick ökning när jag började känna äl symtom och minskning när jag inte kände av. Hade starkt positivt dagen innan äl och samma dag som äl.
Hormonet gick upp och ner för mig men aldrig helt blankt. Jag slutade dock testa efter det gick ner då min ägglossning varit. Vilken cykel dag började du testa?
Hej! Hoppar in här jag med. Bim 2 Maj!
Är 26 år (några veckor till) och har två barn sedan innan födda -13 och -15. Nu hoppas vi på att kunna få en tredje... Tredje för mig, första biologiska för min sambo! Vi har genomgått fertilitetsutredning och vet iom det att min ägglossning bråkar lite. Vi har velat försöka naturligt nu under corona (vi blev erbjudna hjälp i höstas) men det har inte tagit sig - om det inte tar sig tills slutet på sommaren så kommer vi nog hoppa på IVF-tåget med hormonbehandlingar..
Testade mig idag med ett sånt där tidigt test och det var negativt - men sen tyckte jag ändå att det kanske var svagt svagt... Tog en bild, men jag tror att det var utanför test-tiden och eventuellt hade testtiden passerat lite när jag tyckte mig se svagt också? Har ni någon erfarenhet av sånt? Om det visar svagt positivt utanför testtiden så borde det vara negativt va? Jag har lite ställt in mig på att det inte tagit sig denna månad.. Vilket ändå känns okej i så fall - nästa ägglossning bör infalla precis kring att vi gifter oss! Lite kul. Samtidigt vore det ju så fantastiskt om det hade tagit sig nu...
Kul att se att vi är några här, och vad spännande med de positiva resultaten!
Jag kan inte tycka mig se någon ökning alls på mina tester :/. Erfarenheter av rfsus ägglossningstester någon?
Känner dock att jag litar mer på min tempraturkurva då jag kört med natural cykles i 2 år och har god koll på min kropp. Samtidigt så får jag ont vid sex när jag närmar mig ägglossning (och mens) och dem senaste 2 dagarna har det smärtat litegrann xD.
Tänker att om min tempraturstigning redan varit, så bör jag väll inte längre kunna få utslag på äl test eftersom hormonet bara ökar tills ägget släpper? Och när ägget släpper stiger temperaturen.? Någon som har stenkoll? Haha luddig text Idag xD
Vad kul att du har så nära till bim! Tycker det är så spännande att följa andra som testar :). Jag har bim först 11 maj så har beräknad ägglossning idag faktiskt ^^ känns som en evighet kvar tills jag får ta ett grav test haha xD
Har samma här! Hade iförsig ett väldigt svagt fredag och lördag. Väldigt starkt (dock ej positivt) söndag-tisdag. Frågan är om jag aldrig kommer få ordentligt positivt, eller om det helt plötsligt kommer. Svårt det här :D