• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • Juniprinsen

Tack för input. Fakta är bra! Jag är i vanliga fall något av ett kontrollfreak :)

Jag provar denna cykeln utan ÄL-test så får vad som händer. Ska försöka följa 1177s råd om att ligga ett visst antal gånger i veckan :p Men kan mycket väl vara så att jag tar till ÄL test nästa månad om vi fortfarande försöker då (räknar med det). Sju månader ska förresten vara medel för ett par att bli gravida. Kanske inte så mycket pepp inser jag, men ändå bra att veta att det är helt normalt om det tar lite tid.

• MBL1712

Jag som trodde att vi skulle missa ÄL den här månaden för att maken skulle resa bort. Förväntad ÄL var igår och vi kunde mysa i torsdags så jag hoppades typ på positiv ÄL test i fredags. Nu har jag testat från tors fram till idag och neg på alla test och har aldrig fått senare än dag 15 (idag e dag 16)

Har haft känningar typ hela veckan men inte idag. Så jag börja förstå nu att jag hade nog ÄL tidigare i veckan..

Note to self: nästa månad ska jag kolla typ från dag 10 iaf

• mangelica

Hej, Ny i tråden! Uppspelt och exalterad då jag och min sambo idag har bestämt oss för att försöka på bebis nummer 6! <3 vi är båda 29 år gammla och har ägglossning inom 2 dagar så hoppas såklart att vi får till det ordentligt ;). Bim 11/5, blir en lång väntan dit känner jag nu när man är så uppspelt haha!

BIM-tråd

1/5 FruBjörk

1/5 JosHed

5/5 Stjärnhimmeln

7/5 Amandaannn, Jeannollåtta

8/5 MBL1712

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Juniprinsen, Elise96, Fjonkis

11/5 mangelica

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

18/5 muffins88

19/5 Inorina

21/5 Secret A

• mangelica

Har samtidigt en fråga! Någon som har ganska sen äglossning? Jag har en cykel på kring 28 dagar (varierar något) och brukar ha äglossning på dag 15-16 enligt min natural cykles app som vi tidigare använt som preventivmedel. Tog ett äl test idag (är på dag 14) och det visade ganska långt ifrån positivt. Aldrig använt sådana test innan så jag vet inte hur snabbt man kan förväntas den stigningen.

• JosHed
    mangelica skrev 2021-04-25 20:57:34 följande:

Har samtidigt en fråga! Någon som har ganska sen äglossning? Jag har en cykel på kring 28 dagar (varierar något) och brukar ha äglossning på dag 15-16 enligt min natural cykles app som vi tidigare använt som preventivmedel. Tog ett äl test idag (är på dag 14) och det visade ganska långt ifrån positivt. Aldrig använt sådana test innan så jag vet inte hur snabbt man kan förväntas den stigningen.

För mig gick det upp och ner hela tiden för att sen bli positivt snabbt en dag. Så det kan ändras mycket!
  • JosHed

Kollade upp lite mer kring rekommendationerna kring vaccin och att bli gravid. Var inga problem att vaccinera sig när man planerar att bli gravid eller är så tidigt gravid att man inte vet om det (fhm och Läkemedelsverket). Var ingen rekommendation att avstå :) så vi kör på och vaccinerar samtidigt!

• MBL1712
    JosHed skrev 2021-04-25 21:40:29 följande:

Kollade upp lite mer kring rekommendationerna kring vaccin och att bli gravid. Var inga problem att vaccinera sig när man planerar att bli gravid eller är så tidigt gravid att man inte vet om det (fhm och Läkemedelsverket). Var ingen rekommendation att avstå :) så vi kör på och vaccinerar samtidigt!

Åh tack för den infon :)
  • mangelica
    JosHed skrev 2021-04-25 21:39:30 följande:

För mig gick det upp och ner hela tiden för att sen bli positivt snabbt en dag. Så det kan ändras mycket!

Okey då håller jag tummarna, min temperatur visar att jag ej haft äl ennu iallafall :). Så får hålla tummarna :D
  • mangelica

Hur gammla är ni som försöker här nu? Och är det första barnet eller har ni fler?

Kan inte sluta mig att känna mig lite gammal, att det kommer bli tuffare för mig att bli gravid nu. Är ju så himla uppspelt. Blev gravid med första barnet på första försöket när jag va 17. Andra barnet på första försöker när ja va 21, samma med tredje barnet på första försöket när jag va 22 och nummer fyra och fem (tvillingar) blev en hoppsan efter ett oskyddat samlag när jag va 24. Känns so. Att vi kommer få det tufft nu, nyligen fyllt 29.

• ugglans
    mangelica skrev 2021-04-26 09:36:57 följande:

Hur gammla är ni som försöker här nu? Och är det första barnet eller har ni fler?

Kan inte sluta mig att känna mig lite gammal, att det kommer bli tuffare för mig att bli gravid nu. Är ju så himla uppspelt. Blev gravid med första barnet på första försöket när jag va 17. Andra barnet på första försöker när ja va 21, samma med tredje barnet på första försöket när jag va 22 och nummer fyra och fem (tvillingar) blev en hoppsan efter ett oskyddat samlag när jag va 24. Känns so. Att vi kommer få det tufft nu, nyligen fyllt 29.

23 år, andra barnet. Inne på första försöket nu :)
Svar på tråden BIM maj