• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • muffins88

Hej! Lägger till mig i tråden efter att ha fått min mens idag efter två dagars försening och negativa gravtest. *suck* men på det igen. Är egentligen bara vårt första riktiga försök efter att min cykel kommit igång efter spiralen. Funderar på att kanske prova bisolvon denna cykel.. vågar man? Hmm.

BIM-tråd

1/5 FruBjörk

4/5 JosHed

5/5 Stjärnhimmeln

7/5 Amandaannn

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Elise96

10/5 Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

18/5 muffins88

• JosHed

Ägglossningen sker ju 24-48 timmar efter positivt ÄL-test (så idag eller imorgon då) så om ni kan få till det idag så det ju kanon! Ägget livet ju 24 timmar med så borde vara tid kvar <3 

Stjärnhimmeln skrev 2021-04-21 07:21:10 följande:

Åh nu la sig bilden fel ;) men strunt samma. Heeeemska äl känningar igår, så jag har några timmar varje äl. Hoppas innerligen det innebär att ägget släpper nu. Tänkte igår kolla med tempen men av erfarenhet sedan tidigare graviditeter så lyckas jag aldrig med det.. så borde inte försöka.

Dock stressad över att inte fått till något ?mys? igår pga värken.... får ju så satans ont...
  • JosHed
    muffins88 skrev 2021-04-21 10:27:46 följande:

Hej! Lägger till mig i tråden efter att ha fått min mens idag efter två dagars försening och negativa gravtest. *suck* men på det igen. Är egentligen bara vårt första riktiga försök efter att min cykel kommit igång efter spiralen. Funderar på att kanske prova bisolvon denna cykel.. vågar man? Hmm.

BIM-tråd

1/5 FruBjörk

4/5 JosHed

5/5 Stjärnhimmeln

7/5 Amandaannn

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Elise96

10/5 Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

18/5 muffins88

Åh vad tråkigt med mensen! Drygt när den är två dagar sen med :( 
  • Stjärnhimmeln
    JosHed skrev 2021-04-21 10:56:12 följande:

Ägglossningen sker ju 24-48 timmar efter positivt ÄL-test (så idag eller imorgon då) så om ni kan få till det idag så det ju kanon! Ägget livet ju 24 timmar med så borde vara tid kvar <3 

Ja visst är det så. Men åh vad man får prestationsångest :P Får försöka få igång suget haha ;) 

• Stjärnhimmeln
    JosHed skrev 2021-04-21 10:56:12 följande:

Hur går det för dig? 
  • JosHed
    Stjärnhimmeln skrev 2021-04-21 12:21:13 följande:
    Hur går det för dig? 
    Fick positivt ÄL-test i fredags. Enligt min väldigt, dåliga ska tilläggas, tempning så hade jag nog ägglossning i lördags (testar inte med en sån superkänslig termometer utan en vanlig). Vi fick till det både fredag och lördag så hoppas hoppas det tog sig denna gång. Det får vi ju inte svar på för ens om typ 2 veckor :( Så jäkla lång väntan!
  • Jeannollåtta

Hej! Lägger till mig i tråden. Inne på försök 9 med 3 tidiga missfall i bagaget och en utredning som visade ?inga fel!?. Tog en pause i försökandet efter sista missfallet i januari men är nu igång med ägglossningstest & hoppas på ett plus som vill stanna :) <3

BIM-tråd

1/5 FruBjörk

4/5 JosHed

5/5 Stjärnhimmeln

7/5 Amandaannn + Jeannollåtta

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Elise96

10/5 Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

18/5 muffins88

• lilly439

Hur resonerar ni kring Covid och vaccinet?

Jag har ägglossning första veckan i maj samtidigt som jag läst att vaccinet blir tillgängligt från mitten av maj. Och man rekommenderar inte gravida att vaccinera sig.

Hur tänker ni?

• Juniprinsen

Halloj!

Får man haka på här? :)

BIM 10/5, första försöket att baka andra barnet

(har en pojke född 2013).

Ny partner som inte har barn sedan tidigare så har absolut ingen aning om hur lång tid det här kommer att ta.

Kan nämna att det var lång leverans på ettan men nu är det ju ny partner så vet inte hur kompatibla vi är rent fertilitetsmässigt. (Gällande fertilitet kan jag även nämna att jag är inne på 37 året...)

• JosHed
    lilly439 skrev 2021-04-22 19:06:26 följande:

Hur resonerar ni kring Covid och vaccinet?

Jag har ägglossning första veckan i maj samtidigt som jag läst att vaccinet blir tillgängligt från mitten av maj. Och man rekommenderar inte gravida att vaccinera sig.

Hur tänker ni?

När det blir okej för alla att ta det så tänker jag boka in en vaccinationstid då jag vet att jag är slutet på en mensperiod (har regelbunden menscykel). Då vet jag att jag inte är gravid och är jag gravid hinner jag avboka tiden! Så kan man ju ändå köra den månaden då ägglossningen brukar vara någon vecka efter (hörde att det ej var farligt att bli gravid efter vaccinationen). Så kan man boka nästa dos till nästa mens!
Svar på tråden BIM maj