• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • Stjärnhimmeln
    JosHed skrev 2021-04-12 12:29:29 följande:

Verkligen! Det segar sig fram xD min men slutade nyss och började testa med ägglossningsstickorna idag. Antagligen inte ägglossning för ens till helgen, men man ska ju börja några dagar tidigare med de digitala! Hoppas tiden går snabbt xD är du en sån som testar mycket gravidtest innan BIM? Jag tänker alltid att jag ska hålla mig men sen så testar jag alltid någon dag innan ändå xD mina två graviditeter har inte visat sig på stickan för ens dagen innan BIM eller BIM men man kan ju alltid hoppas xD

Med de andra barnen testade jag sjukt mycket. Nu första försöket testade jag dagen 2 dagar innan bim, men sen kom ju mensen dagen efter. Får se om jag blir crazy eller inte Haha Min mens tog slut i torsdags och har beräknad ÄL tis-ons nästa vecka.
  • JosHed
    Stjärnhimmeln skrev 2021-04-12 18:31:53 följande:

Med de andra barnen testade jag sjukt mycket. Nu första försöket testade jag dagen 2 dagar innan bim, men sen kom ju mensen dagen efter. Får se om jag blir crazy eller inte Haha Min mens tog slut i torsdags och har beräknad ÄL tis-ons nästa vecka.

Mina andra två graviditeter tog sig på första försöket så har inte haft så många chanser att testa mycket. Får se hur det blir om det tar några månader nu! Min mens slutade i fredags och jag har nog ÄL lördag kanske! Men då har du kort cykel?
  • FruBjörk
    Fjonkis skrev 2021-04-11 22:02:18 följande:

Jag beställde massa graviditetstest idag. Jag är en riktig testoman och vet att jag kommer sitta och analysera graviditetstest redan innan bim haha.

Men alltså mina känslor kring detta är verkligen som en berg och dalbana. En önskan om graviditet och bebis tar upp nästan all min tankeverksamhet om dagarna. Jag längtar otroligt mycket. Samtidigt är jag rädd för jag har mina tidigare graviditeter mått fruktansvärt dåligt med hyperemesis gravidarum. Sen är det så smidigt i livet nu med våran familj. Större barn osv, min man är taggad och tänker att den kommer vara självklar när den väl kommer och det är väl så men jag tänker ?tänk om? hela tiden om allt. Men mest är jag orolig för att genomgå en till hyperemesis graviditet, även om det inte behöver vara så att jag får det. Jag har gjort en operation som gör att jag inte kan kräkas också. Hur ska det gå då?

Jag vill ha ett till barn jag velar inte men är samtidigt orolig och tänker lite för mycket.

Mina känslor är också väldigt mycket upp och ner. Våra barn är också stora nu, de ska fylla 9. Hur ska det gå att börja om, tänk om det blir komplikationer vid förlossning osv. Mina tjejer kom i v 30 pga livmodersavlossning. Ena tvillingen slutade andas och var livlös när de tog ut dem men de fick liv i henne igen.

Tänk om det händer något liknande igen? Men samtidigt har jag en stor önskan om att få vara med om en mer normal förlossning. Men det kan man ju inte veta hur det blir.. Ibland kan jag drömma mardrömmar om det. Samtidigt som jag längtar något så oerhört mycket.
  • Stjärnhimmeln
    JosHed skrev 2021-04-12 20:43:00 följande:

Mina andra två graviditeter tog sig på första försöket så har inte haft så många chanser att testa mycket. Får se hur det blir om det tar några månader nu! Min mens slutade i fredags och jag har nog ÄL lördag kanske! Men då har du kort cykel?

Jag är lite kortare lutealfas än man ?borde? men har lägre cykel är standard 28. Har ca 30-31 dagars cykel.
  • Fjonkis
    FruBjörk skrev 2021-04-13 09:28:27 följande:

Mina känslor är också väldigt mycket upp och ner. Våra barn är också stora nu, de ska fylla 9. Hur ska det gå att börja om, tänk om det blir komplikationer vid förlossning osv. Mina tjejer kom i v 30 pga livmodersavlossning. Ena tvillingen slutade andas och var livlös när de tog ut dem men de fick liv i henne igen.

Tänk om det händer något liknande igen? Men samtidigt har jag en stor önskan om att få vara med om en mer normal förlossning. Men det kan man ju inte veta hur det blir.. Ibland kan jag drömma mardrömmar om det. Samtidigt som jag längtar något så oerhört mycket.

Åh fy vad otäckt, du menar att moderkakan lossnade? Det gjorde den på min mamma också när jag skulle födas. Så istället för att komma i januari kom jag i mellandagarna. Sån tur att din ena flicka klarade sig! <3 Men det är ingen högre risk att det skulle hända igen eller? Man kanske får mer kontroller och så? Jag tänker också att något ska hända, att bebisen är sjuk. Jag tänker mycket på covid också. Att det kanske är dumt att bli gravid nu och sådär. Men jag känner att vi kan inte vänta mer nu.
  • JosHed
    Stjärnhimmeln skrev 2021-04-13 19:59:43 följande:
    Jag är lite kortare lutealfas än man ?borde? men har lägre cykel är standard 28. Har ca 30-31 dagars cykel.
    Jag läste ditt inlägg i måndags men var ledig så trodde det var söndag och trodde därför du menade att du skulle ha ÄL nu som igår xD men förstod nu att du menade nästa vecka på! Då har vi typ ÄL samtidigt ungefär :) 
  • JosHed
    Fjonkis skrev 2021-04-12 17:35:29 följande:
    Lyx ändå att din mens är slut och du har äl snart. Jag ska få mens på onsdag och det går såååå långsamt nu alltså. Två veckor kvar tills jag har ägglossning. Tänker också att jag ska hålla mig men jag känner mig själv och vet att jag kommer börja testa på bim -6 typ haha
    Men du vet att du inte är gravid denna månad? Utan bara inväntar mensen? Segt! Hoppas tiden går snabbt för dig. Tycker den segaste tiden är mensen och sen typ veckan efter ägglossning xD Innan ägglossningen så har man ändå det att se fram emot och sen börjar det ju närma sig BIM. Men de tiderna är låååånga!
  • Dumlan

Hej, hoppar in här, mf i augusti och nu MA (där vi såg hjärtslag men för litet foster i vecka 7+, och i 9+ var det tyvärr över). Fick cytotec i fredags och nu börjar blödningen avta, så hoppas på bim i maj, oklart när (om ÄL ens kommer..) dock. Har en treåring hemma, vilket gör missfallen liiiiite lättare att ta sig igenom <3

Håller tummarna för oss alla :)

• JosHed
    Dumlan skrev 2021-04-14 13:18:16 följande:

Hej, hoppar in här, mf i augusti och nu MA (där vi såg hjärtslag men för litet foster i vecka 7+, och i 9+ var det tyvärr över). Fick cytotec i fredags och nu börjar blödningen avta, så hoppas på bim i maj, oklart när (om ÄL ens kommer..) dock. Har en treåring hemma, vilket gör missfallen liiiiite lättare att ta sig igenom <3

Håller tummarna för oss alla :)

Beklagar så mycket ert MA ?? Håller tummarna för oss alla denna gång! Jag testade med ägglossningsstickor efter mitt avbrytande i februari för att se att allt var igång igen! Har haft 2 mens sen dess (denna var den första normala) så hoppas på att det tar sig för oss båda snabbt igen ??
  • Dumlan
    JosHed skrev 2021-04-14 15:12:10 följande:

Beklagar så mycket ert MA ?? Håller tummarna för oss alla denna gång! Jag testade med ägglossningsstickor efter mitt avbrytande i februari för att se att allt var igång igen! Har haft 2 mens sen dess (denna var den första normala) så hoppas på att det tar sig för oss båda snabbt igen ??

Tack <3 Hoppas det går snabbt för oss igen!

Jag har inga stora förhoppningar, dottern tog 1år, MF i augusti 6 månader, och MA nu 6-7 månader.. puh. Känns ju som att tiden både står still och rusar när man är i barnagörandet X)
Svar på tråden BIM maj