BIM maj
Hej!
Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.
Hej!
Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.
Spännande! Hoppas du får positivt test snabbt ?? Jag är på dag 12 i cykeln nu
Hej! Hakar gärna på här! Har BIM 1 maj. Har försökt få till ett tredje barn sedan november 2020. Blev bukopererad i vintras så då blev det en paus. Blev ett tidigt missfall för nån cykel sen.
Har sedan bukoperationen inte känt igen min cykel, loggar med NC. Hoppas, hoppas det går vägen denna cykel för oss alla!
Har haft starka streck på ägglossningsstickorna 3 dagar i rad. Testar med cb digital och det blev en fast glad gubbe i förrgår. Men har haft lika starka streck på stickorna igår och idag.
Hej, jag och min man vill försöka bli gravida. Jag gjorde en konisering förra sommaren och känner mig orolig att det ska bli problem med att bli gravid. Någon här som har erfarenhet av det?
Hej, jag och min man vill försöka bli gravida. Jag gjorde en konisering förra sommaren och känner mig orolig att det ska bli problem med att bli gravid. Någon här som har erfarenhet av det?
Jag har inte någon egen erfarenhet. Vad sa vårdpersonalen om det efter koniseringen?
?Cerclage
En eller flera koniseringar påverkar inte din förmåga att bli gravid senare. Om du har gjort flera koniseringar, eller tagit bort en större del av livmodertappen kan man behöva sätta ett band runt livmoderhalsen, så kallat cerclage, i samband med graviditet för att undvika allt för tidig födsel.?
www.cancerfonden.se/om-cancer/behandlingar/konisering
Enl vården ska det inte ha betydelse. Men har ingen aning om vilken forskning eller belägg som ligger till grund. Min oro kanske inte handlar om koniseringen i sig men kanske e en oro om att bli gravid och så kanske jag använder koniseringen som anledning.. trött på mina tankar
En fråga till någon kunnig inom äl-test som kanske vet här?
Jag fick starkt utslag på äl test igår på CD 7. Inte lika starkt som kontrollstrecket men nästan lika. Hade lite äl känningar men inte så mycket som jag förvänta mig vid äl. Idag var äl-testet negativt men jag har mer äl känningar idag. Har inte fått ont i äggstocken ännu vilket jag brukar få i några timmar innan alla äl symtom försvinner men har mollande värk så jag tror det kommer ikväll. Hur ska jag tolka testen? Har äl redan varit igår eller kommer det idag? Upphör LH stegringen samma dag man har äl eller i samband med att man haft äl? Vi tänkte mysa ikväll eftersom det står att störst chans att bli gravid är om man har sex 24-48 timmar efter positivt test men om äl redan varit igår så är det ju försent.
En fråga till någon kunnig inom äl-test som kanske vet här?
Jag fick starkt utslag på äl test igår på CD 7. Inte lika starkt som kontrollstrecket men nästan lika. Hade lite äl känningar men inte så mycket som jag förvänta mig vid äl. Idag var äl-testet negativt men jag har mer äl känningar idag. Har inte fått ont i äggstocken ännu vilket jag brukar få i några timmar innan alla äl symtom försvinner men har mollande värk så jag tror det kommer ikväll. Hur ska jag tolka testen? Har äl redan varit igår eller kommer det idag? Upphör LH stegringen samma dag man har äl eller i samband med att man haft äl? Vi tänkte mysa ikväll eftersom det står att störst chans att bli gravid är om man har sex 24-48 timmar efter positivt test men om äl redan varit igår så är det ju försent.
Jag hänger inte riktigt med i texten och är ingen expert - men svarar ändå hehe ;) har du haft ett positivt ÄL-test så är ju ÄL 24-48 timmar efter. Sen lever ju ägget i 24 timmar. Så först två dygn efter ett positivt ÄL-test så kan det ju vara försent, men det kan ju även gå 3 dygn efter innan det är för sent. Endast ett positivt ÄL-test visar ju på stegringen, enskilda test säger inte så mycket då det kan gå upp och ner hela tiden. Sen kan ju kroppen försök ägglossa med men inte lyckas. Kanske försöker den igen senare samma cykel eller så hoppar den över en cykel.
Gjorde jag det klarare?
[quote=81077034][quote-nick]Hoppas2022 skrev 2021-04-19 16:39:23 följande:[/quote-nick]Tack för svar :) Ja, svårt att förklara min situation men fysiskt så känner jag att ägget inte släppt ännu men att det blir av ikväll eftersom jag har ökad mollande värk vilket jag brukar ha fram till ägget släpper. Men äl testet var positivt igår och negativt idag. Vad jag är förvirrad över är om ägget redan släppt eftersom testet är negativt idag? Eller om testet visar negativt samma dag som ägget släpper?[/quot]
Men det var positivt då? Tyckte jag läste att det inte var riktigt lika starkt som kontrollstrecket och då är det inte positivt. Jag hade starka testet typ hela tiden förra månaden men blev positivt tillslut (starkare än). Så i så fall kanske du hade haft ett starkt test idag om du tagit ett? De kan ju gå upp och ner som sagt så man kan liksom inte utläsa när ett ägg är på G utifrån icke positiva test (stod det på kartongen jag hade).