• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • Dumlan
    JosHed skrev 2021-04-14 15:12:10 följande:

Beklagar så mycket ert MA ?? Håller tummarna för oss alla denna gång! Jag testade med ägglossningsstickor efter mitt avbrytande i februari för att se att allt var igång igen! Har haft 2 mens sen dess (denna var den första normala) så hoppas på att det tar sig för oss båda snabbt igen ??

Tack <3 Hoppas det går snabbt för oss igen!

Jag har inga stora förhoppningar, dottern tog 1år, MF i augusti 6 månader, och MA nu 6-7 månader.. puh. Känns ju som att tiden både står still och rusar när man är i barnagörandet X)
  • Dumlan
    JosHed skrev 2021-04-14 15:12:10 följande:

Beklagar så mycket ert MA ?? Håller tummarna för oss alla denna gång! Jag testade med ägglossningsstickor efter mitt avbrytande i februari för att se att allt var igång igen! Har haft 2 mens sen dess (denna var den första normala) så hoppas på att det tar sig för oss båda snabbt igen ??

Tack <3 Hoppas det går snabbt för oss igen!

Jag har inga stora förhoppningar, dottern tog 1år, MF i augusti 6 månader, och MA nu 6-7 månader.. puh. Känns ju som att tiden både står still och rusar när man är i barnagörandet X)
  • DrLavernius

Uppdaterar mitt BIM-datum nu när mensen har kommit och jag har lite bättre koll:

BIM-tråd

1/5 FruBjörk

4/5 JosHed

5/5 Stjärnhimmeln

7/5 Amandaannn

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Elise96

10/5 Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

• FruBjörk
    Fjonkis skrev 2021-04-14 09:58:23 följande:

Åh fy vad otäckt, du menar att moderkakan lossnade? Det gjorde den på min mamma också när jag skulle födas. Så istället för att komma i januari kom jag i mellandagarna. Sån tur att din ena flicka klarade sig! <3 Men det är ingen högre risk att det skulle hända igen eller? Man kanske får mer kontroller och så? Jag tänker också att något ska hända, att bebisen är sjuk. Jag tänker mycket på covid också. Att det kanske är dumt att bli gravid nu och sådär. Men jag känner att vi kan inte vänta mer nu.

Ja precis, det menade jag såklart :)

Nej de säger att det inte är högre risk. Det är väl bara det att oron finns då man vet vad som kan hända.

Nu var min man inte ens sugen på sex så får se om vi övh får till nåt nu vid ägglossning. Blir besviken på honom då det handlar om så mycket mer än suget.

Nej precis, det är dumt att vänta hur länge som helst
  • Amandannn
    FruBjörk skrev 2021-04-15 02:37:29 följande:

Nej de säger att det inte är högre risk. Det är väl bara det att oron finns då man vet vad som kan hända.

Nu var min man inte ens sugen på sex så får se om vi övh får till nåt nu vid ägglossning. Blir besviken på honom då det handlar om så mycket mer än suget.

Jag har samma s.k problem... min sambo känner sig inte så sugen heller medan jag känner att det inte handlar om suget utan om något mycket större och viktigare..
  • JosHed
    FruBjörk skrev 2021-04-15 02:37:29 följande:

Min man kan också tappa suget. Vet att han känner att jag inte vill ha honom egentligen utan endast för att jag har ägglossning om jag skulle säga till (han kände så innan förra graviditeten - då vi inte ens försökte så vet inte ens vart han fick det ifrån xD). Så vi har typ sagt att vi försöker, men sen håller jag koll på ägglossning osv så han inte behöver känna någon sådan stress. Och så försöker vi ligga lite även när det inte är så hög chans typ så han känner att jag vill ha honom ändå. Oklar text nu kände jag - hoppas du förstår!

Jag tycker också att anledning till att ligga är större än själva ligget liksom <3 
  • FruBjörk
    Amandannn skrev 2021-04-15 06:04:00 följande:

Jag har samma s.k problem... min sambo känner sig inte så sugen heller medan jag känner att det inte handlar om suget utan om något mycket större och viktigare..

Ja precis. Det blir ju tyvärr lite så ändå, att man kan tappa suget lite när det blir mycket som att ligga på schema. Även om man försöker göra det avslappnat liksom. Men blir ändå besviken. Man har ju inte all tid i världen
  • Elise96
    Amandannn skrev 2021-04-15 06:04:00 följande:
    Har för mig att flera män känner på samma sätt under ÄL Rynkar på näsan  Tog upp detta med min sambo nu inför att vi ska börja för vet med mig att jag blivit sjukt besviken om han bara "nää är nog inte så sugen ikväll" under tiden jag har ägglossning för har längtat efter att sätta igång så länge nu. Han sa att han inte tror det kommer bli ett problem och att han snarare spontant känner sig mer sugen just pga ÄL men ifall det börjar sätta sig i huvudet så kom vi överens om att vi skulle ta snacket innan det blev ett stort problem. Kanske du kan prata om saken med din sambo om det finns något sätt som hade "underlättat" eller liknande? 
  • FruBjörk
    JosHed skrev 2021-04-15 08:56:59 följande:

Min man kan också tappa suget. Vet att han känner att jag inte vill ha honom egentligen utan endast för att jag har ägglossning om jag skulle säga till (han kände så innan förra graviditeten - då vi inte ens försökte så vet inte ens vart han fick det ifrån xD). Så vi har typ sagt att vi försöker, men sen håller jag koll på ägglossning osv så han inte behöver känna någon sådan stress. Och så försöker vi ligga lite även när det inte är så hög chans typ så han känner att jag vill ha honom ändå. Oklar text nu kände jag - hoppas du förstår!

Jag tycker också att anledning till att ligga är större än själva ligget liksom <3 

Jag har också försökt hålla det mer för mig själv, så min man inte känner av så mycket press då det påverkar honom mycket. Men det blir ändå uppenbart för honom. Och nu när vi har försökt under så lång tid så kan han min menscykel ganska bra hehe

Men ja, man får försöka göra det så avslappnat det nu går.
  • JosHed
    FruBjörk skrev 2021-04-15 09:24:30 följande:
    Jag har också försökt hålla det mer för mig själv, så min man inte känner av så mycket press då det påverkar honom mycket. Men det blir ändå uppenbart för honom. Och nu när vi har försökt under så lång tid så kan han min menscykel ganska bra hehe

Men ja, man får försöka göra det så avslappnat det nu går.
    Förstår! Vi har inte försökt så länge än. Jag brukar kalla allt sex för övningssex typ xD och säga att det ändå nog är för tidigt eller för sent men vi kan ju ligga ändå liksom. (vill förtydliga igen att vi absolut försöker, han är helt med på tåget så jag lurar inte honom). Han är ju inte dum, han fattar ju säkert någonstans att vissa av gångerna inte bara är för att jag tycker han är snygg ;P 
Svar på tråden BIM maj