BIM maj
Hej!
Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.
Hej!
Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.
Hej,
Jag lägger in mig på BIM tråden :) Fick negativt på ÄL test idag men det blev mys ändå idag för imorgon reser min man bort några dagar. ÄL är beräknad tills på lördag. Dålig timing men hoppas typ på att få ÄL en dag tidigt imorgon så att vi möjligtvis har en chans.
BIM-tråd
1/5 FruBjörk
4/5 JosHed
5/5 Stjärnhimmeln
7/5 Amandaannn + Jeannollåtta
8/5 MBL1712
9/5 DrLavernius
9/5 Hoppas2022
10/5 Elise96
10/5 Fjonkis
13/5 QueenS
15/5 Ugglans
18/5 muffins88
Måste visa fina nedtrappningen på mina äl tester. Tempen ökade igår morse så då borde ägget släppt i förrgår/natten till igår eller? Låååång väntan till bim nu!!
Tack för svar!
Jag har ägglossning första veckan i maj som sagt och vaccination för alla över 18 ska dra igång i mitten av maj vad jag kunnat läsa mig till, så jag funderar faktiskt på att inte försöka denna ägglossning som kommer utan "ta ansvar" och vänta in vaccinationen.
Det kryper i hela kroppen för jag VILL så gärna bli gravid nu-nu. Men, det blir nog tryggare i längden om man hunnit vaccinera sig. Läste dessutom att ett Corona-pass troligtvis blir tillgängligt från 1 juni och det kan komma att användas inte bara utomlands utan även för aktiviteter i Sverige. Känns som man vill vara en av dem med "godkända" papper helt enkelt.
Skrev häromdagen men missade att läga till mig i BIM-tråden (är helt ny här på forumet
Här kommer en updaterad lista:
BIM-tråd
1/5 FruBjörk
4/5 JosHed
5/5 Stjärnhimmeln
7/5 Amandaannn, Jeannollåtta
8/5 MBL1712
9/5 DrLavernius
9/5 Hoppas2022
10/5 Juniprinsen, Elise96, Fjonkis
13/5 QueenS
15/5 Ugglans
18/5 muffins88
Ser att vi är flera som har BIM 10/5 Ser fram emot att följa er alla och era resor i att baka bebis!
Förstår helt ?? Jag tänker absolut ta mitt ansvar så länge jag inte är gravid :) går ju att göra ganska smidigt mellan försöken tänker jag! Hinner jag innan graviditet så är ju det kanon, blir jag gravid är det kanon! :) jag planerar inte att resa utomlands innan coronan är över/helt under kontroll så det är inget superviktigt. Kan jag inte vaccinera mig pga gravid så är det ju så, då får jag leva så som vi gjort senaste året tänker jag :) sommaren beräknas bli lugn ändå så hoppas på det bästa!
Skrev häromdagen men missade att läga till mig i BIM-tråden (är helt ny här på forumet
Här kommer en updaterad lista:
BIM-tråd
1/5 FruBjörk
4/5 JosHed
5/5 Stjärnhimmeln
8/5 MBL1712
9/5 DrLavernius
9/5 Hoppas2022
13/5 QueenS
15/5 Ugglans
18/5 muffins88
Ser att vi är flera som har BIM 10/5 Ser fram emot att följa er alla och era resor i att baka bebis!
Hej! Jag hänger gärna på här. Slutade med p-piller i januari men nu i maj blir andra månaden med försök ?på riktigt? (läs: andra månaden då vi inte undviker/skyddar oss på fertila dagar). Dock fick vi bara till ett försök i april och det visade sig vara hela fem dagar innan ÄL (cykeln är lite oregelbunden) så antar att det inte kan räknas som ett helhjärtat försök. Är 32 år, första barnet.
Stort lycka till allihopa!
BIM-tråd
1/5 FruBjörk
4/5 JosHed
5/5 Stjärnhimmeln
8/5 MBL1712
9/5 DrLavernius
9/5 Hoppas2022
13/5 QueenS
15/5 Ugglans
18/5 muffins88
19/5 Inorina
Hur resonerar ni kring Covid och vaccinet?
Jag har ägglossning första veckan i maj samtidigt som jag läst att vaccinet blir tillgängligt från mitten av maj. Och man rekommenderar inte gravida att vaccinera sig.
Hur tänker ni?
Tack för välkomnandet till MBL1712 och välkomnar även inorina till gruppen, spännande med (planering för) första :)
Angående vaccination så resonerar jag likt Hoppas2022.
Jag är inne på 37 året, har tidigare i livet haft svårigheter i att bli gravid och känner inte att jag kan vänta vare sig till att pandemin är över eller till jag har fått vaccinet innan vi börjar försöka. Sedan får vi ta det därifrån tänker jag och resonera med sjukvården när det är dags för vaccin.
Sambon har ju inga barn sedan tidigare heller vilket spelar stor roll; vill ju att han också ska få möjligheten till ett biologiskt barn innan det kan vara för sent för oss.
(Och jag själv är väldigt sugen på en liten dotter (eller son! :) )