• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • Jeannollåtta
    mangelica skrev 2021-04-26 09:36:57 följande:

Hur gammla är ni som försöker här nu? Och är det första barnet eller har ni fler?

Kan inte sluta mig att känna mig lite gammal, att det kommer bli tuffare för mig att bli gravid nu. Är ju så himla uppspelt. Blev gravid med första barnet på första försöket när jag va 17. Andra barnet på första försöker när ja va 21, samma med tredje barnet på första försöket när jag va 22 och nummer fyra och fem (tvillingar) blev en hoppsan efter ett oskyddat samlag när jag va 24. Känns so. Att vi kommer få det tufft nu, nyligen fyllt 29.

30 år, första barnet. Efter missfallsutredning sa de att allt var tipp topp med mig så känner mig inte gammal ännu, bara otursburen :)
  • Fjonkis

21/5 Secret A

Hur gammla är ni som försöker här nu? Och är det första barnet eller har ni fler?

Kan inte sluta mig att känna mig lite gammal, att det kommer bli tuffare för mig att bli gravid nu. Är ju så himla uppspelt. Blev gravid med första barnet på första försöket när jag va 17. Andra barnet på första försöker när ja va 21, samma med tredje barnet på första försöket när jag va 22 och nummer fyra och fem (tvillingar) blev en hoppsan efter ett oskyddat samlag när jag va 24. Känns so. Att vi kommer få det tufft nu, nyligen fyllt 29.

Jag fyller 33 i år. Detta är tredje (och sista) barnet.

Jag känner också att det kan ta tid denna gången. De andra gångerna har jag blivit gravid direkt. Men det är ju 8 och 6 år sedan.
  • Fjonkis

BIM-tråd

1/5 FruBjörk

1/5 JosHed

5/5 Stjärnhimmeln

7/5 Amandaannn, Jeannollåtta

8/5 MBL1712

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Juniprinsen, Elise96

11/5 mangelica

12/5 Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

18/5 muffins88

19/5 Inorina

21/5 Secret A

• mangelica
    ugglans skrev 2021-04-26 10:17:54 följande:

23 år, andra barnet. Inne på första försöket nu :)

Å vas spännande med första försöket på andra barnet :) känns som det är en del nu so gör första försöket i aprill/maj :)
  • mangelica
    Jeannollåtta skrev 2021-04-26 11:16:37 följande:

30 år, första barnet. Efter missfallsutredning sa de att allt var tipp topp med mig så känner mig inte gammal ännu, bara otursburen :)

Vad tråkigt med missfall! Men håller tummarna för dig och att det tar sig nu :). Kanske känner mig gammal för att jag fått några redan :*) Har haft ett missfall för ca 10 år sedan! Då va det oplanerad graviditet men kändes sorgset endå. Min första dotter va bara 9 månader gammal då.
  • mangelica
    Fjonkis skrev 2021-04-26 11:19:15 följande:

21/5 Secret A

Jag fyller 33 i år. Detta är tredje (och sista) barnet.

Jag känner också att det kan ta tid denna gången. De andra gångerna har jag blivit gravid direkt. Men det är ju 8 och 6 år sedan.

Hur länge har du försökt nu på nr 3? Vad får dig att tro att det ska ta längre tid nu?

Hoppas det går bra för oss båda 2 denna gången :)
  • Secret A

23, år 24 nu i sommar, andra barnet.
  • Fjonkis
    mangelica skrev 2021-04-26 11:37:49 följande:

Hur länge har du försökt nu på nr 3? Vad får dig att tro att det ska ta längre tid nu?

Hoppas det går bra för oss båda 2 denna gången :)

Detta är första försöket nu, nej men det är bara den känslan jag har. Sen har jag haft spiral som jag tog ut i januari och det har inte vart så tydligt med cyklerna sen dess. Innan spiralen så var cyklerna som en klocka. Sen har jag gått ner 45 kg i vikt sen senaste barnet. Visst att det är bra för fertiliteten att inte vara överviktig men jag har ingen aning om vad viktnedgången gjort med hormonerna och allt som ska klaffa. Vi får se, är ändå hoppfull. Ja jag håller tummarna för det :)
  • Hoppas2022

Jag är 37 år och inne på andra försöket. Har 3 barn sedan tidigare .

Första kom oplanerat då jag var precis 20 år.

Andra blev jag gravid efter exakt 3 år av försök.

Tredje kom efter 10 år. Försökte inte aktivt alla dessa år men vi har ändå alltid prickat ägglossningen.

Jag har inte stora förväntningar att det blir en fyra men hoppas innerligt eftersom jag vill ha ett syskon i nära ålder till minstingen.
Svar på tråden BIM maj