• humlesurr

BIM maj

Hej! Hoppar in här jag med. Bim 2 Maj! 

Är 26 år (några veckor till) och har två barn sedan innan födda -13 och -15. Nu hoppas vi på att kunna få en tredje... Tredje för mig, första biologiska för min sambo! Vi har genomgått fertilitetsutredning och vet iom det att min ägglossning bråkar lite. Vi har velat försöka naturligt nu under corona (vi blev erbjudna hjälp i höstas) men det har inte tagit sig - om det inte tar sig tills slutet på sommaren så kommer vi nog hoppa på IVF-tåget med hormonbehandlingar.. 

Testade mig idag med ett sånt där tidigt test och det var negativt - men sen tyckte jag ändå att det kanske var svagt svagt... Tog en bild, men jag tror att det var utanför test-tiden och eventuellt hade testtiden passerat lite när jag tyckte mig se svagt också? Har ni någon erfarenhet av sånt? Om det visar svagt positivt utanför testtiden så borde det vara negativt va? Jag har lite ställt in mig på att det inte tagit sig denna månad.. Vilket ändå känns okej i så fall - nästa ägglossning bör infalla precis kring att vi gifter oss! Lite kul. Samtidigt vore det ju så fantastiskt om det hade tagit sig nu... 

Kul att se att vi är några här, och vad spännande med de positiva resultaten! 

• humlesurr

Hej! Hoppar in här jag med. Bim 2 Maj! 

Är 26 år (några veckor till) och har två barn sedan innan födda -13 och -15. Nu hoppas vi på att kunna få en tredje... Tredje för mig, första biologiska för min sambo! Vi har genomgått fertilitetsutredning och vet iom det att min ägglossning bråkar lite. Vi har velat försöka naturligt nu under corona (vi blev erbjudna hjälp i höstas) men det har inte tagit sig - om det inte tar sig tills slutet på sommaren så kommer vi nog hoppa på IVF-tåget med hormonbehandlingar.. 

Testade mig idag med ett sånt där tidigt test och det var negativt - men sen tyckte jag ändå att det kanske var svagt svagt... Tog en bild, men jag tror att det var utanför test-tiden och eventuellt hade testtiden passerat lite när jag tyckte mig se svagt också? Har ni någon erfarenhet av sånt? Om det visar svagt positivt utanför testtiden så borde det vara negativt va? Jag har lite ställt in mig på att det inte tagit sig denna månad.. Vilket ändå känns okej i så fall - nästa ägglossning bör infalla precis kring att vi gifter oss! Lite kul. Samtidigt vore det ju så fantastiskt om det hade tagit sig nu... 

Kul att se att vi är några här, och vad spännande med de positiva resultaten! 

• humlesurr

Och så lyckades jag svara dubbelt, samt missa att lägga till fotona! Bra start haha

Men som sagt var - utanför testtiden, då är det väl bara att vänta och se? Och troligtvis negativt va? Det är RFSU:s testatidigt-test.

• humlesurr
    JosHed skrev 2021-04-27 10:36:36 följande:
    Hej! Kul att följa din resa, hoppas det tar sig denna månad ???? Jag ser något svagt, men ser ut som en torklinje. De flesta test är noga med att skriva att man ej ska läsa av efter tiden eftersom det både kan tillkomma och försvinna streck som ej stämmer. Dock betyder ju inte det att det är kört! Är ju ett tag kvar till BIM ??
    Ja, det tänker jag också.. Men ändå så bråkar hjärnan med en! Min senaste graviditet tog nio månader av aktivt försökande och massvis med tester, så jag "vet" ju hur man tillslut ser positivt i minsta skugga... Men det är väl så vi människor funkar, hoppet är det sista som dör!Solig

Och stort grattis till ditt plus! 
  • humlesurr

Hej! Jag fick ju ett positivt efter test-tiden för några dagar sedan - testade två dagar senare med ett CB early och fick pos! Men läste då att många fick spökstreck av dem... Så testade idag med ett vanligt (bim idag) och kolla! Känns så himla kul! 

CB early ^ (syntes mycket tydligare irl, ljuset krånglade)

^taget idag! 

• humlesurr

BIM-tråd (vet inte om det här är den mest uppdaterade?) 

1/5 JosHed - PLUSSAT

2/5 Humlesurr - PLUSSAT

5/5 Stjärnhimmeln, Amandaannn

7/5 Jeannollåtta

8/5 MBL1712, jojjans

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Juniprinsen, Elise96

10/5 Trubadurenstjej, mangelica

12/5 Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans