• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • FruBjörk
    JosHed skrev 2021-04-29 08:41:38 följande:

Jag plussade ju i måndags och har fått starkare streck sen dess. Idag var det lika starkt som igår (alltså ingen egentlig ökning). Igår tyckte jag att jag fick lite lite lite ljus ljus rosa på pappret, men kan varit en synvilla. Är sju sjukt nojig just nu. Mår typ illa av oro (ej av graviditeten). Tror det ska komma en störtblödning när som helst. BIM är ju imorgon-söndag någon gång (vet ej) så kan ju vara något som kommer ut med mensen liksom :( varför testade jag så tidigt?

Jag har för mig att det sker ökning varannan dag så det är nog inte konstigt att det är lika starkt som igår. Det är nog bra att vänta lite innan du testar igen om du känner att du behöver testa mer :)
  • FruBjörk

Jag har inte skrivit så mycket här då jag mått så dåligt. För 2 veckor sedan hade jag troligen äl. Dagen efter fick jag symtom på covid och 2 dagar senare testade jag positivt för covid.

Vi hann mysa två gånger innan jag blev sjuk, men känns ju inte så troligt att det blev nåt. BIM borde vara på lördag/söndag. Tänker inte testa om det inte skulle vara så att mensen är sen. Har dock inga symtom.

• Hoppas2022
    JosHed skrev 2021-04-29 08:41:38 följande:

Jag plussade ju i måndags och har fått starkare streck sen dess. Idag var det lika starkt som igår (alltså ingen egentlig ökning). Igår tyckte jag att jag fick lite lite lite ljus ljus rosa på pappret, men kan varit en synvilla. Är sju sjukt nojig just nu. Mår typ illa av oro (ej av graviditeten). Tror det ska komma en störtblödning när som helst. BIM är ju imorgon-söndag någon gång (vet ej) så kan ju vara något som kommer ut med mensen liksom :( varför testade jag så tidigt?

Tror inte du behöver vara orolig. Lätt för mig att säga, förstår ju att det inte är lätt att inte vara orolig. Men en tydlig ökning av hcg är vanligare att få tidigast efter BIM. Blödning/rosa flytning är vanligt att ha tidigt i graviditeten. Själv hade jag som en lätt mens i min andra graviditet samma veckor som jag annars borde haft mens fram till vecka 12/13.
  • Jeannollåtta

Tror det är kört denna månad. Bim flyttad till 3/5 efter ägglossningstest & har nu fått menskänningar som jag får några dagar innan. Men kommer den på måndag så hinner jag en till bim i maj haha :)

• Juniprinsen
    FruBjörk skrev 2021-04-29 09:32:18 följande:

Jag har inte skrivit så mycket här då jag mått så dåligt. För 2 veckor sedan hade jag troligen äl. Dagen efter fick jag symtom på covid och 2 dagar senare testade jag positivt för covid.

Vi hann mysa två gånger innan jag blev sjuk, men känns ju inte så troligt att det blev nåt. BIM borde vara på lördag/söndag. Tänker inte testa om det inte skulle vara så att mensen är sen. Har dock inga symtom.

Krya på dig! Hoppas att du inte varit allvarligt sjuk?

Förstår att "mysande" kanske inte varit i fokus när du varit sjuk, du får mysa mer nästa månad när du förhoppningsvis är frisk {#emotions_dlg.flower}
  • JosHed

Ännu ett inlägg från mig : förlåt för spam. Ville bara skriva att jag lugnat ner mig och bestämt mig för att sluta testa nu och bara acceptera att jag är gravid. Så kan allt hända såklart men håller tummen ?? Tog ett sista test nu mitt på dagen och det var mycket tydligare än morgonens och gårdagens. Så nu inser jag att testa varje dag skapar bara onödig ångest och tårar!

• MBL1712
    JosHed skrev 2021-04-29 12:22:30 följande:

Ännu ett inlägg från mig : förlåt för spam. Ville bara skriva att jag lugnat ner mig och bestämt mig för att sluta testa nu och bara acceptera att jag är gravid. Så kan allt hända såklart men håller tummen ?? Tog ett sista test nu mitt på dagen och det var mycket tydligare än morgonens och gårdagens. Så nu inser jag att testa varje dag skapar bara onödig ångest och tårar!

Gruppen är här för att vädra! Känn inget annat ;) jag förstår dig fullt ut. Men som du säger, försök landa i att du är gravid. Inget annat. Du är gravid! Inga andra tankar. Du är gravid! :)
  • MBL1712
    FruBjörk skrev 2021-04-29 09:32:18 följande:

Har faktiskt funderat vart du tagit vägen. Vad tråkigt att du har råkat ut för covid! Hoppas att du får lindriga symtom. Ta hand om dig!
  • ugglans

Hur brukar ni känna er vid äl? Smärta? Hur ser era äl-flytningar ut? Känns som en kniv på vänster sida av ?magen? just nu och rikliga flytningar. Förhoppningvis äl på g..

• Jeannollåtta
    ugglans skrev 2021-04-29 12:38:57 följande:

Hur brukar ni känna er vid äl? Smärta? Hur ser era äl-flytningar ut? Känns som en kniv på vänster sida av ?magen? just nu och rikliga flytningar. Förhoppningvis äl på g..

Flygningar som äggvita och ?mensvärk? som brukar sitta i både mage & rygg under dagen för ÄL. Sen brukar jag ha känningar & ömma bröst från ÄL till mens. De gånger jag varit gravid har jag haft 0 symptom mellan ÄL till bim istället, märkligt.
Svar på tråden BIM maj