• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • Syskonlängtann
    Juniprinsen skrev 2021-04-30 16:47:50 följande:

Här är en till som gärna tar emot synpunkter på testa tidigt-test

RFSL har tidigt-tester som finns på apoteket, någon som använt dessa och vet om de är bra (alternativt förslag på andra märken av tidigt -test)? 

Jag plussade med sonen med ett testa tidigt från RFSU, ca 6 dagar innan BIM. Men det var extremt svagt streck, men man såg det ändå! :)
  • Syskonlängtann
    JosHed skrev 2021-04-30 19:41:30 följande:

Hej! Vad tråkigt att höra om ditt utomkveds ?? fick du akut ont några veckor in?

Jag plussade i måndags på just ett likadant test. Hade ägglossning 17:e-18:e april typ, så antagligen BIM typ idag! Kan lägga in hur mina såg ut. Första är i måndags och andra i tisdags:

//

Ser något svagt på ditt! Hoppas det blir starkare imorgon ??

Ja det var verkligen en berg och dalbana i känslor. Tanken var att ta ut spiralen i sommar för att börja försöka med syskon, men blev alltså gravid trots hormonspiral. Så fick gå på gyn rätt tidigt för att dels ta ut spiral men också kolla hcg via blodprov. Allt såg bra ut men senare vid vul hittades inget foster i livmodern. Så det följdes upp tätt med fler vul, trots det hann min äggledare spricka på väg till sjukhuset för 4e ultraljudet och först då hade jag ont och allt blev väldigt akut. Men det gick bra trots allt och kroppen har återhämtat sig riktigt fort :)

Åh stort grattis till dig!!

Skulle gissa att jag hade ägglossning kring 16e-17e kanske. Ja jag hoppas så mycket på ett starkare streck imorgon!:)
  • Syskonlängtann
    JosHed skrev 2021-04-30 19:41:30 följande:

Hej! Vad tråkigt att höra om ditt utomkveds ?? fick du akut ont några veckor in?

Jag plussade i måndags på just ett likadant test. Hade ägglossning 17:e-18:e april typ, så antagligen BIM typ idag! Kan lägga in hur mina såg ut. Första är i måndags och andra i tisdags:

//

Ser något svagt på ditt! Hoppas det blir starkare imorgon ??

Ja det var verkligen en berg och dalbana i känslor. Tanken var att ta ut spiralen i sommar för att börja försöka med syskon, men blev alltså gravid trots hormonspiral. Så fick gå på gyn rätt tidigt för att dels ta ut spiral men också kolla hcg via blodprov. Allt såg bra ut men senare vid vul hittades inget foster i livmodern. Så det följdes upp tätt med fler vul, trots det hann min äggledare spricka på väg till sjukhuset för 4e ultraljudet och först då hade jag ont och allt blev väldigt akut. Men det gick bra trots allt och kroppen har återhämtat sig riktigt fort :)

Åh stort grattis till dig!!

Skulle gissa att jag hade ägglossning kring 16e-17e kanske. Ja jag hoppas så mycket på ett starkare streck imorgon!:)
  • Syskonlängtann
    Stjärnhimmeln skrev 2021-04-30 21:35:32 följande:

Ser ni vad jag ser?? Utspätt kvällsurin. Såg en skymt inom tiden. Ser det på avstånd men svårt att fånga på kort.

Jag ser ett svagt streck helt klart!! Håller tummarna för dig! :)
  • Elise96
    ugglans skrev 2021-04-30 19:17:46 följande:

Hur länge har ni positivt ägglossningstest? Några timmar? Flera dagar?

Mitt är oftast positivt runt 2 dagar, denna gång hade jag t.ex positivt test CD 13 och CD 14 och idag CD 15 började det gå på ner igen på eftermiddagen. Har för mig att det är vanligare att ha positivt 1-2 dagar snarare än enbart ett par timmar :) Hur ser det ut för dig? 
  • Elise96

Ser ni vad jag ser?? Utspätt kvällsurin. Såg en skymt inom tiden. Ser det på avstånd men svårt att fånga på kort.

Jag ser!! Hoppas det ökar <3 
  • MBL1712

Åhh jag ser! :) spännande om du testar imorgon bitti
  • Stjärnhimmeln
    Syskonlängtann skrev 2021-04-30 21:50:46 följande:

Jag ser ett svagt streck helt klart!! Håller tummarna för dig! :)

Elise96 skrev 2021-04-30 21:54:11 följande:

Jag ser!! Hoppas det ökar <3 

Åh ni ger mig hopp!

Jag mörkade bilden också! Syns jättetydligt då.

• Stjärnhimmeln
    MBL1712 skrev 2021-04-30 22:02:31 följande:

Åhh jag ser! :) spännande om du testar imorgon bitti

Det är planen! Åh hoppas!!!
Svar på tråden BIM maj