• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • Fjonkis
    Jojjans skrev 2021-04-30 06:09:37 följande:

Jag skulle absolut säga att det är positivt! Och det där med att ?det är inte positivt om strecken inte är lika starka? tycker jag är lite bullshit. Om du tar tester före under och efter förväntad ägglossning och ser en tydlig ökning (även om det inte är lika starkt. Men starkare än dagarna innan/efter) så är det en ökning. Precis som med gravidtest ger det olika starka utslag för olika personer. Så sa en barnmorska jag fick prata med på RFSUs kundtjänst när jag var arg över att aldrig få positivt på testen trots att temp visade att jag haft ägglossning.

Stjärnhimmeln skrev 2021-04-30 06:26:10 följande:

Ja det skulle jag räkna som positivt!

Det var ännu starkare nu på morgonen. Glad över att det faktiskt blev en ökning. Enligt mina beräkningar skulle jag haft äl i onsdags men det är alltså idag eller imorgon lördag det blir.
  • mangelica
    Fjonkis skrev 2021-04-30 00:04:11 följande:

Tog nytt test nu innan jag skulle lägga mig. Detta måste väl ändå vara positivt?!

Ja, det där måste va positivt :) ha så kul ;)
  • MBL1712

Tog nytt test nu innan jag skulle lägga mig. Detta måste väl ändå vara positivt?!

Jag håller med dom andra, det där e positivt :)
  • mangelica

Äl+4 idag. Idag känner jag mig som vanligt. På äl+2-3 så hade jag värk i magen, långt ner något åt höger. Ingen aning av vad jag kände, men man inbillar sig ju att man kanske hade äl lite tidigare och att ägget fäste haha xD. Jag ska försöka hålla mig tills på måndag med ett första test. Är då på äl+7. Har köpt hem så mycket tester, så nu behöver dem ju användas med haha. Jaja, vi ska till husvagnen i helgen och hoppas att inte tänka på det så mycket då, så kanske helgen går fort. Hur går det för er andra? Någon som ska göra gravtest snart? :)

• JosHed
    LinaJ87 skrev 2021-04-30 05:28:37 följande:

Klokt att sluta. Jag ska ta ett digitalt i helgen och sen räcker det. Tyvärr mycket missfall och annat tråkigt på mitt arbete, som påminner mig hela dagarna... Får jobba på att koppla bort det eller något.

Hoppas vi ses i någon bf-tråd!

Tog ett sista digitalt idag (slut på testet sen!) som stod 2-3, så ökat från i måndags (då 1-2). Så nu tror jag att jag nöjer mig, om jag inte börjar blöda eller så!
  • ugglans
    JosHed skrev 2021-04-30 07:51:39 följande:

Tog ett sista digitalt idag (slut på testet sen!) som stod 2-3, så ökat från i måndags (då 1-2). Så nu tror jag att jag nöjer mig, om jag inte börjar blöda eller så!

Härligt! Försök koppla av i helgen nu <3
  • Elise96
    mangelica skrev 2021-04-30 07:42:00 följande:

Äl+4 idag. Idag känner jag mig som vanligt. På äl+2-3 så hade jag värk i magen, långt ner något åt höger. Ingen aning av vad jag kände, men man inbillar sig ju att man kanske hade äl lite tidigare och att ägget fäste haha xD. Jag ska försöka hålla mig tills på måndag med ett första test. Är då på äl+7. Har köpt hem så mycket tester, så nu behöver dem ju användas med haha. Jaja, vi ska till husvagnen i helgen och hoppas att inte tänka på det så mycket då, så kanske helgen går fort. Hur går det för er andra? Någon som ska göra gravtest snart? :)

Jag hade ÄL igår så nu börjar officiellt spaningen efter symptom Flört Tänkte försöka hålla mig så länge som möjligt för att inte bli lurad av spökstreck etc men har en lutealfas på 12-13 dagar så på ÄL+10 tänkte jag ta ett test som tidigast, om jag kan hålla mig då hahaha.  Lycka till <3 
  • mangelica

Ja, det där måste va positivt :) ha så kul ;)
    JosHed skrev 2021-04-30 07:51:39 följande:

Stort grattis igen joshed :)<3 slappna av och njut <3
  • mangelica
    Elise96 skrev 2021-04-30 08:12:00 följande:

Jag hade ÄL igår så nu börjar officiellt spaningen efter symptom  Tänkte försöka hålla mig så länge som möjligt för att inte bli lurad av spökstreck etc men har en lutealfas på 12-13 dagar så på ÄL+10 tänkte jag ta ett test som tidigast, om jag kan hålla mig då hahaha.  Lycka till <3 

Det är så spännande att jag dör haha xD nu vill man bara snabbspola tiden några dagar! Är det första barnet? :)
  • Hoppas2022
    mangelica skrev 2021-04-30 07:42:00 följande:

Är på äl+7 nu. Jag fick kraftig mensvärk på äl+3. Väcktes av det på natten. Jag har olika symtom men det är förmodligen andra orsaker, tror verkligen inte jag blir gravid på första taget med tanke på hur många år det tagit med min andra och tredje. Jag har varit frusen tre dagar nu, det var det första symtom jag hade i min sista graviditet. Jag har svullna och ömma bröst, hade det i min första graviditet men inte med de två andra. Jag är väldigt trött, det var jag med första från en vecka innan BM men inte med de två andra. Mitt svett luktar som vid mens, så hade jag hela graviditeten med min sista. Min kroppstemperatur är högre än vad den brukar vara. Tror dessa symtom kan bero på en lätt infektion i livmodern eller så är det mina hormoner som är ur balans. Men hoppas såklart det är graviditet :) Jag tänkte testa på tisdag men om jag inte kan hålla mig så blir det på måndag.
Svar på tråden BIM maj