• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • senapp
    Fjonkis skrev 2021-04-29 16:46:07 följande:

Nu äntligen har jag fått en ökning på dom där jäkla ägglossningstesten! Det är väl fortfarande negativt? Men ändå en ökning.

Härligt! Men precis, inte positivt förrän strecket är lika starkt som kontrollstrecket. Det kan gå fort dock! 
  • JosHed
    LinaJ87 skrev 2021-04-29 17:05:40 följande:

Tillhör egentligen apriltråden då jag har bim igår-idag, men som jag relaterar med dig! Plussade supersvagt i förrgår och synligt igår. Uppe och testade tidigt i morse, men uppfattade det inte som lika starkt. Analyserar all värk och känningar i magen, konstant! Vill så gärna bara njuta och hålla mig lugn, men hjärnan vägrar samarbeta.

Exakt samma här! Hela morgonen var jag helt hundra på missfall inom en timme. Har nu bestämt mig att jag inte ska testa mer om det inte är så att jag börjar blöda. Tror detta blir bättre. Får bara ångest av det!
  • FruBjörk
    MBL1712 skrev 2021-04-29 12:33:15 följande:

Har faktiskt funderat vart du tagit vägen. Vad tråkigt att du har råkat ut för covid! Hoppas att du får lindriga symtom. Ta hand om dig!

Tack! Ja det är rätt lindrigt. Som en kraftig förkylning med jobbig huvudvärk. Har även förlorat lukt och smak. Det känns dock som att det är på väg att bli bättre nu.

Nu kom mensen också. En dag tidigt. Men nästa bim blir i slutet av maj så jag hänger kvar här lite till.
  • FruBjörk
    FruBjörk skrev 2021-04-29 22:46:28 följande:

Tack! Ja det är rätt lindrigt. Som en kraftig förkylning med jobbig huvudvärk. Har även förlorat lukt och smak. Det känns dock som att det är på väg att bli bättre nu.

Nu kom mensen också. En dag tidigt. Men nästa bim blir i slutet av maj så jag hänger kvar här lite till.

Nej 2 dagar tidig var mensen. Räknat fel.
  • FruBjörk
    Juniprinsen skrev 2021-04-29 11:18:22 följande:

Krya på dig! Hoppas att du inte varit allvarligt sjuk?

Förstår att "mysande" kanske inte varit i fokus när du varit sjuk, du får mysa mer nästa månad när du förhoppningsvis är frisk 

Tack! Nej det har inte varit allvarligt. En rejäl förkylning med jobbig huvudvärk. Har även förlorat lukt och smak. Börjar bli bättre nu dock :)
  • FruBjörk

Nu uppdaterar jag min BIM då mensen kom idag och nästa BIM blir i slutet av maj.

1/5 JosHed - PLUSSAT

5/5 Stjärnhimmeln, Amandaannn

7/5 Jeannollåtta

8/5 MBL1712, jojjans

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Juniprinsen, Elise96

10/5 Trubadurenstjej, mangelica

12/5 Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

18/5 muffins88

19/5 Inorina

20/5 senapp

21/5 Secret A

29/5 FruBjörk

• Fjonkis
    senapp skrev 2021-04-29 21:01:41 följande:

Härligt! Men precis, inte positivt förrän strecket är lika starkt som kontrollstrecket. Det kan gå fort dock! 

Tog nytt test nu innan jag skulle lägga mig. Detta måste väl ändå vara positivt?!

• LinaJ87
    JosHed skrev 2021-04-29 21:30:56 följande:

Exakt samma här! Hela morgonen var jag helt hundra på missfall inom en timme. Har nu bestämt mig att jag inte ska testa mer om det inte är så att jag börjar blöda. Tror detta blir bättre. Får bara ångest av det!

Klokt att sluta. Jag ska ta ett digitalt i helgen och sen räcker det. Tyvärr mycket missfall och annat tråkigt på mitt arbete, som påminner mig hela dagarna... Får jobba på att koppla bort det eller något.

Hoppas vi ses i någon bf-tråd!
  • Jojjans
    Fjonkis skrev 2021-04-30 00:04:11 följande:

Tog nytt test nu innan jag skulle lägga mig. Detta måste väl ändå vara positivt?!

Jag skulle absolut säga att det är positivt! Och det där med att ?det är inte positivt om strecken inte är lika starka? tycker jag är lite bullshit. Om du tar tester före under och efter förväntad ägglossning och ser en tydlig ökning (även om det inte är lika starkt. Men starkare än dagarna innan/efter) så är det en ökning. Precis som med gravidtest ger det olika starka utslag för olika personer. Så sa en barnmorska jag fick prata med på RFSUs kundtjänst när jag var arg över att aldrig få positivt på testen trots att temp visade att jag haft ägglossning.
  • Stjärnhimmeln
    Fjonkis skrev 2021-04-30 00:04:11 följande:

Ja det skulle jag räkna som positivt!
Svar på tråden BIM maj