• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • Jojjans
    JosHed skrev 2021-04-29 08:41:38 följande:

Jag plussade ju i måndags och har fått starkare streck sen dess. Idag var det lika starkt som igår (alltså ingen egentlig ökning). Igår tyckte jag att jag fick lite lite lite ljus ljus rosa på pappret, men kan varit en synvilla. Är sju sjukt nojig just nu. Mår typ illa av oro (ej av graviditeten). Tror det ska komma en störtblödning när som helst. BIM är ju imorgon-söndag någon gång (vet ej) så kan ju vara något som kommer ut med mensen liksom :( varför testade jag så tidigt?

Jag förstår din oro. Men du får tänka såhär: är du gravid så är du gravid oavsett. Och om graviditeten kommer leda till ett missfall så kommer den göra det. Då spelar det ingen roll hur mycket eller hur tidigt du testade.

Oron kommer nog följa dig hela graviditeten ändå, så det bästa du kan göra är att lära dig att leva med den, och hitta en acceptans i att du inte kan styra över vad som händer.
  • ugglans
    Jeannollåtta skrev 2021-04-29 12:51:17 följande:

Flygningar som äggvita och ?mensvärk? som brukar sitta i både mage & rygg under dagen för ÄL. Sen brukar jag ha känningar & ömma bröst från ÄL till mens. De gånger jag varit gravid har jag haft 0 symptom mellan ÄL till bim istället, märkligt.

Tack för ditt svar. Om du fått konstaterad äl, har dessa smärtor varit på äl-dagen eller vid positivt äl-test? Tog senaste testet i förrgår som var nästan positivt. Igår var mina tester slut så kunde ej ta.... tog igen nu och det var mycket svagare än det varit tidigare dagar. Så tänker att det kanske hade blivit positivt igår. Svårt!
  • Jeannollåtta
    ugglans skrev 2021-04-29 14:33:03 följande:

Tack för ditt svar. Om du fått konstaterad äl, har dessa smärtor varit på äl-dagen eller vid positivt äl-test? Tog senaste testet i förrgår som var nästan positivt. Igår var mina tester slut så kunde ej ta.... tog igen nu och det var mycket svagare än det varit tidigare dagar. Så tänker att det kanske hade blivit positivt igår. Svårt!

Jag får ont innan fullt utslag på test men när stegringen börjat. Då är det mer huggande värk medans efter har jag mer molvärk . En gång fick jag en akuttid hos gynekologen för att jag hade ont i vänster sida endast och väl där konstaterades det att det var ägglossningen jag kände av. Alla är ju olika men jag känner väldigt mkt värk runt äl.
  • Stjärnhimmeln
    JosHed skrev 2021-04-29 08:41:38 följande:

Jag plussade ju i måndags och har fått starkare streck sen dess. Idag var det lika starkt som igår (alltså ingen egentlig ökning). Igår tyckte jag att jag fick lite lite lite ljus ljus rosa på pappret, men kan varit en synvilla. Är sju sjukt nojig just nu. Mår typ illa av oro (ej av graviditeten). Tror det ska komma en störtblödning när som helst. BIM är ju imorgon-söndag någon gång (vet ej) så kan ju vara något som kommer ut med mensen liksom :( varför testade jag så tidigt?

Andas och vänta. Det kommer gå bra! Kram
  • Stjärnhimmeln
    Jojjans skrev 2021-04-29 06:36:09 följande:

Hur många dagar efter äl är du? Med ett så tidigt test då finns det ju ändå hopp :)

20 hade jag positivt äl test, 21 måste ägget släppt med tanke på smärtan. Sen höjdes tempen. Ja hoppet är kvar men man blir ju lite knäpp haha
  • Jojjans
    ugglans skrev 2021-04-29 12:38:57 följande:

Hur brukar ni känna er vid äl? Smärta? Hur ser era äl-flytningar ut? Känns som en kniv på vänster sida av ?magen? just nu och rikliga flytningar. Förhoppningvis äl på g..

ÄJag har mest ägglossningssekret (som äggvita) några dagar innan ägglossning. Sen typ dagen innan brukar en skarp smärta komma som blir starkare och starkare och sen plötsligt försvinner. Lite som mensvärk fast stegrande. Tror att det är då ägget släppt. Ibland har jag en annan typ av värk efteråt också, men det är mer som lite ömhet. Jag har tempat, kollat sekret och dubbelkollat med tester så är hyfsat säker på när äl sker. Nu testar jag inte alls men känner till 99% när äl kommer och mensen brukar bekräfta att jag hade rätt.
  • Jojjans
    Stjärnhimmeln skrev 2021-04-29 15:44:49 följande:

20 hade jag positivt äl test, 21 måste ägget släppt med tanke på smärtan. Sen höjdes tempen. Ja hoppet är kvar men man blir ju lite knäpp haha

Det absolut tidigaste jag sett något på test är äl+9, också efter att ha bekräftat äl med temp. Hoppas du ser om några dagar :)
  • Fjonkis

Nu äntligen har jag fått en ökning på dom där jäkla ägglossningstesten! Det är väl fortfarande negativt? Men ändå en ökning.

• LinaJ87
    JosHed skrev 2021-04-29 12:22:30 följande:

Ännu ett inlägg från mig : förlåt för spam. Ville bara skriva att jag lugnat ner mig och bestämt mig för att sluta testa nu och bara acceptera att jag är gravid. Så kan allt hända såklart men håller tummen ?? Tog ett sista test nu mitt på dagen och det var mycket tydligare än morgonens och gårdagens. Så nu inser jag att testa varje dag skapar bara onödig ångest och tårar!

Tillhör egentligen apriltråden då jag har bim igår-idag, men som jag relaterar med dig! Plussade supersvagt i förrgår och synligt igår. Uppe och testade tidigt i morse, men uppfattade det inte som lika starkt. Analyserar all värk och känningar i magen, konstant! Vill så gärna bara njuta och hålla mig lugn, men hjärnan vägrar samarbeta.
  • Stjärnhimmeln
    Jojjans skrev 2021-04-29 16:42:19 följande:

Det absolut tidigaste jag sett något på test är äl+9, också efter att ha bekräftat äl med temp. Hoppas du ser om några dagar :)

Åh tack för pepp (alla ni andra också).

Hoppas hoppas!!!
Svar på tråden BIM maj