BIM maj
Hej!
Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.
Hej!
Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.
Jag tycker också att det ser lovande ut stjärnhimlen! :)
Är det ett vanligt test eller testa tidigt?
Morgonens test. Staven är RFSU testa tidigt. De har jag inte fått något streck på inom tiden. Endast ett torkastreck lååångt efter förra månaden. Det andra är samma sort som jag testat med tidigare. Vågar dock fortfarande inte tro på detta... har beställt vanliga RFSU och cb med veckoindikator.... bim på tis eller ons. Tempen fortfarande hög.
Morgonens test. Staven är RFSU testa tidigt. De har jag inte fått något streck på inom tiden. Endast ett torkastreck lååångt efter förra månaden. Det andra är samma sort som jag testat med tidigare. Vågar dock fortfarande inte tro på detta... har beställt vanliga RFSU och cb med veckoindikator.... bim på tis eller ons. Tempen fortfarande hög.
Strecken är rosa på båda, även om de ser lite grå ut.
Själv ska jag testa imorgon, kommer inte kunna hålla mig till tisdag som jag tänkt från början :) är på Äl+10 imorgon. Är liite optimistisk till att jag kan vara gravid. Har fortfarande ömma bröstvårtor, är frusen mest om kvällarna och har ingen PMS. Brukar annars få PMS exakt en vecka innan mens och må jättedåligt. Dock hade jag hemsk PMS min sista graviditet så det behöver ju inte betyda något. Kan ju vara att hormonerna är ur fas pga mina senaste cyklar men jag hoppas verkligen att detta beror på graviditet :)
Själv ska jag testa imorgon, kommer inte kunna hålla mig till tisdag som jag tänkt från början :) är på Äl+10 imorgon. Är liite optimistisk till att jag kan vara gravid. Har fortfarande ömma bröstvårtor, är frusen mest om kvällarna och har ingen PMS. Brukar annars få PMS exakt en vecka innan mens och må jättedåligt. Dock hade jag hemsk PMS min sista graviditet så det behöver ju inte betyda något. Kan ju vara att hormonerna är ur fas pga mina senaste cyklar men jag hoppas verkligen att detta beror på graviditet :)
PMSen är också ett av mina starka symtom på grav. Har ingen typ och brukar mår skit. Håller tummarna för dig!! Jag kände av konstiga ligamentsmärtor igår när jag hostade till. Hände vid två olika tillfällen. Men det måste ju vara liiite tidigt för det Haha.
Vad har du köpt in för test? Vilket försök är ni på?
Tack för tummarna! Jag har köpt RFSUs stickor som jag tänkte börja med. Om något syns där så har jag CB digitala som jag kommer använda för att bekräfta på BIM. Jag har även vanliga CB som ger det klassiska plusset, de tar jag också om RFSU ger utslag, mest för att jag tycker det är kul att få ett pluss :) Så jag är väl förberedd med massa test här :D haha. Vi är på försök nr 2. Egentligen kan man säga att det är första riktiga försöket eftersom förra cykeln fick jag utan förvarning äl fyra dagar tidigare än normalt så vi fick bara till det när ägget redan släppt. Därför kändes det inte som ett optimalt försök. Vore kul om det redan tagit sig men mina andra graviditet tog 3 år att få till och min tredje graviditet tog 10 år. Så därför är jag ganska försiktig med att vara optimistisk. Dock känns det hoppfullt, kan inte minnas någon avsaknad av PMS på denna cykeldag från tidigare månader. Förra månaden var hemsk och jag viste redan på äl+10 att jag inte var gravid. Oavsett så är jag tacksam att jag slipper min PMS, känner mig så glad och avslappnad så det är underbart :)
Hej! Håller tummarna :)
Får jag bara fråga - kom mensen tidigare också pga att du fick ÄL 4 dagar tidigare? Eller blev det fler dagar än du vanligtvis har mellan ÄL och mens då? :)