• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • Padirac
    Anonym (alma) skrev 2021-03-25 19:07:07 följande:
    Finns ingen anledning för snillen som klyban och du själv att vara blygsamma. Jag tycker tvärtom att ni ska briljera som ni alltid annars gör i varje tråd ni deltar i!
    Din blygsamhet över att ha FLs största och varmaste hjärta är allt annat än oklädsam! 
  • nihka
    KostasSonawj skrev 2021-03-25 10:59:10 följande:
    Det finns inga muslimer som inte är bokstavstroende, hur svårt ska det vara att förstå? Sov alla under religionslektionerna eller? Koranen är Guds EXAKTA ord, ingen tolkning eller försök att förstå, Gud skrev boken genom att styra muhammed direkt. Antingen så är du bokstavstroende muslim eller så är du inte muslim.
    Om det bara finns ett rätt så är det ju konstigt att de strider sinsemellan då - allt från diskuterar till väpnad konflikt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    Anonym (alma) skrev 2021-03-25 19:07:07 följande:
    Finns ingen anledning för snillen som klyban och du själv att vara blygsamma. Jag tycker tvärtom att ni ska briljera som ni alltid annars gör i varje tråd ni deltar i!
    Du kan alltid briljera tillbaka med saklighet, så blir det en intressant diskussion också.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (alma)
    klyban skrev 2021-03-25 19:25:53 följande:
    Du kan alltid briljera tillbaka med saklighet, så blir det en intressant diskussion också.
    Till detta äger jag ingen kompetens, jag är som jag skrev i avsaknad av högst kunskap av alla i tråden i kunskaper. Jag njuter dock av att se på! Kanske kan jag vad det lider uppnå något slags autodidakt tillägnat lägre kunskapsläge i kunskaper! 

Tänk den som finge ta en slurk av denna brygd av akademisk briljans som du och Padirac tillsammans utgör!
  • klyban
    Anonym (alma) skrev 2021-03-25 19:41:24 följande:
    Till detta äger jag ingen kompetens, jag är som jag skrev i avsaknad av högst kunskap av alla i tråden i kunskaper. Jag njuter dock av att se på! Kanske kan jag vad det lider uppnå något slags autodidakt tillägnat lägre kunskapsläge i kunskaper! 

Tänk den som finge ta en slurk av denna brygd av akademisk briljans som du och Padirac tillsammans utgör!

Jag vet inte ens vad du vill, så lämnar dig hän nu.
    Men återkom gärna om du har något sakligt om ämnet, så kan vi tex diskutera varför man särskiljer koranen och bibeln fast de har ett våld av liknande art.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Bolleklipp)
    KostasSonawj skrev 2021-03-25 10:59:10 följande:

Det finns inga muslimer som inte är bokstavstroende, hur svårt ska det vara att förstå? Sov alla under religionslektionerna eller? Koranen är Guds EXAKTA ord, ingen tolkning eller försök att förstå, Gud skrev boken genom att styra muhammed direkt. Antingen så är du bokstavstroende muslim eller så är du inte muslim.

Som stark motståndare till både SD och politiserad religion, i synnerhet islam pga islams inflytande i det offentliga Sverige, är du pinsamt okunnig om reformistisk islam och sekularitet med mer begränsade kulturella inslag av islam. Bilda dig så kanske någon tar dig på allvar. Det är ju några korn som både stämmer och är intressanta i det du säger, men det drunknar i den hätska svadan av faktoider och antifeminism.
  • Anonym (alma)
    klyban skrev 2021-03-25 19:44:25 följande:

Men återkom gärna om du har något sakligt om ämnet, så kan vi tex diskutera varför man särskiljer koranen och bibeln fast de har ett våld av liknande art.

Du och Padirac lämnar mig hänförd! 
  • Anonym (Bolleklipp)

Gott med den värme som sprider sig som motvikt till den hätska debatten. Metahyllningar av andras ömsesidiga hyllningar skulle FL tåla att se mer av.

Blir nästan lite religiös.

• KostasSonawj
    Padirac skrev 2021-03-25 17:29:44 följande:
    Jag föreslår att du frågar en universitetslärare.

Denne borde ska kunna hitta tankevurpan. Hittas denna inte kan man möjligen fråga professorer eller vänner som har bekantat sig med Russells och/eller Poppers arbeten.  

Jag ser att du med friskaste mod tankevurpar igen.
    KostasSonawj skrev 2021-03-25 15:26:47 följande:
    Jag kan hjälpa dig lite på traven här, jag ifrågasätter och begär bevis för det ganska extraordinära påståendet att det inte finns några genetiska faktorer som dels är överrepresenterade i vissa folkgrupper och dels kan förklara, vad som i vissa samhällen skulle utgöra, kriminellt beteende.

Det är faktiskt, hur man än vrider och vänder på det, ett stort påstående om ett visst sakförhållande, som till stor del går tvärtemot fundamentala teorier inom genetik. Enkla, grundläggande fakta såsom att genetik till viss del styr beteende och att genetik går i arv. Enkla slutsatser som man kan dra av det är att det rimligtvis finns geografiskt betingade mönster utifrån detta. Jag förstår att du är ute efter att det är omöjligt att bevisa frånvaron av ett orsakssamband men det är inte riktigt det vi talar om här.

Jag kräver alltså stöd för ett påstående, inte att motbevis. Nu återstår bara att se hur du slingrar dig ur det här, jag räknar inte direkt med ett intellektuellt hederligt svar. 
    Äh säg som det är du har inget argument.
  • KostasSonawj
    klyban skrev 2021-03-25 19:44:25 följande:

Du menar det som du har fått efterfrågat typ femtio gånger i den här tråden men misslyckats med att presentera? Okej klyban, det är återigen någon annan som ska komma med sakliga argument som du på osaklig grund ska försöka förkasta.

Du är ett barn, eller hur?
Svar på tråden Jomshof