• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • Pilsner
    Lark skrev 2021-03-24 20:47:33 följande:
    Varför kan man inte det?
    Varför kan inte det som står i Bibeln vara fakta?
    Varför kan inte  Koranen vara fakta?

Tänk om allt det som händer i Bibeln faktiskt hände på riktigt?
    Varför är det fullständigt omöjligt?
    Exakt vad som står spelar väl ingen större roll, det intressanta är hur religionen påverkar individen, kollektivet och omgivningen/samhället.
  • klyban
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 20:54:39 följande:
    När man läser koranen blir man så lycklig över att inte vara muslim, så sjukt!
    Spelar ingen roll vilken av koranen eller bilen jag öppnar och läser, så är man glad över att man har andra hobbys i sitt liv än religion.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-24 19:17:12 följande:
    Läs igen vad jag skrev.
    Jag sa att jag LÄSER inte dessa. Betyder inte att jag inte HAR LÄST och känner till vad som står.

Varför jag tror det behövs så många? Jadu, fråga dem som översatt.
    Jag tycker det är bullshit.
    Står väl samma sak i allihop? Inte riktigt ser du.
    Det är exempel STOOOOR skillnad mellan 1981 års översättning och Bibel2000.

Det är därför jag inte läser dessa. För fattigt språk och för lite förklaringar av ords olika betydelser.
    Hahahaha! Nice efterkonstruktion. "Inga av dessa läser jag personligen" skulle alltså betyda att du inte kan svara på mina frågor om innehållet eftersom du inte läser dem just nu, men har läst dem tidigare. Personligen dessutom. Jag dör av skratt. Opersonligen annars eller?

"Förklaringar av ords olika betydelser"??? Det är ju bara att läsa! Står ju klart och tydligt och kan bara betyda en sak!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-24 19:32:20 följande:
    Svar nej, det är inte vad främlingsfientliga och rasister hävdar.
    Jag vet inte vad din "professor" Inge har sagt om saken, men rasister och främlingsfientliga hävdar bl a gener som orsak för kriminalitet.
  • Anonym (Ojoj)
    nihka skrev 2021-03-24 22:14:32 följande:
    Hahahaha! Nice efterkonstruktion. "Inga av dessa läser jag personligen" skulle alltså betyda att du inte kan svara på mina frågor om innehållet eftersom du inte läser dem just nu, men har läst dem tidigare. Personligen dessutom. Jag dör av skratt. Opersonligen annars eller?

"Förklaringar av ords olika betydelser"??? Det är ju bara att läsa! Står ju klart och tydligt och kan bara betyda en sak!
    nihka skrev 2021-03-24 22:26:15 följande:
    Jag vet inte vad din "professor" Inge har sagt om saken, men rasister och främlingsfientliga hävdar bl a gener som orsak för kriminalitet.

Hahaha dina vinklingar är alltid lika roliga! Allt handlar tydligen om rasism, kämpa på :D:D
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-24 20:45:10 följande:
    Varför kan man inte det?
    Varför kan inte det som står i Bibeln vara fakta?
    Varför kan inte  Koranen vara fakta?

Tänk om allt det som händer i Bibeln faktiskt hände på riktigt?
    Varför är det fullständigt omöjligt?
    Klart man kan läsa Bibeln som en faktabok och förstå det som att någon vill klättra upp i någons palmträd och greppa efter kvistar och att en kung sitter fast i någons hår

Barn och personer med mentala handikapp skulle tycka det svårt att greppa all symbolik.
  • nihka
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 20:17:08 följande:
    Varför skriver du om det till mig? Inte fredag än...
    Exakt. Löjligt att tänka sig att man ska läsa Bibeln som en faktabok på en fredag eller någon annan dag. Bra att du tog upp det!

Inte Koranen heller. Gäller också samtliga veckodagar.
  • nihka
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 22:31:13 följande:
    nihka skrev 2021-03-24 22:26:15 följande:

Hahaha dina vinklingar är alltid lika roliga! Allt handlar tydligen om rasism, kämpa på :D:D
    Det är ju inte jag som har bestämt vad dessa människor ska säga. Jag bara återger.

Fast nu ser du nog i syne. Inget om rasister i det ena av två av dig citerade inlägg av mig, så det är nog din högst personliga tolkning där!
  • Anonym (Ojoj)
    nihka skrev 2021-03-24 22:52:19 följande:
    Det är ju inte jag som har bestämt vad dessa människor ska säga. Jag bara återger.

Fast nu ser du nog i syne. Inget om rasister i det ena av två av dig citerade inlägg av mig, så det är nog din högst personliga tolkning där!
    Haha du vet vad jag pratar om haha! :D:D
  • nihka
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 22:56:15 följande:
    Haha du vet vad jag pratar om haha! :D:D
    Nej. Jag känner inte dig och saknar förmågan att läsa dina tankar på nätet.
Svar på tråden Jomshof