Inlägg från: Anonym (Ojoj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ojoj)

Jomshof

Padirac skrev 2021-03-23 14:26:25 följande:
    Det är som att inse att världen var svart/vit utan gråskala innan färgtv kom.

Vad behöver man ha på fötterna för att kunna uttala sig på endanstående vis.. att du kommer fram till att du tror att någon anser att korsriddarna var moderata/försiktiga kristnaberor det på alla studier, vänner, kunskaper och frågestunder med professorer?  

Jag tycker du ska fundera på om dina studier och utbildningar och vänner och professorer verkligen har gett dig den kunskap du behöver för att förstå världen och människan - kanske finns det någonting att komplettera med  - en färgtv kanske{#emotions_dlg.flower}
    Lark skrev 2021-03-21 17:20:15 följande:
    Det var precis DET jag menade.
    Moderat innebär försiktig, måttfull etc.

Hur kan man vara moderat/försiktig/måttfull inom en tro?
    Nivå på tro? Antingen så tror man eller så tror man inte.

Komiskt att du svarar som du gör, visar bara att du inte har tillräckligt med kunskaper för att uttrycka dig i sak utan svamlar baraSkål
  • Anonym (Ojoj)
    klyban skrev 2021-03-23 15:37:02 följande:

Utan argumentation, så är din kritik innehållslös och går att avskriva just pga avsaknaden av argumentationen för saken i ditt påstående.
    Det är först när du argumenterar du kan hävda svammel och om argumentationen håller för kritik.

Jag sett en hel del inlägg av Padirac i detta ämnet nu och för inse att han är den som håller högst kunskap av alla i tråden i kunskaper.
    Och det som är lite komiskt är att flera av dom är enkla att ta reda på själv.

Dock är denna svartvita syn som vissa ger, den är väldigt udda.
    Då det innebär att m,an ska inte prata om vissa saker om man diskutera er EN viss sak.
    Det ska utelämnas saker och glömmas av, för det förstör argumentationen och det går inte ta upp de glömda sakerna, för då komemr attackerna emot person(Ad hominem) tillbaka istället stället.
    Vilket berättar att en del har inget intresse av en saklig diskussion, där fakta och saklighet är i första rummet och för komma fram till nått.
    Dessa premisser som Lark kom med(Som avgjorde vad som gjorde en religion avskyvärd, som med samma premisser berättade det samma om kristendomen), är så EXTREMT tydligt exempel på detta.

Men jag svarade på kritiken han skrev om... Vad pratar du om? ????
  • Anonym (Ojoj)
    klyban skrev 2021-03-23 16:34:27 följande:

Du skrev "Komiskt att du svarar som du gör, visar bara att du inte har tillräckligt med kunskaper för att uttrycka dig i sak utan svamlar bara".
    Och där tog argumentationen slut inser vi alla.

Anonym (Bella) skrev 2021-03-23 16:25:36 följande:
    Jag tror att Louisa struntar i dig när det så tydligt framgick att du har två nick.
    Det är min gissning.

Den användaren som försökte para i ihop med mig, tycker väldigt illa om mig.
    Och det är ömsesidigt.
    Och det finns ingen som skriver som jag har jag lärt mig genom åren, så räcker läsa innantill så inser man hur illa man är ute och seglar där.

Men vad är det en argumentation för?
    Kan du utveckla?

Fortfarande, vad pratar du om? Det är inte fredag än...
  • Anonym (Ojoj)
    Lark skrev 2021-03-24 09:25:52 följande:
    Det var ett väldigt tjat om mina studier.
    En person frågade om jag var insatt i ländernas kultur och språk.
    Mitt svar var ja - jag har med hjälp av studier, vänner och universitetsseminarier 
    satt mig in i dessa  frågor. Annars kan jag ju inte uttala mig.
    Jodå, jag har studerat idé och kulturhistoria... och kulturteori... och mycket annat.
    Är man inte insatt i saker och ting kan man ju inte diskutera heller.
    Men nog om detta... min skolning är irrelevant just nu.
    Min svartvita föreställning verkar bygga på normativa definitioner 
    snarare än empiriska studier?
    Men... definitioner är ju grunden för empiriska studier.
    Vetenskapliga empiriska arbeten kräver ju tydliga definitioner.
    Om vi inte har klara definitioner av saker och ting - hur ska vi då veta 
    vad vi diskuterar?
    Om definitionen av en kristen eller en muslim är godtyckligt och man kan kalla
    sig vad som helst eftersom det finns "nyanser"... jamen, då behöver vi ju inte heller bli orolig ifall någon kallar sig för nazist eller fascist?
    Men det resonemanget så kan ju en nazist lika gärna vara en jude-älskande
    hjälpsam samarier. Han verkar ju välja själv vad han vill tro och kalla sig.
    Fundamentalism eller inte - om jag vill följa en lära så måste jag ju följa vad
    denna lära säger - annars är jag ju inte följare av läran.
    Det går ju inte att diskutera en sakfråga om den kan innebära lite vad som helst??
    Jag är absolut ingen profet, men jag är otroligt less på naiva och blinda svenskar 
    och Europeér som inte sätter sig in i vad Islam handlar om och ser dess sataniska sida.

Det finns blodiga saker i både Bibeln och Koranen att läsa om.
    Men den stora frågan är ju:

Vad uppmanar dessa skrifter deras följare att göra IDAG?
    Tyvärr finns det en mängd här på Familjeliv som det inte går att argumentera med när ämnen som: Islam, SVT, socialdemokrater, rasism och feminism berörs. Det är inte ditt fel "Lark", dessa personer är oförmögna att förstå och många av dem är säkert samma person med flera användare.  
  • Anonym (Ojoj)
    nihka skrev 2021-03-24 10:46:58 följande:
    Hör du inte vad löjlig du låter? För att kunna uppfatta nyanser och det finstilta i ett språk är det just flytande man behöver vara och kunnig om den tidens kultur är det svårt att vara då det oftast finns mycket knapphändiga informationer bevarade.

Då har du nog kraftigt missuppfattat dina professorer för om något är sant om i stort sett all läsning av bibeln så handlar det om tolkning, eller tror du på fullt allvar att Sara födde Abraham en son vid 90 års ålder? Eller att hon ens blev 90? Och då har vi inte ens kommit in på de mer kontroversiella frågorna. Seriously

Det här blir väldigt löjligt!
  • Anonym (Ojoj)
    klyban skrev 2021-03-24 11:57:59 följande:

Om man inte svarar på argument och börjar prata om annan, så argumenterar du inte längre.
    Så klart det är lark som får ta ansvar för sina argument och premisser för avgöra religioner om de är avskyvärda.
    Vem skulle annars ta ansvar för det?
    Det är ju lark som skriver felen!

Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-24 10:55:19 följande:
    Det här blir väldigt löjligt!

Oops, så snabbt glömde du av de sakliga argumentet.

Populism klarar inte av sådan här fakta.

"Populism klarar inte av sådan här fakta"... Ja om du inte vill inse fakta, så hamnar du där...
  • Anonym (Ojoj)
    klyban skrev 2021-03-24 13:14:25 följande:

Du glömde sakligheten, så vet inte ens vad du skriver som har med sak och göra.
    Vill du förtydliga, och vad beror det på att du inte vill diskutera ämnet i hand?

Det är det som är intressant, för vad pratar du om? 
  • Anonym (Ojoj)
    klyban skrev 2021-03-24 14:29:36 följande:

Saklighet pratar jag om, och kommer det snart?
    Och vill du svara sakligt, så räcker ju det för dig och se tillbaka där du svarade men sakligheten var glömd, ganska enkelt faktiskt.

Undra varför det tar sån tid för dig att komma med ditt argument/argumenten, kan det var så enkelt du inte ens har ett och eftersom det aldrig kommer?
    Och vill du veta vad du ska svara på, så är det bara återuppta det där du avslutade sakligheten.

Det är väldigt intressant och se någon inte argumentera för sin sak, och det måste vara så att du inte ens har en.
    För vad annars väntar du på?

Vad ska jag argumentera om? 
  • Anonym (Ojoj)
    klyban skrev 2021-03-24 14:59:38 följande:

Vet du inte vad du svarar på ens?
    Kanske du ska läsa tillbaka då?
    Inser du är rädd för att för att svara sakligt, undrar varför, orolig att det ska fel?

Utan argumentation, så är din kritik innehållslös och går att avskriva just pga avsaknaden av argumentationen för saken i ditt påstående.
    Det är först när du argumenterar du kan hävda svammel och om argumentationen håller för kritik.

Jag sett en hel del inlägg av Padirac i detta ämnet nu och för inse att han är den som håller högst kunskap av alla i tråden i kunskaper.

Då det innebär att m,an ska inte prata om vissa saker om man diskutera er EN viss sak.
    Det ska utelämnas saker och glömmas av, för det förstör argumentationen och det går inte ta upp de glömda sakerna, för då komemr attackerna emot person(Ad hominem) tillbaka istället stället.
    Vilket berättar att en del har inget intresse av en saklig diskussion, där fakta och saklighet är i första rummet och för komma fram till nått.
    Dessa premisser som Lark kom med(Som avgjorde vad som gjorde en religion avskyvärd, som med samma premisser berättade det samma om kristendomen), är så EXTREMT tydligt exempel på detta.

Och kontentan är att vi står här fortfarande med inget, inser du inte vill delta i en diskussion.
    Det betyder mina argument står oemotsagda och att jag har rätt och du inget sakligt sagt.

Okej, jag ska ta mig tid så att du förstår...
    Om jag inte vet vad jag svarar på? Jo jag vet, har jag gjort någon antydan till att jag inte vet och sedan angett ett svar? 
    Japp, jag har läst vad som skrivits...
    Vad ska jag svara sakligt på? Vad har rädsla med det att göra? Varför ska jag vara rädd? Rädd att kommentera någon annans argument? Ska jag tolka det som ett hot? 

Ja vi står här med "inget" eftersom att du vill diskutera hur eller om jag har argumenterat!? Vad har du bidragit med? Annat än att gå ifrån ämnet... 

Eftersom att jag har en uppfattning kan jag klart och tydligt avgöra vad som är svammel och inte, annars skulle jag inte kommentera...

Intressant att du agerar domare och kan anse vem som kan mest... Låt dina vilda fantasier stanna vid dörren... Faller inte allt om du tycker att du är ett högre väsen som sitter på kunskap som kan avgöra vad som är fel och inte. VÄCKARKLOCKA! Saker och ting är inte svart och vitt bara för att du tycker så...
  • Anonym (Ojoj)
    klyban skrev 2021-03-24 16:39:29 följande:

Det blir så när ojoj skippar och berätta vad det sakliga argumentet, och vi kommit till slutsatsen något sakligt argument finns inte pga avsaknaden av den samma.

KostasSonawj skrev 2021-03-24 16:03:17 följande:
    Lustigt att du efterfrågar andras argument och varför andra tycker som de gör när du själv inte har bidragit med så gott som ett enda argument för din sak. Det enda du gör är att sitta och skjuta ner vad andra skriver med diverse fulretoriska knep och tricks. Du känner till ad hominem så du är troligtvis medveten om hur din fulretorik fungerar. Det är hur enkelt som helst att skjuta ner precis vad som helst, vilket påstående du än kan tänkas komma med om man bara är tillräckligt intellektuellt ohederlig och verkligen vill sätta sig på tvär.

Jag tycker att du vänder på den här tråden nu och tar islam i sakligt försvar. Bemöter det som finns presenterat i tråden med ordentligt underbyggda, sakliga argument. Så kanske det kan bli någonting konstruktivt av det här.

Bara så du vet så är jag fullt medveten om att ett enkelt och billigt fulretoriskt knep för att slippa vore att angripa mig för att "anklaga" dig för att använda fulretorik, det är min åsikt och analys att du gör så den kan vi skippa. 

Hur är islam inte en avskyvärd religion enligt klyban?

Kanske du ska trycka visa endast på ojoj, och berätta vad sakligheten är.
    AD hominem är när man tror person är ett argument för sak, kanske man ska luta argumentera med min person över ämnet och saklighet?

Svårt och veta vad du vill utan saklighet i ämnet.

Vi alla drar slutsatsen du inte har något och tillföra i ämnet kring jomshof, eller vad beror det på att sakligheten aldrig kommer?

Vilket tomt svar och nu har jag alla Familjelivs medlemmar emot mig också "tydligen"... Vad snackar du om? Varför anser du dig veta bättre än andra? Varför tror du att du kan svara för alla?  Får en stark känsla av att din kunskapsnivå inte är så hög... Har vi en Karen här mina damer och herrar? Skulle tro det, japp!  
    Vad är du rädd för? 
  • Anonym (Ojoj)
    nihka skrev 2021-03-24 18:29:54 följande:
    Eller hur. Man kan inte läsa Bibeln som en faktabok. Inte Koranen heller eller någon religiös skrift för den delen.
    Varför skriver du om det till mig? Inte fredag än...
  • Anonym (Ojoj)

När man läser koranen blir man så lycklig över att inte vara muslim, så sjukt!

• Anonym (Ojoj)
    nihka skrev 2021-03-24 22:14:32 följande:
    Hahahaha! Nice efterkonstruktion. "Inga av dessa läser jag personligen" skulle alltså betyda att du inte kan svara på mina frågor om innehållet eftersom du inte läser dem just nu, men har läst dem tidigare. Personligen dessutom. Jag dör av skratt. Opersonligen annars eller?

"Förklaringar av ords olika betydelser"??? Det är ju bara att läsa! Står ju klart och tydligt och kan bara betyda en sak!
    nihka skrev 2021-03-24 22:26:15 följande:
    Jag vet inte vad din "professor" Inge har sagt om saken, men rasister och främlingsfientliga hävdar bl a gener som orsak för kriminalitet.

Hahaha dina vinklingar är alltid lika roliga! Allt handlar tydligen om rasism, kämpa på :D:D
  • Anonym (Ojoj)
    nihka skrev 2021-03-24 22:52:19 följande:
    Det är ju inte jag som har bestämt vad dessa människor ska säga. Jag bara återger.

Fast nu ser du nog i syne. Inget om rasister i det ena av två av dig citerade inlägg av mig, så det är nog din högst personliga tolkning där!
    Haha du vet vad jag pratar om haha! :D:D
  • Anonym (Ojoj)
    klyban skrev 2021-03-25 11:03:00 följande:

Det var de premisser som avgjorde om en religion är avskyvärd enligt en i tråden och varför man särskiljer orden om våldet i beroende på vilken bok det står i, vad säger man då med det?

För vi fick berättat för oss att det var det som avgjorde att koranens våld i dess texter gjorde den avskyvärd religion, men så ser man ett liknande våld i bibeln,  det ska vi låtas om inte finns i det argumentet?

När man diskutera såna här saker, så kan man inte kompartmentalisera, för om man gör så säger man inget efter den punkten och denna.
    Och exempel på detta finns massor av i tråden.

Kom ihåg att vara saklig, annars faller ditt argument, vilket vi alla kan se.
  • Anonym (Ojoj)
    klyban skrev 2021-03-25 12:31:16 följande:
    Det är inte mina premisser, ta det med Lark stället.
    Lark skrev 2021-03-25 11:56:58 följande:
    Klockrent!
    Men vad vill du ha sagt med detta?

Om du följer den tillbaka från start, så har du redan svaret där i tråden.
    Menar du att du redan glömt?

Ovanligt att aldrig få ett riktigt svar från klyban haha...
  • Anonym (Ojoj)
    KillBill skrev 2021-03-25 14:49:43 följande:
    Så du är nazist... uppfattat. Om man ska gå efter hur du definierar.
  • Anonym (Ojoj)
    Lark skrev 2021-03-25 13:50:06 följande:
    Intressant va!
    Kolla tidigare inlägg... försöker lära mig vetenskapsteori.
    Onekligen en intressant person. 
    Troligtvis en gymnasieelev av grammatik och meningsbyggnad att döma.
    Inget hänger ihop av vad personen säger.
    Ja verkligen!
Svar på tråden Jomshof