• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • Lark
    Anonym (Anonym) skrev 2021-03-14 10:58:38 följande:

Jag säger att varken du eller Jomshof vet vad ni ens pratar om.

Intressant. Utveckla gärna. På vilket sätt vet jag inte vad jag talar om?
  • Lark
    KillBill skrev 2021-03-14 11:04:53 följande:

Ja Jomshof får självklart tycka vad han vill men vi får hoppas att Jomshof rasistiska utfall får moderater och kristdemokrater att inse att SD inte har förändrats ett dyft och att M och KD därför avstår från att samarbeta med det  rasistiska partiet Sverigedemokraterna.

Intressant. "Jomshofs rasistiska uttlande".
    Är det rasistiskt att uttala sig om en religion? En religion är ju något en människa tror på... något man tycker. 
    Varför får man kritisera Nazismen utan att det kallas för rasism?
    Men kritisera Islam får man inte???

Sen skriver du "det rasistiska partier Sverigedemokraterna".

Kan du förklara vad exakt i deras politiska program som är rasistiskt?

Jag pratar inte om uttalanden från partimedlemmar utan vad partiets program säger.

Vad i Sverigedemokraternas program är rasistiskt?
  • Lark
    Anonym (suck) skrev 2021-03-14 11:17:48 följande:
    *suck* Vad hjälper det om man säger något men inte agerar därefter?

Om man viftar med aluminiumrör, svamlar om vilka som är svenska eller inte, svamlar om abort, skattefifflar osv - så påverkar det naturligtvis människors syn på SD som parti för partiet består ju av dessa människor - så svårt är det väl inte att förstå?

Själv tycker jag på något vis att det är bra att dessa politiker gör bort sig, man gick från att spatsera i naziuniformer till kostym och utåt sett försöker man tvätta bort stämpeln av rasism men åsikterna göms undan, förutom när man gör bort sig då och då.

Lite som kapten Klänning, utåt var han en förkämpe för kvinnor - hans verkliga jag däremot utsatte tjejer för grova övergrepp
    Du förklarar fortfarande inte vad som är rasistiskt i Sverigedemokraternas partiprogram.

Vilka punkter har de som är rasistiska?
  • Lark
    Anonym (Anonym) skrev 2021-03-14 11:28:29 följande:
    Läs din egen trådstart:
    Lark skrev 2021-03-14 10:53:32 följande:

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

För det första är alla religioner avskyvärda beroende på hur man ser det. För det andra är de allra flesta utövare, oavsett religion, helt harmlösa normala människor. Extremister finns inom alla religioner. I stort sett kan man säga att Jomshofs uttalande som du håller med om är fullständigt felaktigt på flera nivåer.

Om du har läst Koranen kan du gärna läsa Bibeln också när du ändå är igång. Då ska du få se på "sharia"!
    Jag har läst både Bibeln och Koranen och studerat Sharialagarna... det är därför jag kan göra dessa uttalanden.

Alla religioner avskyvärda?
    Vad är avskyvärt med Jesu lära? Du får väldigt gärna berätta vad i Nya Testamentet som är avskyvärt med Jesu lära?
    Är det hans uppmaningar till att Älska sina medmänniskor?

Absolut... du har helt rätt. De flesta muslimer är inte självmordsbombare.
    Och de flesta bekännande kristna jag känner är inte kristna för fem öre. De är extremt fördömande etc.

Men jag pratar inte om utövarna. Jag pratar om vad LÄRAN säger.

Gamla Testamentet i Bibeln innehåller våldsamheter som ingen kan förneka.
    Koranen uppmanar till så mycket våld och elände att det är svårt att veta vad man ska börja.

Nya Testamentet med Jesus i spetsen... tja, jag kan inte hitta något negativt eller våldsamt i Jesu lära. Tycker han verkar vara en ganska reko herre.
  • Lark
    Anonym (suck) skrev 2021-03-14 11:37:12 följande:
    Nu vet jag inte om du spelar dum eller om du faktiskt inte förstår, jag väljer att tro på det sistnämnda och gör ett till försök att förklara

Här är ett par exempel

¤ Hur trovärdigt är det att påstå att man har nolltolerans mot rasism om partimedlemmar om och om igen blir avslöjade med rasistiska uttryck och/eller handlingar
    ¤ Hur trovärdigt är det att man säger att man är för jämlikhet men vill begränsa abort
    ¤ Hur trovärdigt är det att man säger att man är för gamla men röstar emot förbättringar inom äldreomsorgen
    ¤ Hur trovärdigt är det att man säger sig värna om Sverige när det samtidigt finns flertalet dömda för skattebrott dvs man lurar staten på pengar

Med andra ord hur mycket är ens ord värt om man inte lever upp till det
    Trovärdighet eller inte:

Fortfarande inte ett enda exempel från deras partiprogram som kan klassas som rasistiskt.

Kom igen - ETT exempel från deras partiprogram som är rasistiskt!
  • Lark
    Anonym (suck) skrev 2021-03-14 11:37:12 följande:
    Nu vet jag inte om du spelar dum eller om du faktiskt inte förstår, jag väljer att tro på det sistnämnda och gör ett till försök att förklara

Här är ett par exempel

¤ Hur trovärdigt är det att påstå att man har nolltolerans mot rasism om partimedlemmar om och om igen blir avslöjade med rasistiska uttryck och/eller handlingar
    ¤ Hur trovärdigt är det att man säger att man är för jämlikhet men vill begränsa abort
    ¤ Hur trovärdigt är det att man säger att man är för gamla men röstar emot förbättringar inom äldreomsorgen
    ¤ Hur trovärdigt är det att man säger sig värna om Sverige när det samtidigt finns flertalet dömda för skattebrott dvs man lurar staten på pengar

Med andra ord hur mycket är ens ord värt om man inte lever upp till det
    Trovärdighet eller inte:

Fortfarande inte ett enda exempel från deras partiprogram som kan klassas som rasistiskt.

Kom igen - ETT exempel från deras partiprogram som är rasistiskt!
  • Lark
    Anonym (Anonym) skrev 2021-03-14 11:43:02 följande:
    Du kan inte å ena sidan lägga Koranen i en vågskål och säga att islam är fruktansvärd, men du väljer bara de fina delarna ur Bibeln. Framför allt GT så klart men även NT innehåller många fruktansvärda saker om hur man ska behandla människor, t ex stena dem till döds för helt normala saker. Lägg dem istället i varsin vågskål i sin helhet så blir det mer rättvist.
    Var i NT står det att man ska behandla människor illa och stena folk till döds?
    Ge gärna ett exempel!
  • Lark
    gfdfdfgfdgfdfggfdd skrev 2021-03-14 11:47:52 följande:
    Är du verkligen så korkad att du tror att andra inte ser igenom dina försök att vifta bort fakta?
    Om sossarna skriver i sitt partiprogram att dom ska sänka skatten med 50% och sen inte gör det tror du då någon tror att S är för sänkta skatter?
    Jag viftar inte bort några fakta. Jag är fullt medveten om att många av SD's representanter uppfört sig extremt olämpligt med järnrörsskandaler och mycket annat.
    Men jag vill hålla isär fakta. Frågan är om partiets program i sig är rasistiskt?

Jag ber bara om att någon ska visa en punkt i ett partiprogram som är uppenbart rasistiskt?

Är detta för mycket begärt alltså?
    Eller klarar NI inte av detta?

Hittar ni inget i SD's partiprogram som är uppenbart rasistiskt?
  • Lark
    Iarwain skrev 2021-03-14 11:54:34 följande:
    Matteus 5:17 "Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att fullborda."

Alltså, Jesus säger att det gamla lagarna gäller fortfarande, dvs stening, slavägande etc.
    Tack - äntligen!

Och likafullt säger Jesus i Joh 9:11 angående otrogna kvinnan som egentligen ska stenas enligt GT: "Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen på henne.? Och han böjde sig ner igen och ritade på marken. När de hörde hans svar gick de därifrån en efter en, de äldste först, och han blev ensam kvar med kvinnan framför sig. Jesus såg upp och sade till henne: ?Kvinna, vart tog de vägen? Var det ingen som dömde dig?? Hon svarade: ?Nej, herre.? Jesus sade: ?Inte heller jag dömer dig. Gå nu, och synda inte mer."

Och senare 5:38: Ni har hört att det är sagt: Öga för öga och tand för tand. Jag säger er: Stå inte emot den som är ond, utan om någon slår dig på den högra kinden, så vänd också den andra åt honom.

Vända andra kinden till istället för att slå tillbaka.
    Måste ju vara en fruktansvärd religion. 

Och hur många exempel på kristna/lärljungar som stenat någon i NT?
Svar på tråden Jomshof