• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • Padirac
    KostasSonawj skrev 2021-03-25 10:57:20 följande:
    Du är förvirrad, jag bad dig om en källa på att det inte finns en kriminell gen. Jag begär inte källa på att vissa tror det, det är jag medveten om. Källa på att det inte finns någonting i genetiken som kan styra en person mot kriminellt beteende? Den skulle jag vilja se och läsa, jag är som sagt nyfiken.
    Ser att det är lite svårt med det kunskaps- och vetenskapsteoretiska här

För att inte tala om vetenskapshistoria då...

Jag kan utveckla detta om du vill - eller så gör jag det i alla fall senare 

Hur som helst finns det en del neuropsykiatriska och psykiatriska diagnoser som är överrepresentegrade bland brottslingar, i den mån de är kopplade till genetiken så har det ingenting att göra med härkomstens geografiska plats. 

Dessa teorier att gener och härkomstens geografiska plats har kopplingar med varanadra är det SD skrev i sitt principprogram som essens, idén kommer från nyfascimen och är en form av rasism.

Om du är nyfiken och vill veta mer föreslår jag att du börjar med Russel och och Popper så att den grundläggande förståelsen för kunskap och vetenskap sitter - det kan vara svårt att förstå innebörden och vidden i vetenskapen utan denna förförståelse. 
  • klyban
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-25 11:07:12 följande:
    Kom ihåg att vara saklig, annars faller ditt argument, vilket vi alla kan se.
    Det är inte mina premisser, ta det med Lark stället.
    Lark skrev 2021-03-25 11:56:58 följande:
    Klockrent!
    Men vad vill du ha sagt med detta?

Om du följer den tillbaka från start, så har du redan svaret där i tråden.
    Menar du att du redan glömt?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Lark
    Padirac skrev 2021-03-25 12:30:35 följande:
    Ser att det är lite svårt med det kunskaps- och vetenskapsteoretiska här

För att inte tala om vetenskapshistoria då...

Jag kan utveckla detta om du vill - eller så gör jag det i alla fall senare 

Hur som helst finns det en del neuropsykiatriska och psykiatriska diagnoser som är överrepresentegrade bland brottslingar, i den mån de är kopplade till genetiken så har det ingenting att göra med härkomstens geografiska plats. 

Dessa teorier att gener och härkomstens geografiska plats har kopplingar med varanadra är det SD skrev i sitt principprogram som essens, idén kommer från nyfascimen och är en form av rasism.

Om du är nyfiken och vill veta mer föreslår jag att du börjar med Russel och och Popper så att den grundläggande förståelsen för kunskap och vetenskap sitter - det kan vara svårt att förstå innebörden och vidden i vetenskapen utan denna förförståelse. 
    Ah... den gamle Popper och hans falsifikationsprincip.
    Kör hårt och lär hela världen vetenskapsteori.

Vad har vetenskapsteori med detta att göra?
    Måste personen kunna Popper för att förstå dessa samband?

Snacka om härskartekniker!!!!
  • klyban
    Lark skrev 2021-03-25 12:52:01 följande:

Teorier heter det innan man kan påvisa det till fullo och upprepa resultatet, och när det går upprepa i studier så är det fakta.(Och att de vetenskapliga principerna är följda och klarat om någon utmanar, utmanar kan inte du göra, utan bara de som är sakliga och förstår sig på hur vetenskap fungerar och hur man kommer fram till nått, motsatsen mot dig ungefär.)

Så nej, nu önskar du att härskarteknik skulle vara applicerbart, men det enda berättar är att du inte förstår vetenskapsteori.
    Så måste fråga, vad vill du ha sagt med det?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Padirac
    Lark skrev 2021-03-25 12:52:01 följande:

Just det, du har kanske studerat vetenskapsteori och kunskapsteori eller i alla fall frågat professorer om detta - eller nej, då skulle du nog sett vad som stod i inlägget..  hittar du tankevurpan i inlägget?
  • Lark
    Padirac skrev 2021-03-25 13:25:52 följande:
    Just det, du har kanske studerat vetenskapsteori och kunskapsteori eller i alla fall frågat professorer om detta - eller nej, då skulle du nog sett vad som stod i inlägget..  hittar du tankevurpan i inlägget?
    Jodå... jag har spenderat fruktansvärd många år med vetenskapsteori... både som student och som lärare. Väldigt roligt att undervisa på universitet.

Nä, ingen vurpa här inte... försöker snarare slira runt dina smilande gubbar där du skrattar ut folk och försöker klappa folk på huvudet.

Men det blir nog bra.
  • Anonym (Ojoj)
    klyban skrev 2021-03-25 12:31:16 följande:
    Det är inte mina premisser, ta det med Lark stället.
    Klockrent!

Om du följer den tillbaka från start, så har du redan svaret där i tråden.
    Menar du att du redan glömt?

Ovanligt att aldrig få ett riktigt svar från klyban haha...
  • Lark
    Anonym (Ojoj) skrev 2021-03-25 13:37:17 följande:
    Ovanligt att aldrig få ett riktigt svar från klyban haha...
    Intressant va!
    Kolla tidigare inlägg... försöker lära mig vetenskapsteori.
    Onekligen en intressant person. 
    Troligtvis en gymnasieelev av grammatik och meningsbyggnad att döma.
    Inget hänger ihop av vad personen säger.
  • KillBill
    Klockrent!

"Bibelpappan" eller Karlsson som han heter i efternamn har figurerat tidigare i tråden när programmet efterlyst diskuterades. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Jomshof