Jomshof
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
Jag kommer in väldigt sent i tråden här, känner jag. Och jag har bara läst trådstarten. Men om det fortfarande är ok att svara på TS fråga i trådstarten så gör jag det. Jag instämmer till fullo. Islam är en avskyvärd religion. Och nu när det säkert skriker ?islamofob!? I mångas huvud:
1. Islam är en ideologi. Att hata en ideologi är inte detsamma som att hata alla anhängare av ideologin.
2. Jag anser att även de två andra abrahamitiska religionerna är avskyvärda, om man endast ser till deras heliga skrifter. Om man tittar på hur de abrahamitiska religionerna utövas idag, så leder dock islam ifråga om avskyvärdhet. Av de tre religionerna, så är det islam som är minst moderniserad och står för den största andelen våld.
Vad är fakta i dessa skrifter och varför särskiljer du våldet mellan skrifterna?
Där ett våld ska vi inte låtsas om, och det andra och liknade är så illa, är inte bägge illa?
Annars blir det ett hyckleri.
När man läser koranen blir man så lycklig över att inte vara muslim, så sjukt!