• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Annna84
    Katizi80 skrev 2021-03-07 11:35:27 följande:

Tack! Spännande, då är vi ungefär i samma fas. På första ivf befruktades bara 1 ägg och det blev ingen insättning. Andra ivf (körde med icsi) befruktades 8, blev bara en 6-dgrs blasto som fick sättas in i nästa cykel. Blev gravid men missfall v. 10. Den här gången befruktades 7 ägg. Ett såg fint ut dag 5. Sedan sa de att 3 st har en chans att hämta sig till dag 6 som är idag. Får reda på hur det gick för dom i veckan. 

Det låter lite som min historia

Hoppas att det går bra för dig med de som odlas vidare!!

Vi har fått ut 15-16 ägg varje gång men haft problem med embryoutvecklingen.

Ivf 1 -alla dog innan dag 5 och ingen insättning

Ivf 2, ICSI på alla, insättning av en 2dags, inget till frysen

Ivf 3 ICSI och menopur, insättning dag 3 och 3st (1st 5dagars och 2st 6-dagars) till frysen!! Fet 1 blev inget, fet 2 gravid men missfall v6, nu inne på fet 3 (sista embryot) Jag testade negativt idag på dag 5, jag vet att det är tidigt men jag får ingen bra känsla :( Kan inte tänka på annat..

Är erat problem manlig faktor? Hur gammal är du? Jag är 36, fyller 37 i sommar
  • Lalaeha
    Katizi80 skrev 2021-03-07 12:57:31 följande:

Det är nog väldigt individuellt. Själv åkte jag hem och satte mig i ett teams möte. Jobbat på som vanligt. Blir dock alltid svullen om buken dag 2-4 vilket är lite obehagligt, men har som sagt jobbat på som vanligt. 

Tack för svar!

Så svårt o veta om jag ska vara borta dagen efter också. Har ju ett jobb där jag måste vara aktiv.
  • AndraSladdis
    Lalaeha skrev 2021-03-07 12:15:43 följande:

En fråga... Ni som plockat ut ägg. Hur mår man efteråt? Jag ska plocka på onsdag eller torsdag. Är lärare och kommer vara borta den dagen, men hur mår man dag två. Klarar man av att jobba då?

Och hur har ni mått av Fyremadel? Bara jag som upplever att den sprutan gör mer ont än Gonal?

Min klinik sa generellt att dagen efter kan man leva precis som vanligt, inklusive jobba. Det kunde jag göra. Undantaget skulle kanske vara om man blivit väldigt överstimulerad.
  • Dibella

En fråga... Ni som plockat ut ägg. Hur mår man efteråt? Jag ska plocka på onsdag eller torsdag. Är lärare och kommer vara borta den dagen, men hur mår man dag två. Klarar man av att jobba då?

Och hur har ni mått av Fyremadel? Bara jag som upplever att den sprutan gör mer ont än Gonal?

Mådde bättre än förväntat efter plocket, men tog ändå dagen ledigt, inga problem dagen efter mer än molvärk.

Fyremadelen har en fetare nål och gör ondare, i övrigt inga biverkningar från den men har fortfarande kvar blåmärken från den såhär 1,5 vecka sen senaste sprutan. Lycka till på ditt plock och hoppas allt går väl :)
  • Katizi80
    Annna84 skrev 2021-03-07 13:04:14 följande:

Ivf 3 ICSI och menopur, insättning dag 3 och 3st (1st 5dagars och 2st 6-dagars) till frysen!! Fet 1 blev inget, fet 2 gravid men missfall v6, nu inne på fet 3 (sista embryot) Jag testade negativt idag på dag 5, jag vet att det är tidigt men jag får ingen bra känsla :( Kan inte tänka på annat..

Hej! Det är jobbig väntan, förstår dig precis.. Vi har verkligen liknande situation. Vart går du? Jag går hos Livio i Gbg. Jag är 40, fyller 41 till sommarn, så det är snarare att min ägg är av dålig kvalitet pga min ålder. Jag gjorde äggfrys när jag var 36 respektive 37. Förra sommaren när jag skulle använda äggen så klarade inte ett enda av de 16 äggen upptingen. Det var tufft.. 
  • Annna84
    Katizi80 skrev 2021-03-07 16:44:53 följande:

Hej! Det är jobbig väntan, förstår dig precis.. Vi har verkligen liknande situation. Vart går du? Jag går hos Livio i Gbg. Jag är 40, fyller 41 till sommarn, så det är snarare att min ägg är av dålig kvalitet pga min ålder. Jag gjorde äggfrys när jag var 36 respektive 37. Förra sommaren när jag skulle använda äggen så klarade inte ett enda av de 16 äggen upptingen. Det var tufft.. 

Jag går på en av livio-klinikerna i stockholm, men nu när mina försök är slut (usch, har redan räknat med att det inte blir något pga av minus idag) så ska vi fortsätta på en klinik i Uppsala har vi tänkt. Gjorde du äggfrys när du var singel? Fy vad tufft att nya av äggen klarade upptining. Det är säkert äggen som delvis är problem för oss också, eftersom vi fått ut så många men det inte har blivit så många embryon. Av 46st har det blivit 3st blastocyster.. Nu håller jag tummarna för att det ska gå bra för dig! Kram
  • Inalina
    Katizi80 skrev 2021-03-06 23:32:19 följande:

Hej alla! Ny här. Jag satte in en 5-dagars blastocyst idag och känner att det kommer bli en lång väntan. Testdag 17/3.. detta ör min tredje ivf, bytte till menopur + bemfola. Fick bättre resultat än när jag bara körde med gonal f..

hej! vad spännande med ruvning! förhoppningsvis kan jag också kalla mig ruvare på tisdag morgon när jag få tillbaka en blastocyst, roligt att följas åt!!Solig  jag fick höra från labbet igår att 5 stycken håller på att utveckla sig så jag håller tummarna att någon klarar sig till tisdag!!
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-07 19:07:40 följande:

Jag går på en av livio-klinikerna i stockholm, men nu när mina försök är slut (usch, har redan räknat med att det inte blir något pga av minus idag) så ska vi fortsätta på en klinik i Uppsala har vi tänkt. Gjorde du äggfrys när du var singel? Fy vad tufft att nya av äggen klarade upptining. Det är säkert äggen som delvis är problem för oss också, eftersom vi fått ut så många men det inte har blivit så många embryon. Av 46st har det blivit 3st blastocyster.. Nu håller jag tummarna för att det ska gå bra för dig! Kram

Att plussa dag äl+10 är rätt ovanligt tror jag, vilket ju dag 5 motsvarar ungefär. Ge inte upp ännu utan testa igen om några dagar! Håller tummarna för pluss längre fram. <3
  • MoonK

Hej.

Jag har kunnat jobba efter varje äggplock (3st). Jag fick dock ont av att sitta ned och jobba för många timmar i sträck. Jag blev väldigt svullen av det. Så försök att komma ihåg att röra på dig då och då om du sitter mycket.

Jag fick också mer ont av Fyremadel, det gäller att inte vara för snabb när du injicerar gör det långsamt så blir det bättre.

Lycka till med ÄP!
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-03-07 13:04:14 följande:

Dag 5 är otroligt tidigt att testa, vänta ett par tre dagar o testa igenHjärta jag tror på din blastis!!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021