• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-07 10:25:42 följande:
    Hej, spännande. Bytte också till Menopur bara på min 3e IVF gick bättre då jmf med gonal f. Nu kör jag igen Menopur och äggplock imorgon.
    Stort lycka till imorgon!! =) jag minns inte om du skrivit hur många äggblåsor de sett, men håller tummarna för många fina ägg!Solig
  • Inalina
    MoonK skrev 2021-03-05 16:52:40 följande:
    Så tråkigt att höra!! Nästa gång går det vägen ska du se!

Kämpa på!

Jag hade testdag idag, hade fått 2 ägg återförda och fick ett väldigt väldigt vagt sträck som antagligen är ett negativt resultat. Jag önskar att jag åtminstone kände nåt, att jag grät och bröt ihop men jag är bara tom, besviken och tom.

Detta var tredje ivf cykeln och 1 frysåterföring. Har en i frysen och en behandling kvar på Sahlgrenska då min första var privat. Hoppas verkligen att vi lyckas en vacker dag.

Mitt tålamod börjar däremot ta slut gentemot vänner som skickar bilder och klipp på deras barn heeeeeeela tiden! Non-stop dygnet runt. Dem skickar inlägg på familjer med 7 barn osv. Jag blir bombarderad med såna saker hela tiden. Förstår att de lever i sin underbara mammabubbla och jag unnar dem varje sekund av det. Blir bara lite för mycket ibland. Speciellt när man kämpat så länge och önskar att man var en av dem.
    hejsan, hur går det för dig? har det hänt något nytt..? starkare/svagare streck? Stor kramHjärta
  • MoonK
    Dhalia skrev 2021-03-06 10:44:04 följande:

Okej men då låter de som de tog sig ändå? Annars skulle du inte sett något alls väl? Jag hade också jätteeeesvagt på testdagen med vanlig testkasett som jag fick av dem. Blev starkare senare. Vilken ruvardag blir det ? Då hade jag testdag 16 dagar efter äggplock.

Hej!

Jag testade igen och det blev inget plus.

Hoppas allt går bra för dig, håller tummarna!
  • MoonK
    Inalina skrev 2021-03-07 21:03:58 följande:

hejsan, hur går det för dig? har det hänt något nytt..? starkare/svagare streck? Stor kram

Hej. Blev inget denna gång :( ska ringa dem på måndag.

Så segt att inte plussa och samtidigt behöva gå o vänta på mensen i två dagar nu. Hatar verkligen Lutinus.

Hur går det för dig?
  • Katizi80
    Annna84 skrev 2021-03-07 19:07:40 följande:
    Jag går på en av livio-klinikerna i stockholm, men nu när mina försök är slut (usch, har redan räknat med att det inte blir något pga av minus idag) så ska vi fortsätta på en klinik i Uppsala har vi tänkt. Gjorde du äggfrys när du var singel? Fy vad tufft att nya av äggen klarade upptining. Det är säkert äggen som delvis är problem för oss också, eftersom vi fått ut så många men det inte har blivit så många embryon. Av 46st har det blivit 3st blastocyster.. Nu håller jag tummarna för att det ska gå bra för dig! Kram
    Precis, jag gjorde det när jag var singel. Sedan träffade mannen för två år sedan. Tack snälla, håller även tummarna för dig! Man vet aldrig! Kram
  • Katizi80
    Inalina skrev 2021-03-07 19:11:30 följande:
    hej! vad spännande med ruvning! förhoppningsvis kan jag också kalla mig ruvare på tisdag morgon när jag få tillbaka en blastocyst, roligt att följas åt!!Solig  jag fick höra från labbet igår att 5 stycken håller på att utveckla sig så jag håller tummarna att någon klarar sig till tisdag!!
    Lycka till :)
  • Annna84
    MoonK skrev 2021-03-07 21:40:01 följande:

Hej!

Jag testade igen och det blev inget plus.

Hoppas allt går bra för dig, håller tummarna!

Å, nej vad tråkigt!! Jag har också testat minus, och är helt inställd på att det inte blev något av min sista blastocyst. Mensen är väntad på onsdag. Jag ska testa igen för säkerhets skull imorgon, men jag känner mig inte hoppfull. Visst har du ett försök kvar av de lsndstingsfinansierade? Kram till dig
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-07 20:28:15 följande:

Att plussa dag äl+10 är rätt ovanligt tror jag, vilket ju dag 5 motsvarar ungefär. Ge inte upp ännu utan testa igen om några dagar! Håller tummarna för pluss längre fram. <3

Tack <3 Det kanske är det, jag har sörjt som att det är helt kört men ska inte tappa hoppat helt. Imorgon ska jag testa igen, det är dagen innan beräknad mens.
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-03-07 20:50:06 följande:

Dag 5 är otroligt tidigt att testa, vänta ett par tre dagar o testa igen jag tror på din blastis!!

Tack söta du! Det ger mig hopp! Jag håller tummarna för dig imorgon. Kommer du att få någon förhandsinformation idag?
  • Inalina
    MoonK skrev 2021-03-07 21:51:58 följande:
    Hej. Blev inget denna gång :( ska ringa dem på måndag.

Så segt att inte plussa och samtidigt behöva gå o vänta på mensen i två dagar nu. Hatar verkligen Lutinus.

Hur går det för dig?
    åh så ledsen jag blir :( fasen vad orättvist! jag får inte lutinus utan något som heter Crinone nu men misstänker att det är liknande. jag märker inte av så mkt eller inget alls dock av den där gelen som man sprutar upp. (så funkar i alla fall crinone). 

jag har förhoppningsvis återföring imorgon, men är ju livrädd att de ska ringa idag eller imorgon bitti o säga att det inte blir något o släcka hoppet direkt :/ men såklart har jag ju hoppet uppe ändå och hoppas att åtminstone en är stark nog till dag 5! 

annars har jag vart rätt svullen mest nu efter äggplocket, inte kunnat ha någon av mina jeans i helgen och känt en del smärta i äggstockarna från och till men idag verkar det ha lugnat ner sig. berätta vad din klinik säger sen när du pratat med dem!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021