• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-03-05 11:39:13 följande:

ja precis, de verkar tycka att man ska köra dag 5 ändå.. får hoppas de vet vad de gör men i morgon har de ju ett tydligare resultat i alla fall vilka som utvecklat 2-4 kärnor. jag vill ju helst ha tillbaka en blastocyst då det är tydligare då att de kommit en bit på vägen givetvis, men men verkar ju också konstigt om jag ska bestämma/ifrågasätta när det blir återföring så jag låter kliniken köra på sin expertis ;) 

blev glad att hon erbjöd sig att ringa i morgon också i alla fall. denna helgen ska jag bara njuta av goda vänners sällskap och lite vin för sen vet man ju inte när det blir igen! (vinet alltså)!

5-dagars är såklart bättre. Kliniken vet garanterat vad de gör och varför. :) Men skönt att de ringer imorgon med. Ska också ta ett glas vin i helgen och sen invänta mensen.
  • Iväntanpåivf

22 ägg fick de ut idag. :)

Gjorde rejält ont men fick lite mer morfin efter en stund och det gick ändå rätt fort.

Nu får jag vänta en hel vecka för att få reda på hur många som klarar sig till frysen. Tydligen informerar de inte kontinuerligt om allt ska frysas. Känns lite väl länge att vänta tycker jag.

Hoppas nu att så många som möjligt befruktas och klarar sig. Blir ingen isci utan bara vanlig ivf.

Skönt att det är avklarat.

• Dhalia
    Iväntanpåivf skrev 2021-03-05 13:30:05 följande:

Gjorde rejält ont men fick lite mer morfin efter en stund och det gick ändå rätt fort.

Nu får jag vänta en hel vecka för att få reda på hur många som klarar sig till frysen. Tydligen informerar de inte kontinuerligt om allt ska frysas. Känns lite väl länge att vänta tycker jag.

Hoppas nu att så många som möjligt befruktas och klarar sig. Blir ingen isci utan bara vanlig ivf.

Låter ju riktigt bra hoppas de blir många fina befruktade ägg :) ja de lite jobbigt att vänta på de där brevet. Hoppas de ska gå bra för er!
  • Inalina

Men så skönt att det gick bra idag!

låter som ett jättebra utfall, kan förstå om de inte informerar kontinuerligt om det ändå inte finns någon chans för tidigare återföring. håller tummarna för många blastocyster!!Solig nu får du vila dig i form till insättning i maj! 
  • Annna84
    Prit skrev 2021-03-05 07:25:48 följande:

Vad bra. Det var det som var min tanke :) jag har gjort 4 ivf behandlingar. Den första var ett test som jag förstått hur man reagerar på medicin. Det blev ingen insättning och inget ägg

Ivf 2 en insättning en i frysen. Inget blev något.

Ivf 3 Sahlgrenska. En insättning inget till frys gravid men missfall

Ivf 4 Sahlgrenska. 2 till frys. Två FET och nu den senaste blev jag gravid på. Har inget i frys från Sahlgrenska men två på privat för framtiden.

Totalt försökt i 2,5 år och exakt 1 år med IVF. Är 32 år med manlig faktor

Så kul att höra!! Det är fantastiskt att höra att det går vägen även efter många behandlingar och insättningar. Så glad för din skull.

Vi är snart (om några dagar) också inne på 1år med ivf och här är också problemet manlig faktor.

Njut av helgen nu :)
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-03-05 10:28:07 följande:

Hej alla! Nu ringde de från labbet och berättade att de trodde att 4 av mina ägg hade befruktats.. blev ju ändå lite besviken att det var så himla få trots att jag såklart är glad att det blev någon befruktning överhuvudtaget, men med 13 ägg är det ju väldigt lågt med 1/3 befruktning..

Befruktningen har inte vart nåt större problem innan, utan mina embryon har ju dukat under innan dag 5 ändå av olika anledningar - får hoppas att dessa 4 är riktigt starka nu!

Hon skulle ringa tillbaka till mig i morgon igen och berätta hur det gick med utvecklingen, vi bokade in en tid på tisdag kl 11 för transfer i alla fall. 

Det som gjorde mig mest förvånad var ändå att det var 2 ICSI OCH 2 naturliga som hade befruktats, vilket även var ett glädjande besked givetvis, var ju helt säker på att mina ägg inte skulle kunna befruktas utan ICSI !! 

åh om bara tisdag kunde komma snabbare nu så jag får tillbaka en liten en! Ha en fin fredag allihopa!!

Vad kul att höra att du fick 2st ägg befruktade på vanligt sätt, det känns positivt. Nu håller vi tummarna inför besked imorgon. Vad bra att dom håller er informerade. Trevlig helg!!
  • Annna84
    Onemore2018 skrev 2021-03-05 11:12:41 följande:

Då blev denna sköna fredag en helvetes fredag. Jag vill bara skrika och vara arg, gråta. Fick världens värk i magen och gick på toaletten. BLÖDER BIG TIME! kul på ruvdag 10. Tack för den.. med klumpar. Inga ägg kvar i frysen och två plock kvar. Kommer det ens att bli något???? om det inte funkar med färskåterinföring och fryst vad gör man då? Det är så hopplöst och jag blir så besviken på mig själv. Det är mitt fel :( sambon har ju jädrans rackare som simmar men jag jag som har barn sedan tidigare kan inte ens bli gravid med honom varke på naturligt eller ivf sätt. Dumma p spruta. Dumma förhoppningar. Dumma lutinus som lurat mig...

Sist blev det 8 ägg, 4 befruktade 1 till frysen och 1 färsk återinföring.

Förlåt för jobbigt inlägg men jag går under ???? jag hsde bara velat ha ett plus på stickan och skrivit på magen hej pappa vi ses om 9 månader.

Det gör ont i hela mig att vi kan inte få barn tillsammans och hans längtan är så stor och det är fel på mig????

Fy vad tråkigt! Jag förstår verkligen känslan och jag minns flr egen del att det andra misslyckandet var värst för mig också. Ni har två hela IVFer på er och tillslut kommer det att gå! Kram
  • Annna84

Grattis! och bra jobbat!
  • Dhalia
    Onemore2018 skrev 2021-03-05 11:12:41 följande:

Då blev denna sköna fredag en helvetes fredag. Jag vill bara skrika och vara arg, gråta. Fick världens värk i magen och gick på toaletten. BLÖDER BIG TIME! kul på ruvdag 10. Tack för den.. med klumpar. Inga ägg kvar i frysen och två plock kvar. Kommer det ens att bli något???? om det inte funkar med färskåterinföring och fryst vad gör man då? Det är så hopplöst och jag blir så besviken på mig själv. Det är mitt fel :( sambon har ju jädrans rackare som simmar men jag jag som har barn sedan tidigare kan inte ens bli gravid med honom varke på naturligt eller ivf sätt. Dumma p spruta. Dumma förhoppningar. Dumma lutinus som lurat mig...

Sist blev det 8 ägg, 4 befruktade 1 till frysen och 1 färsk återinföring.

Förlåt för jobbigt inlägg men jag går under ???? jag hsde bara velat ha ett plus på stickan och skrivit på magen hej pappa vi ses om 9 månader.

Det gör ont i hela mig att vi kan inte få barn tillsammans och hans längtan är så stor och det är fel på mig????

Gör ont att läsa man känner igen sig, hade också velat överraska på något roligt sätt men blir inte så alls:( finns stor chans att ni ska lyckas på dessa 3 försök. Får sörja nu sedan tar ni nya tag :(
  • MoonK
    Inalina skrev 2021-03-05 10:28:07 följande:

Hej alla! Nu ringde de från labbet och berättade att de trodde att 4 av mina ägg hade befruktats.. blev ju ändå lite besviken att det var så himla få trots att jag såklart är glad att det blev någon befruktning överhuvudtaget, men med 13 ägg är det ju väldigt lågt med 1/3 befruktning..

Befruktningen har inte vart nåt större problem innan, utan mina embryon har ju dukat under innan dag 5 ändå av olika anledningar - får hoppas att dessa 4 är riktigt starka nu!

Hon skulle ringa tillbaka till mig i morgon igen och berätta hur det gick med utvecklingen, vi bokade in en tid på tisdag kl 11 för transfer i alla fall. 

Det som gjorde mig mest förvånad var ändå att det var 2 ICSI OCH 2 naturliga som hade befruktats, vilket även var ett glädjande besked givetvis, var ju helt säker på att mina ägg inte skulle kunna befruktas utan ICSI !! 

åh om bara tisdag kunde komma snabbare nu så jag får tillbaka en liten en! Ha en fin fredag allihopa!!

Grattis! Kul ändå att 4 av 13 befruktades. Håller tummarna att det går bra nu!

Jag hade 3 av 12.

Testdag idag och jag såg en liten skugga av ett andra sträck men antagligen är det ingenting. Dem sa att jag ska testa imorgon igen, men jag har inget hopp om att plussa. Får se när nästa cykel startar igen, suck :(
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021