• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • MoonK
    Onemore2018 skrev 2021-03-05 11:12:41 följande:

Då blev denna sköna fredag en helvetes fredag. Jag vill bara skrika och vara arg, gråta. Fick världens värk i magen och gick på toaletten. BLÖDER BIG TIME! kul på ruvdag 10. Tack för den.. med klumpar. Inga ägg kvar i frysen och två plock kvar. Kommer det ens att bli något???? om det inte funkar med färskåterinföring och fryst vad gör man då? Det är så hopplöst och jag blir så besviken på mig själv. Det är mitt fel :( sambon har ju jädrans rackare som simmar men jag jag som har barn sedan tidigare kan inte ens bli gravid med honom varke på naturligt eller ivf sätt. Dumma p spruta. Dumma förhoppningar. Dumma lutinus som lurat mig...

Sist blev det 8 ägg, 4 befruktade 1 till frysen och 1 färsk återinföring.

Förlåt för jobbigt inlägg men jag går under ???? jag hsde bara velat ha ett plus på stickan och skrivit på magen hej pappa vi ses om 9 månader.

Det gör ont i hela mig att vi kan inte få barn tillsammans och hans längtan är så stor och det är fel på mig????

Så tråkigt att höra!! Nästa gång går det vägen ska du se!

Kämpa på!

Jag hade testdag idag, hade fått 2 ägg återförda och fick ett väldigt väldigt vagt sträck som antagligen är ett negativt resultat. Jag önskar att jag åtminstone kände nåt, att jag grät och bröt ihop men jag är bara tom, besviken och tom.

Detta var tredje ivf cykeln och 1 frysåterföring. Har en i frysen och en behandling kvar på Sahlgrenska då min första var privat. Hoppas verkligen att vi lyckas en vacker dag.

Mitt tålamod börjar däremot ta slut gentemot vänner som skickar bilder och klipp på deras barn heeeeeeela tiden! Non-stop dygnet runt. Dem skickar inlägg på familjer med 7 barn osv. Jag blir bombarderad med såna saker hela tiden. Förstår att de lever i sin underbara mammabubbla och jag unnar dem varje sekund av det. Blir bara lite för mycket ibland. Speciellt när man kämpat så länge och önskar att man var en av dem.
  • Annna84
    MoonK skrev 2021-03-05 16:52:40 följande:

Kämpa på!

Jag hade testdag idag, hade fått 2 ägg återförda och fick ett väldigt väldigt vagt sträck som antagligen är ett negativt resultat. Jag önskar att jag åtminstone kände nåt, att jag grät och bröt ihop men jag är bara tom, besviken och tom.

Detta var tredje ivf cykeln och 1 frysåterföring. Har en i frysen och en behandling kvar på Sahlgrenska då min första var privat. Hoppas verkligen att vi lyckas en vacker dag.

Mitt tålamod börjar däremot ta slut gentemot vänner som skickar bilder och klipp på deras barn heeeeeeela tiden! Non-stop dygnet runt. Dem skickar inlägg på familjer med 7 barn osv. Jag blir bombarderad med såna saker hela tiden. Förstår att de lever i sin underbara mammabubbla och jag unnar dem varje sekund av det. Blir bara lite för mycket ibland. Speciellt när man kämpat så länge och önskar att man var en av dem.

Hoppas hoppas att det ändå går! Har du en svag skugga så är det inte kört. Jag håller tummarna för imorgon. Har du gått så långt som till testdag tidigare utan blödning?

Ja, fy, detta är så jobbigt, men på något jäkla vänster så tar man sig igenom det efter ett antal dagar med gråt och ångest. Jag är inte inne på instagram, det hjälper mycket att inte se alla barn.

Kramar till dig!
  • MoonK
    Annna84 skrev 2021-03-05 17:20:33 följande:

Hoppas hoppas att det ändå går! Har du en svag skugga så är det inte kört. Jag håller tummarna för imorgon. Har du gått så långt som till testdag tidigare utan blödning?

Ja, fy, detta är så jobbigt, men på något jäkla vänster så tar man sig igenom det efter ett antal dagar med gråt och ångest. Jag är inte inne på instagram, det hjälper mycket att inte se alla barn.

Kramar till dig!

Ja det var samma förra gången, ingen blödning förrän 2 dagar efter att jag slutade med Lutinus.

Styrkekramar till dig!
  • Prit
    Fluzzi skrev 2021-03-05 09:12:20 följande:

Grattis till ditt plus! Jag bara undrar vart du har gått privat tidigare? Förstår det som att du gick privat innan SU?

Jag gjorde två behandlingar på Nordic IVF. Upplever trots allt att Sahlgrenska haft bättre koll och bättre utrustning än privat klinik. På nordic blev jag värdigt fint omhändertagen då inte har lika mycket patienter. Men efter mina ägguttag kunde jag inte stå upp första dagen. Har inte upplevt de efter mina två uttag på Sahlgrenska. Har du gått privat? Isåfall var? Är du nöjd ?
  • Prit
    Annna84 skrev 2021-03-05 13:48:50 följande:

Så kul att höra!! Det är fantastiskt att höra att det går vägen även efter många behandlingar och insättningar. Så glad för din skull.

Vi är snart (om några dagar) också inne på 1år med ivf och här är också problemet manlig faktor.

Njut av helgen nu :)

Tack fina du! Håller alla tummar för er också !
  • Prit

Kämpa på!

Känner så mycket med dig när jag läser detta!!! Men ta inte ut sorgen i förskott. Du har ju fått ett svagt streck? Kanske är du låghormonare ?

Jag hoppas på dig !! Förstår allt du skriver. Precis som alla andra i den här gruppen. Ruvartiden är så psykiskt påfrestande tror inte någon som inte gått igenom förstår hur jobbigt det är att ha ett befruktat embryo i sig och bara analysera varje timme. Det där med vänner och bilder och konton. Känner igen det med. Så okänsligt även om de inte förstår att de för fel.

Stor kram till dig !!!
  • MoonK
    Prit skrev 2021-03-05 18:27:00 följande:

Känner så mycket med dig när jag läser detta!!! Men ta inte ut sorgen i förskott. Du har ju fått ett svagt streck? Kanske är du låghormonare ?

Jag hoppas på dig !! Förstår allt du skriver. Precis som alla andra i den här gruppen. Ruvartiden är så psykiskt påfrestande tror inte någon som inte gått igenom förstår hur jobbigt det är att ha ett befruktat embryo i sig och bara analysera varje timme. Det där med vänner och bilder och konton. Känner igen det med. Så okänsligt även om de inte förstår att de för fel.

Stor kram till dig !!!

Tack det värmde!

Läste att du också gått hos Nordic IVF. Jag gjorde min första ivf där förra våren, i väntan på en tid till Sahlgrenska.

Jag tyckte också att det var bra bemötande osv, men jag kände även lite av att det ändå är pengarna som räknas.

Ha en fin helg!
  • Dhalia

Kämpa på!

Så tråkigt :( såg du någonting alls? Testa kanske med cb early. gjorde ni nu senast på Sahlgrenska där dem satte in två?

Jag undviker mycket sociala medier pga att folk bara lägger upp så myxket kring deras barn. Tycker de blir för jobbigt.

Jag ska också sätta in två är tanken om allt går bra, ska ha äggplock på måndag och bad idag om 2 st på ultraljudet. Fick dålig magkänsla och kände bara de nog bäst att vi får två tillbaks. Vi har fått 1 till frys på 3 äggplock, detta blir ju mitt fjärde äggplock.
  • MoonK
    Dhalia skrev 2021-03-05 18:52:00 följande:

Så tråkigt :( såg du någonting alls? Testa kanske med cb early. gjorde ni nu senast på Sahlgrenska där dem satte in två?

Jag undviker mycket sociala medier pga att folk bara lägger upp så myxket kring deras barn. Tycker de blir för jobbigt.

Jag ska också sätta in två är tanken om allt går bra, ska ha äggplock på måndag och bad idag om 2 st på ultraljudet. Fick dålig magkänsla och kände bara de nog bäst att vi får två tillbaks. Vi har fått 1 till frys på 3 äggplock, detta blir ju mitt fjärde äggplock.

Hej! Jag använde cb early och det var ett väldigt ljust sträck. Jag ska testa imorgon igen innan jag slutar med Lutinus.

Ja precis, det var på Sahlgrenska och jag fick två ägg återfört. Nu har vi en i frysen men jag kommer nog starta en ny behandling och spara den om det går.

Det var mitt tredje äggplock och har sista kvar på Sahlgrenska nu.

Problemet är att folk skickar bilder på snapchat så det är lite svårare att undvika dem :(

Lycka till på måndag och njut av helgen!
  • MoonK
    Dhalia skrev 2021-03-05 18:52:00 följande:

Hej! Jag använde cb early och det var ett väldigt ljust sträck. Jag ska testa imorgon igen innan jag slutar med Lutinus.

Ja precis, det var på Sahlgrenska och jag fick två ägg återfört. Nu har vi en i frysen men jag kommer nog starta en ny behandling och spara den om det går.

Det var mitt tredje äggplock och har sista kvar på Sahlgrenska nu.

Problemet är att folk skickar bilder på snapchat så det är lite svårare att undvika dem :(

Lycka till på måndag och njut av helgen!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021