• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Miilna2015

Hej allihopa, hejar massor på er i alla olika stadier av ivf! Jag går in i vecka 8 imorgon och har sånt fruktansvärt illamående, hoppas innerligt att det är pga graviditet fortfarande och inte bara det extra progesteronet, tar som jag förstår det ganska hög dos på 800 mg per dag. Jag har en vecka kvar till VUL nu men inte vågat testa mer sen testdagen.

Ser att de flesta här är i sprutdagarna eller tidiga ruvardagar, håller tummarna att det blir höstbebisar för oss alla <3

• Truuly
    Jenzia skrev 2021-03-04 16:58:17 följande:

Äsch, det blir på sin höjd en journalanteckning extra för dem att skriva

Åhh jag är också på RMC i Malmö Första behandlingen så är försiktigt optimistisk!

Åh! Brukar kliniken ringa eller meddela på 1177 vid nekande och ge klartecken att påbörja?
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-03-04 12:36:06 följande:
    Hehe 18 dagar hade vart länge för mig att vänta, jag tycker att 14 dagar efter äggplock är att ta i men skulle väl kunna tänka mig att vänta så länge, kanske...;)

Tack för stödet! Det gick fint idag, kunde inte önskat mig ett bättre utfall än så länge (13 ägg!!!) men allt hänger ju på befruktningen i morgon så får se när de ringer o berättar!!:)
    Vad skönt att det gick så bra! Får verkligen hoppas på massa fina befruktade ägg imon. Hoppas du orkade med umgänget ikväll =)
  • Jenzia
    Truuly skrev 2021-03-04 18:36:34 följande:

Åh! Brukar kliniken ringa eller meddela på 1177 vid nekande och ge klartecken att påbörja?

Vid nekande får man ett meddelande på 1177 och vid klartecken att börja så ringer de. Tips är att ha lite koll på deras Instagram för information om läget.
  • Jenzia
    Miilna2015 skrev 2021-03-04 18:31:18 följande:

Hej allihopa, hejar massor på er i alla olika stadier av ivf! Jag går in i vecka 8 imorgon och har sånt fruktansvärt illamående, hoppas innerligt att det är pga graviditet fortfarande och inte bara det extra progesteronet, tar som jag förstår det ganska hög dos på 800 mg per dag. Jag har en vecka kvar till VUL nu men inte vågat testa mer sen testdagen.

Ser att de flesta här är i sprutdagarna eller tidiga ruvardagar, håller tummarna att det blir höstbebisar för oss alla <3

Usch vad tråkigt med illamåendet :-/ Hoppas verkligen det är graviditeten och inte progesteronet som ställer till det. Hur kommer det sig att du får så hög dos? Hoppas också sista veckan innan VUL går snabbt! Tycker dagarna sniglar sig fram just nu. Ruvardag 3 med ett tredagars och superförkyld, så kan inte göra något mer än att vila och dricka mkt vatten
  • Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-03-04 08:12:46 följande:

Oj din stackare :/ bra att de såg det så pass tidigt så de hinner stoppa det i tid i alla fall, och ja många blåsor är ju bra för framtida insättning :)!! Förstår att du känner dig besviken ändå men det finns ju inget man kan göra åt det, alla har olika känsliga äggstockar helt enkelt..

bra att du har positiva personer runtomkring dig!! Ta hand om dig och hoppas ÄP går bra på fre! Jag är på kliniken nu och gör mig redo :)

Tack.

Spännande. Gick det bra idag?
  • Iväntanpåivf
    Dibella skrev 2021-03-04 08:24:28 följande:

Förstår det blir en besvikelse att inte få något insatt direkt, men förhoppningsvis får ni massa fina ägg som kommer kunna frysas och lyckoträff på första FET sen.

Är sprutan till för att bromsa upp överstimuleringen? Hoppas att det håller sig lugnt och att allt går bra på plocket.

Tack.

Ja sprutan är för att bromsa. Ovitrelle gör det tydligen värre.

Mår helt ok idag. Lite illamående och ont i buken ibland.

Laddar för ÄP imorgon.
  • Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-03-04 12:31:57 följande:

Hejsan! Det gick bra! Det kändes inte nervöst alls (har ju gjort detta 3 ggr nu..) och jag sov gott i en halvtimme :) kom precis hem nu och la mig i soffan för att ev vila upp mig någon timme ändå. De fick ut 13 ägg!! Så det känns lovande! De skulle köra ICSI på 9 st och vanlig IVF på 4, håller tummarna att man får något till frysen ifall första insättningen inte går vägen. Förmodligen återföring på tisdag, de ringer mig i morgon och berättar om befruktningen :)

Hade en stark mensvärk när jag vaknat upp så får gå på Ipren nu några timmar men det ska ju gå bra :D tack för tumhållningen, det kanske hjälpte :)

Åh vad skönt. 13ägg är ju jättebra!

Håller tummarna att det går bra med befrukningen
  • Iväntanpåivf

Hejsan! Det gick bra! Det kändes inte nervöst alls (har ju gjort detta 3 ggr nu..) och jag sov gott i en halvtimme :) kom precis hem nu och la mig i soffan för att ev vila upp mig någon timme ändå. De fick ut 13 ägg!! Så det känns lovande! De skulle köra ICSI på 9 st och vanlig IVF på 4, håller tummarna att man får något till frysen ifall första insättningen inte går vägen. Förmodligen återföring på tisdag, de ringer mig i morgon och berättar om befruktningen :)

Hade en stark mensvärk när jag vaknat upp så får gå på Ipren nu några timmar men det ska ju gå bra :D tack för tumhållningen, det kanske hjälpte :)

Åh vad skönt. 13ägg är ju jättebra!

Håller tummarna att det går bra med befrukningen
  • Clemmentina

Så härligt att läsa! 13 låter väldigt bra, nu hoppas vi på hög befruktningsgrad och återföring av en fin blastocyst. Känner igen det där med stark mensvärk efter äggplock. Hur mår du nu? Blev det någon middag? :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021