• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Iväntanpåivf

Tack alla för fina ord och stöd. Mörbultad och trött men firar nu med ett glas vin.

Så fint att läsa hur alla stöttar varandra. Blir så glad av det.

Tänker på er allihop och hoppas innerligt att det går bra för er alla. <3<3<3

• ace86
    Annna84 skrev 2021-03-05 07:05:27 följande:

Grattis!!! Vad underbart! :) :) det ger hopp till oss andra. Jag är inne på rd 3 nu med en 6-dagars, 5e insättningen i ordningen. Hur många försök har du gjort?

Tänkt på dig!! Hur mår du?
  • Prit
    MoonK skrev 2021-03-05 18:48:52 följande:

Tack det värmde!

Läste att du också gått hos Nordic IVF. Jag gjorde min första ivf där förra våren, i väntan på en tid till Sahlgrenska.

Jag tyckte också att det var bra bemötande osv, men jag kände även lite av att det ändå är pengarna som räknas.

Ha en fin helg!

Jag känner samma. Tyvärr. Blev förvirrad på Sahlgrenska när jag kom dit. Mötte ny personal varje gång och fick återberätta min journal. Men efter Corona hade de mindre personal och jag är oootroooligt nöjd över deras hantering och Ali min läkare har varit guld.

Funderar på att byta klinik när jag behöver gå privat igen. Någon som har tips på bra privat i Gbg?
  • Inalina
    MoonK skrev 2021-03-05 16:32:25 följande:

Grattis! Kul ändå att 4 av 13 befruktades. Håller tummarna att det går bra nu!

Jag hade 3 av 12.

Testdag idag och jag såg en liten skugga av ett andra sträck men antagligen är det ingenting. Dem sa att jag ska testa imorgon igen, men jag har inget hopp om att plussa. Får se när nästa cykel startar igen, suck :(

Hej! Jag blev lite förvirrad bara för som jag förstår så på mitt äggplock i Tjeckien 2018 fick de ut 12 ägg och 10 befraktades, så det känns ju onekligen som att något har hänt sedan dess :/ sen klarade sig 3 till blastocyster av de 10 så jag känner att inte har oddsen på min sida riktigt.. hmm får se vad hon säger imorgon när hon ringer helt enkelt..

Hm låter bra att du testar igen imorgon bitti, det borde nog synas mer än en skugga då om det går åt rätt håll, håller tummarna givetvis!! Förstår att det känns lite hopplöst men du fick ju en stark till frysen också? Är det inte bra att använda den då..? Jag skulle själv förmodligen försöka sätta tillbaka den först och slippa gå igenom spirandet etc igen om du faktiskt inte behöver, så blir det kanske en liten bebis där direkt istället <3
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-03-05 19:32:05 följande:

Tänkt på dig!! Hur mår du?

Fina du! Det värmer i hjärtat! Hur mår du? Känner du något? När får du komma på det första ultraljudet? Jag tänker på dig med.

Jag mår bra, men väntan känns lång. Nu är jag på dag 4 med en blastocyst och jag sover redan oroligt och vaknar jättetidigt..

Igår kväll kom det en liten blödning så jag hoppas att det inte är någon infektion, fick nämligen en blödning några dagar innan insättning också.

Jag kan inte låta bli att testa, så imorgon ska jag testa med ett testa-tidigt-test, för nu verkar ovitrelle ha gått ur kroppen.

Ha en fin dag! Kramar
  • ace86
    Annna84 skrev 2021-03-06 06:20:05 följande:

Fina du! Det värmer i hjärtat! Hur mår du? Känner du något? När får du komma på det första ultraljudet? Jag tänker på dig med.

Jag mår bra, men väntan känns lång. Nu är jag på dag 4 med en blastocyst och jag sover redan oroligt och vaknar jättetidigt..

Igår kväll kom det en liten blödning så jag hoppas att det inte är någon infektion, fick nämligen en blödning några dagar innan insättning också.

Jag kan inte låta bli att testa, så imorgon ska jag testa med ett testa-tidigt-test, för nu verkar ovitrelle ha gått ur kroppen.

Ha en fin dag! Kramar

Tack snälla du! Om två veckor är det VUL, kan inte tänka på så mycket annat just nu så nu är det första gången jag upplever att dagarna och veckorna går ok otroligt långsamt, samt jag känner mig sårbar på en helt ny nivå. Lite läskigt faktiskt!

Men jag försöker fortsatt tänka positivt, och stillat min oro med några fler grav.tester som hittills har stärks (och ökat med en vecka i vecko-indikator testerna) så mitt fokus ska ligga där så mycket som möjligt. Försöker hitta sympton och det enda är väl att jag sover 1-2 timmar mer på nätterna, men kan vara en effekt av lutinus?

Håller hårt om tummarna för morgondagens test, skickar hopp tankar och styrka!!

En nyfiken fråga - hur vet man att ovitrellen gått ur kroppen? Jag vågade ju aldrig testa mig innan testdag, så funderade aldrig kring ovitrelles effekter.
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-03-06 09:52:14 följande:

Tack snälla du! Om två veckor är det VUL, kan inte tänka på så mycket annat just nu så nu är det första gången jag upplever att dagarna och veckorna går ok otroligt långsamt, samt jag känner mig sårbar på en helt ny nivå. Lite läskigt faktiskt!

Men jag försöker fortsatt tänka positivt, och stillat min oro med några fler grav.tester som hittills har stärks (och ökat med en vecka i vecko-indikator testerna) så mitt fokus ska ligga där så mycket som möjligt. Försöker hitta sympton och det enda är väl att jag sover 1-2 timmar mer på nätterna, men kan vara en effekt av lutinus?

Håller hårt om tummarna för morgondagens test, skickar hopp tankar och styrka!!

En nyfiken fråga - hur vet man att ovitrellen gått ur kroppen? Jag vågade ju aldrig testa mig innan testdag, så funderade aldrig kring ovitrelles effekter.

Å vad skönt att du har fått starkare tester och en ökning på veckoindikatorn, vad glad jag blir för din skull!! Och det låter helt klart som att sömnen är ett gott tecken. Lutinus ger nog inga sådana effekter, inte för mig iallafall. Jag förstår att det går sakta fram tills du ska på ultraljudet. Men snart är du där, och det kommer att gå bra! Har du fortfarande blödningar lite då och då som du hade i början?

Jag/vi har blivit lite smått maniska med testandet efter ett antal misslyckanden, det känns på något sätt skönare att vara lite förberedd. Ovitrellen (som innehåller LH-hormoner) sitter kvar i kroppen upp till 10 dagar, så den ger ett falskt plus på graviditetsstickan. Så vi får se om vi vågar testa imorgon eller om håller oss till tåls ett tag till för att säkerställa att det inte finns spår av sprutan kvar.

Hoppas att både du och jag är överlyckliga om 2 veckor <3
  • Dhalia
    MoonK skrev 2021-03-05 19:12:04 följande:

Hej! Jag använde cb early och det var ett väldigt ljust sträck. Jag ska testa imorgon igen innan jag slutar med Lutinus.

Ja precis, det var på Sahlgrenska och jag fick två ägg återfört. Nu har vi en i frysen men jag kommer nog starta en ny behandling och spara den om det går.

Det var mitt tredje äggplock och har sista kvar på Sahlgrenska nu.

Problemet är att folk skickar bilder på snapchat så det är lite svårare att undvika dem :(

Lycka till på måndag och njut av helgen!

Okej men då låter de som de tog sig ändå? Annars skulle du inte sett något alls väl? Jag hade också jätteeeesvagt på testdagen med vanlig testkasett som jag fick av dem. Blev starkare senare. Vilken ruvardag blir det ? Då hade jag testdag 16 dagar efter äggplock.
  • Smilla93

Hej igen!

Är fortfarande ganska ny och inte helt insatt i allt vad ivf innebär..

Fick kallelse till första möte igår! :D blev lite förvånad då det här gått så snabbt från att remissen gick iväg, såklart super taggad men blev också lite nervös.. Mötet är om drygt en vecka bara, så jag tänkte därför fråga om hur första mötet går till? Ska man vara för bredd på något eller så? Fick kallelsen via 1177 och ingen information utöver tid och datum..

Tacksam för svar!

PS. Tänker på er som har det jobbigt just nu!! <3

• Inalina
    Clemmentina skrev 2021-03-05 12:08:10 följande:
    5-dagars är såklart bättre. Kliniken vet garanterat vad de gör och varför. :) Men skönt att de ringer imorgon med. Ska också ta ett glas vin i helgen och sen invänta mensen.
    Åh idag ringde de och sa att nu hade 5 stycken börjat dela sig som de skulle!!Glad

Så någon var väl lite långsam i starten men det var ju så positivt det kunde vara ändå! Hoppas hoppas de fortsätter fint nu till på tisdag. Drömmen vore att få ha 2 blastocyster efter den här behandlingen, men får jag en tillbaka på tisdag är jag också tacksam givetvisSolig!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021