Jenzia skrev 2021-03-04 17:06:59 följande:
Jag hoppas verkligen ni får ett bra resultat imorgon och ett gäng fina blastisar!
Så spännande att följas åt!
Jaha! Vad konstigt! I Sverige verkar de väldigt restriktiva med ICSI. Så knasigt att det görs så olika, måste ju ändå finnas forskning på vad som ger bäst resultat. Iaf om det inte är något fel på spermierna.
Haha, nää, jag tror väl heller inte att jag kommer få några symptom före vi tar gravtestet. Har heller inte haft några symptom under tiden vi försök bli gravida, utan alltid känt att, jupp mensen kommer denna gången också :-P
Skönt att höra att du mår bra och ändå kommer iväg till din middag
Jag har bäddat ner mig i sängen för att kurera min förkylning, som har nått någon slags peak idag. Bara nyser och hostar om vartannat
Ha en skön kväll!
ja man är lite nervig, vet inte riktigt när de skulle ringa heller men hoppas på snart...
ja alltså enligt min läkare här på kliniken (han ska vara en av de bästa i Schweiz) är det bättre med naturlig IVF då det blir ett mer 'naturligt val' dvs typ starkast överlever när spermien når ägget, istället för att man blandar sig i och väljer ut en spermie.
Dock så är ju det ingen vits om ägget ändå inte tar emot någon spermie pga för tjockt skal, kompatibilitet eller liknande.
Går man igenom en IVF så har man ju uppenbarligen svårare än genomsnittet att bli gravid så jag tycker det är logiskt att de kör 50/50 även första gången man gör IVF på alla, istället för att chansa till 100% och sen blir besvikelsen enorm med inga befruktade. så där tycker jag kanske det är lite konstigt med det 'svenska' sättet, att se det som att om spermierna inte är problemet kör vi ingen ICSI.
sorry för långt utlägg haha, jag är ingen expert heller och det finns givetvis anledningar varför de handlar som de gör. hoppas du mår bättre snart, fick du svar på covidtestet?