• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Smilla93
    Truuly skrev 2021-03-06 19:43:57 följande:

Ja precis. Hoppas innerligt att corona lugnar ner sig snart! Vill inget hellre!

Vi går också i malmö :))

Nä men precis, håller tummarna att allt lugnar sig och att allt flyter på!

Okej, men vad kul att vi är på samma ställe och ungefär på samma stadie i processen! :)
  • Katizi80

Hej alla! Ny här. Jag satte in en 5-dagars blastocyst idag och känner att det kommer bli en lång väntan. Testdag 17/3.. detta ör min tredje ivf, bytte till menopur + bemfola. Fick bättre resultat än när jag bara körde med gonal f..

• Dibella
    Katizi80 skrev 2021-03-06 23:32:19 följande:

Hej alla! Ny här. Jag satte in en 5-dagars blastocyst idag och känner att det kommer bli en lång väntan. Testdag 17/3.. detta ör min tredje ivf, bytte till menopur + bemfola. Fick bättre resultat än när jag bara körde med gonal f..

Hoppas att detta blir sista gången och att det är lyckoägget :)
  • Annna84

Hoppas att det går den här gången!

Hur har behandlingarna innan gått? Jag är på dag 5 idag med en blastocyst.
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-03-06 13:16:42 följande:

Åh idag ringde de och sa att nu hade 5 stycken börjat dela sig som de skulle!!

Så någon var väl lite långsam i starten men det var ju så positivt det kunde vara ändå! Hoppas hoppas de fortsätter fint nu till på tisdag. Drömmen vore att få ha 2 blastocyster efter den här behandlingen, men får jag en tillbaka på tisdag är jag också tacksam givetvis!

Vilka bra nyheter. Håller tummarna för dem små :)
  • Dhalia

Hej, spännande. Bytte också till Menopur bara på min 3e IVF gick bättre då jmf med gonal f. Nu kör jag igen Menopur och äggplock imorgon.
  • Katizi80
    Annna84 skrev 2021-03-07 10:04:56 följande:
    Hoppas att det går den här gången!

Hur har behandlingarna innan gått? Jag är på dag 5 idag med en blastocyst.
    Tack! Spännande, då är vi ungefär i samma fas. På första ivf befruktades bara 1 ägg och det blev ingen insättning. Andra ivf (körde med icsi) befruktades 8, blev bara en 6-dgrs blasto som fick sättas in i nästa cykel. Blev gravid men missfall v. 10. Den här gången befruktades 7 ägg. Ett såg fint ut dag 5. Sedan sa de att 3 st har en chans att hämta sig till dag 6 som är idag. Får reda på hur det gick för dom i veckan. 
  • Katizi80
    Dhalia skrev 2021-03-07 10:25:42 följande:
    Hej, spännande. Bytte också till Menopur bara på min 3e IVF gick bättre då jmf med gonal f. Nu kör jag igen Menopur och äggplock imorgon.
    OK! Går det inte vägen för mig denna gången så kommer jag föreslå att vi bara kör menopur nästa gång. Lycka till imorgon då! 
  • Lalaeha

En fråga... Ni som plockat ut ägg. Hur mår man efteråt? Jag ska plocka på onsdag eller torsdag. Är lärare och kommer vara borta den dagen, men hur mår man dag två. Klarar man av att jobba då?

Och hur har ni mått av Fyremadel? Bara jag som upplever att den sprutan gör mer ont än Gonal?

• Katizi80
    Lalaeha skrev 2021-03-07 12:15:43 följande:

En fråga... Ni som plockat ut ägg. Hur mår man efteråt? Jag ska plocka på onsdag eller torsdag. Är lärare och kommer vara borta den dagen, men hur mår man dag två. Klarar man av att jobba då?

Och hur har ni mått av Fyremadel? Bara jag som upplever att den sprutan gör mer ont än Gonal?

Det är nog väldigt individuellt. Själv åkte jag hem och satte mig i ett teams möte. Jobbat på som vanligt. Blir dock alltid svullen om buken dag 2-4 vilket är lite obehagligt, men har som sagt jobbat på som vanligt. 
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021