• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-03-08 06:32:25 följande:
    Tack söta du! Det ger mig hopp! Jag håller tummarna för dig imorgon. Kommer du att få någon förhandsinformation idag?
    ja hoppet är verkligen det sista som överger en.. jag minns inte om du har fått ett plus någon gång alls, men vilken dag testade du positivt då i så fall? jag hoppas du börjar se ett plus snart på dina testHjärta 

jag hoppas inte de ringer mig idag för då är det verkligen ingen goda nyheter, imorgon vet jag bara att jag ska komma dit vid 11 och ha en hyfsat full blåsa, sen får man ligga ner en timme hos dem efteråt. 

jag har fått någon sorts tablett som ska 'slappna av' livmodern (?) som jag ska ta imorgon också någon timme innan, aldrig hört om det förr men men alla länder kär sin grej ;)
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-03-08 06:32:25 följande:
    Tack söta du! Det ger mig hopp! Jag håller tummarna för dig imorgon. Kommer du att få någon förhandsinformation idag?
    Åh gud fick hjärtat i halsgropen nyss då de faktiskt ringde mig från kliniken precis nu, men för att ändra tiden till 11:45 i morgon istället! puh att de inte ville nåt annat!
  • Sweetpineapple

Det händer saker i gruppen ser jag, har varit frånvarande ett tag då jag inte mått så bra.

MoonK - Nej vad tråkigt, så ledsen jag blir för din skull :( Lutinus är ingen rolig medicin och skjuter den upp mensen blir de såklart bara ännu värre när man går och längtar och hoppas. Stor kram till dig.

Anna84 - säger som Inalina, dag 5 är jättetidigt att testa. Jag skymtade något på rd 6 och fick tydligt pöus på rd 8. Håller tummarna för dig.

Inalina - Håller tummarna för en fin återföring imorgon :)

• Inalina
    Sweetpineapple skrev 2021-03-08 09:09:40 följande:

Det händer saker i gruppen ser jag, har varit frånvarande ett tag då jag inte mått så bra.

MoonK - Nej vad tråkigt, så ledsen jag blir för din skull :( Lutinus är ingen rolig medicin och skjuter den upp mensen blir de såklart bara ännu värre när man går och längtar och hoppas. Stor kram till dig.

Anna84 - säger som Inalina, dag 5 är jättetidigt att testa. Jag skymtade något på rd 6 och fick tydligt pöus på rd 8. Håller tummarna för dig.

Inalina - Håller tummarna för en fin återföring imorgon :)

Hejsan!! tack snälla! =)

tänkt på dig, är det överstimuleringen som fått dig att må dåligt? eller har gravidillamåendet redan gett sig till känna?
  • Sweetpineapple
    Inalina skrev 2021-03-08 09:40:20 följande:

Hejsan!! tack snälla! =)

tänkt på dig, är det överstimuleringen som fått dig att må dåligt? eller har gravidillamåendet redan gett sig till känna?

Det är tyvärr överstimuleringen, och noja, som gör att jag inte mått så bra. Har kontaktat kliniken idag då det nu är 2 veckor sedan återföring och jag fortfarande är andfådd vid korta promenader samt har hög puls. Är inte lika svullen som förut, har ca +1kg sedan äggplock och +2,5 kg sedan behandlingsstart, men har å andra sidan rört mig väldigt lite nu också.

Sen är jag dum som testar för ofta. Mycket tankar om att det inte är tillräcklig ökning på sträcken och att vi inte kan ha sådan tur att det lyckas på första IVF. Kan inte alls njuta av att vara gravid.

Har inte så mycket symptom mer än trötthet och lite mensvärk då o då samt ömma bröst.
  • jgren
    Inalina skrev 2021-03-02 13:30:51 följande:
    ja det förstår jag, du förtjänar att ta det lugnt nu efter den där pärsen!! =) 

wow att 17 st befruktades normalt, låter ju helt fantastsikt!! det är ju 'fördelen' med att bli överstimulerad - man kan ofta få ganska många ägg till frysen i slutändan också, så det hoppas vi på för dej!!Solig då hoppas vi att du slipper allt vad sprutor och äggplock betyder för all framtid!
    Dom ringde imorse från kliniken. Av de 17 befruktade äggen så var det 3 stycken som gick till frysen. En 5-dagars och två 6-dagars. I min värld lät det lite med tanke på hur många som befruktades, men väldigt glad iaf att det fanns de som överlevde till frys! :) 
  • Inalina
    jgren skrev 2021-03-08 10:21:13 följande:
    Dom ringde imorse från kliniken. Av de 17 befruktade äggen så var det 3 stycken som gick till frysen. En 5-dagars och två 6-dagars. I min värld lät det lite med tanke på hur många som befruktades, men väldigt glad iaf att det fanns de som överlevde till frys! :) 
    det tycker jag du får vara nöjd med, 3 frysförsök är ändå ganska många och de som fryses är ofta väldigt starka!! Solig men jag vet, rent statistiskt låter det inte jättemkt. Jag ska på återföring imorgon OM någon av mina ägg har klarat sig till dag 5, hade bara 5 befruktade av 10, så lite nervös men hoppas ju att allt ska gå vägen så jag får ruva! Hoppas du mår bra igen! 
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-03-08 09:04:40 följande:

Åh gud fick hjärtat i halsgropen nyss då de faktiskt ringde mig från kliniken precis nu, men för att ändra tiden till 11:45 i morgon istället! puh att de inte ville nåt annat!

Haha ja fy så orolig man blir när dem ringer. Ja fick ju själv ett missat samtal i fredags efter ultraljudet orolig nu att dem ska säga att vi inte ska få två tillbaks :O
  • jgren
    Lalaeha skrev 2021-03-07 12:15:43 följande:

En fråga... Ni som plockat ut ägg. Hur mår man efteråt? Jag ska plocka på onsdag eller torsdag. Är lärare och kommer vara borta den dagen, men hur mår man dag två. Klarar man av att jobba då?

Och hur har ni mått av Fyremadel? Bara jag som upplever att den sprutan gör mer ont än Gonal?

Jag kan bara hålla med dig om att fyremadel-sprutan gjorde så mycket ondare än gonal-f! Både själva sticket och en stund efteråt. 
    Efter mitt äggplock för en vecka sedan så har jag varit sjukskriven, tillbaka till jobbet först imorgon. Men har ett fysiskt tungt jobb och var överstimulerad och fick ut 30 ägg, men har förstått att det skiljer väldigt mycket i hur man mår efteråt. Det sägs väl att man ska kunna gå tillbaka till jobbet dagen efter. 
    Lycka till med äggplocket och hoppas det kommer gå fint och smärtfritt för dig! =) 
  • Dhalia
    jgren skrev 2021-03-08 10:21:13 följande:

Man kan tycka de låter lite men vissa får inte så mycket till frys så verkar ju ändå jättebra tycker ja :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021