Sweetpineapple skrev 2021-03-08 19:13:17 följande:
Nu är jag hemma, blev längre dag än jag tänkt mig. Man kunde se på ul att jag hade vätska i buken. Fick ta blodprover och skickades på en lungröntgen med kontrast då man var lite orolig för propp i lungan. Blivit sjukskriven denna vecka.
Blodproverna såg bra ut bortsett från avvikande kalium. Hcg visade 540 vilket var normalt för min tid. Dock kunde man ännu inte se något i livmodern, lite för tidigt enligt läkaren.
Tyvärr fann man ett bifynd på röntgen. En knöl på halsen. Jag ska tillbaka imorgon för ny provtagning. Vet inte vad jag ska känna o tänka - mer än oro, både för mig själv och för framtida bebis :(
Oj ja det var inget litet kort o smidigt läkarbesök :( jag förstod att du skulle ha en del vätska, det kan ju bli ett väldigt allvarligt tillstånd med överstimulering så inget man ska ta lätt på. Låter som en väldigt tuff dag, försök att inte ta ut något i förskott, oftast är det ju ingenting utan någon svullen körtel eller liknande men du får berätta vad de säger sen.
Låter bra med dina HCGnivåer i alla fall<3 lycka till med proverna i morgon också, stor kram.