• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Sweetpineapple skrev 2021-03-08 19:13:17 följande:

Nu är jag hemma, blev längre dag än jag tänkt mig. Man kunde se på ul att jag hade vätska i buken. Fick ta blodprover och skickades på en lungröntgen med kontrast då man var lite orolig för propp i lungan. Blivit sjukskriven denna vecka.

Blodproverna såg bra ut bortsett från avvikande kalium. Hcg visade 540 vilket var normalt för min tid. Dock kunde man ännu inte se något i livmodern, lite för tidigt enligt läkaren.

Tyvärr fann man ett bifynd på röntgen. En knöl på halsen. Jag ska tillbaka imorgon för ny provtagning. Vet inte vad jag ska känna o tänka - mer än oro, både för mig själv och för framtida bebis :(

Oj ja det var inget litet kort o smidigt läkarbesök :( jag förstod att du skulle ha en del vätska, det kan ju bli ett väldigt allvarligt tillstånd med överstimulering så inget man ska ta lätt på. Låter som en väldigt tuff dag, försök att inte ta ut något i förskott, oftast är det ju ingenting utan någon svullen körtel eller liknande men du får berätta vad de säger sen.

Låter bra med dina HCGnivåer i alla fall<3 lycka till med proverna i morgon också, stor kram.
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-03-08 18:28:55 följande:

Kommer nog bli att jag testar nu på söndag 14/3 på dag 13 (RD 11?). Ska egentligen inte testa fören den 18e, men dels så lär mensen dyka upp den 15e och jag vill helst vara lite förberedd, sen vill jag gärna ta det på en helg så jag hinner smälta och sörja/fira ev. resultat.

Det måste ju bli så att du helt enkelt skjutit på hela cykeln då, så mensen bör dyka upp helt enkelt 14-15 dagar efter ÄP kanske? Men förhoppningsvis inte fören nästa år 

Ja verkar ju smart att testa på en helg, så hoppas vi att ni får fira efter det <3 ah ja så borde det vara med min cykel, tack :) tråkigt att höra att det inte blev frys men pyret där inne håller vi alla tummar för!! =) kram
  • Dibella
    Sweetpineapple skrev 2021-03-08 19:13:17 följande:
    Nu är jag hemma, blev längre dag än jag tänkt mig. Man kunde se på ul att jag hade vätska i buken. Fick ta blodprover och skickades på en lungröntgen med kontrast då man var lite orolig för propp i lungan. Blivit sjukskriven denna vecka.

Blodproverna såg bra ut bortsett från avvikande kalium. Hcg visade 540 vilket var normalt för min tid. Dock kunde man ännu inte se något i livmodern, lite för tidigt enligt läkaren.

Tyvärr fann man ett bifynd på röntgen. En knöl på halsen. Jag ska tillbaka imorgon för ny provtagning. Vet inte vad jag ska känna o tänka - mer än oro, både för mig själv och för framtida bebis :(
    Skönt att HCG nivåerna såg bra ut. Låter läskigt med knölen där, men de flesta brukar vara godartade och det är förmodligen ingen fara Hjärta. Skönt att  du kunde få en tid för provtagning redan imorgon.
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-03-08 14:36:13 följande:

hehe ja jag hoppas inte vi behöver stirra i oändlighet utan att det funkar nu!! när ska du testa? =)

om jag får tillbaka ett imorgon så tänker jag nog testa på tisdag nästa vecka, eller när det känns som att det kan passa ;)

har ingen aning om hur det funkar med min mens nu då jag sköt på mensen när jag började med sprutorna, så dagen för äggplock var egentligen (enligt min app) dagen då min mens skulle startat...så jäkligt oklart om den bara är 2 veckor förskjuten då aja jag hoppas jag inte får se skymten av den på länge!

Håller tummarna idag! Kram
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-08 15:01:25 följande:

Dem återför på dag 2 onsdag för dem vill inte riskera att jag inte får tillbaks något alls tanken på vår historia så de nog bäst så. Hoppas bara vi har en som ser riktigt bra ut då och att dem inte ringer mer tills dess heller hahah :)

Låter som en bra plan! Nu hoppas vi på riktigt många befruktade och bra utveckling på dem.
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-03-09 08:52:09 följande:
    Håller tummarna idag! Kram
    tack snälla! hade en mardrömsnatt med lillan som kräktes mellan 23-05 Skrikandes så vi har inte sovit en blund och nu är jag ju livrädd att börja känna någonting innan min återföring 11:45. än så länge är det lugnt men är ju sjukt trött så ögonen går i kors. dessutom blev det ju inget jobb idag då hon måste vara hemma från förskolan, men men, detta ska nog gå bra ändå.... orkar åtminstone inte vara nervös och eftersom  jag ska ligga och vila en timme där efteråt så lär jag ju somna gott Flört 
  • Inalina
    Aya2019 skrev 2021-03-09 08:55:07 följande:

Hade testdag idag blev negativt :/ 2 försöket

men så tråkigt :( verkligen ledsen för din skull Gråter har ni något i frysen nu eller blir det en ny omgång? De brukar ju förändra något till andra stimuleringen så att man får fler ägg eller bättre kvalitet och liknande, håller tummarna för er framöver.
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-03-09 10:08:27 följande:

tack snälla! hade en mardrömsnatt med lillan som kräktes mellan 23-05  så vi har inte sovit en blund och nu är jag ju livrädd att börja känna någonting innan min återföring 11:45. än så länge är det lugnt men är ju sjukt trött så ögonen går i kors. dessutom blev det ju inget jobb idag då hon måste vara hemma från förskolan, men men, detta ska nog gå bra ändå.... orkar åtminstone inte vara nervös och eftersom  jag ska ligga och vila en timme där efteråt så lär jag ju somna gott  

Åh fy vad jobbigt! Håller tummarna för att du klarar dig även efter återföringen. Sov sött sen då! ;)
  • Clemmentina
    Aya2019 skrev 2021-03-09 08:55:07 följande:

Hade testdag idag blev negativt :/ 2 försöket

Fy vad trist! :( Hur ser planen ut framöver?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021