• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Bella87

Hej igen alla, kul att se att så många ruvar. Själv väntar jag ivrigt på att få ruva då jag gjorde äggplock i januari, men på grund av risk för överstimulering måste jag vänta två cykler.

Första mensen efter äggplock kom som vanligt och efter ca 2 veckor hade jag ägglossningskänningar. Väntar nu på att mensen ska komma för att ringa klinikem och boka in besök för att se hur slemhinnan växer och därefter planera för FET.

MEN! Skulle haft mens för tre dagar sen och får bara lätta bruna spottings, brukar aldrig få det. Är det här mensen? Någon som varit med om liknande? Tänkte ringa kliniken sen och fråga hur jag ska göra...

• ace86
    Dhalia skrev 2021-03-10 12:48:58 följande:

Hej jättetråkigt att du måste genomgå denna oro :( men vill bara säga du inte kan lita mer på grav testet efter du passerat 3+, den stämmer ju så sätt att du är mer än 3 veckor men tyvärr kan embryot ändå ha avstannat tidigare och är det ett MA så kommer inte CB visa rätt. Va så för mig. Men UL i v6 är tidigt menar du hon såg ingen hinnsäck alls eller?

Hej

Tack! Denna oro har varit fruktansvärd samtidigt som man försöker att inte tänka katastroftankar..

Ja men exakt. Eftersom jag hade ?mens? RD15-17 så blev det så att jag testade mig varje söndag/måndag med veckoindikatorn i förhoppning att det alltid ökade med en vecka, vilket det gjorde. Men jaa from nu så kan man inte ta dem testerna :) inte för att det heller spelar någon roll.

Nej ingen hinnsäck heller. Åkte tyvärr in till gynakuten igår också pga att värken på ena sida hade kommit tillbaka och de bekräftade samma sak, finns inget i livmodern. Så nu utreder vi genom blodproven om det är kan vara utomkveds eller något annat. :( hoppas på MA och inte utomkveds men borde ha gjort mer ont / kommit mer blod.. har slutat med lutinus per igår lunch så kanske kommer snart?
  • ace86
    Inalina skrev 2021-03-10 14:03:51 följande:

hej! förstår din oro, men kan inte råda annat än att göra ett VUL snart igen, jag tror de vanligtvis brukar göra ett i v 8 för att vara säker på att det är något där inne, de bokar inte in tidigare just av anledningen att man ibland inte ser så mkt alls innan. 

håller med vad någon annan skrev, tror inte gravtester kommer hjälpa dig nu utan det är blodprov som kan visa på dina HCGhalter och om de ökar som de ska

håller tummarna!

Tack!

Den här oron är hemsk! :(

Gjorde en akut VUL igår pga att smärtan kom tillbaka, och de var väldigt tydliga med att de inte var en vanlig graviditet då ?vi inte misstar oss kring vilken vecka du är i? och då ska de där säckarna synas tydligt. Så har slutat med Lutnius nu och tar ett till blodprov idag för att följa upp hcg-värdet. Vet inte ens vad jag hoppas på att det ska visa. Kan det finnas en minichans att säcken gömt sig och att hcg-värdet ökar som det ska, eller ska jag hoppas på att den sjunker för att det då åtminstone är MA och inte utomkveds.. :( ?

Att sortera ens egna tankar är ju minst lika svårt som ovissheten..
  • Clemmentina
    ace86 skrev 2021-03-11 07:45:04 följande:

Tack!

Gjorde en akut VUL igår pga att smärtan kom tillbaka, och de var väldigt tydliga med att de inte var en vanlig graviditet då ?vi inte misstar oss kring vilken vecka du är i? och då ska de där säckarna synas tydligt. Så har slutat med Lutnius nu och tar ett till blodprov idag för att följa upp hcg-värdet. Vet inte ens vad jag hoppas på att det ska visa. Kan det finnas en minichans att säcken gömt sig och att hcg-värdet ökar som det ska, eller ska jag hoppas på att den sjunker för att det då åtminstone är MA och inte utomkveds.. :( ?

Usch vad jag lider med dig! Låter precis som det jag drabbades av i november-december. Förutom att jag inte hade mens under ruvardagarna utan började småblöda först en vecka efter testdag. Fick sen en större blödning precis efter jag hade gjort vul och tagit första blodprovet. Mig följde de med blodprov. Hcg minskade men väldigt långsamt. Läkaren har i efterhand inte helt säkert sagt om det var ett utomkvedshavandeskap (som återbildades eller stöttes ut i livmodern), ett vanligt missfall eller något annat. Tog nästan en månad till hcg var nere på noll. Hoppas du slipper genomgå samma och att det inte är utomkveds.
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-03-10 18:15:20 följande:

Japp får hoppas den klarar pressen hehe speciellt då vi lägger ca 100 000 SEK på detta enda lilla embryo... herregud....

Så härligt att du ruvar och fick högst betyg! 8 befruktade låter toppen hoppas flera klarar sig till frysen!!!! håller alla tummar!!

Hejar på er båda två nu :) KRAM
  • Dibella
    Bella87 skrev 2021-03-11 07:20:39 följande:

Hej igen alla, kul att se att så många ruvar. Själv väntar jag ivrigt på att få ruva då jag gjorde äggplock i januari, men på grund av risk för överstimulering måste jag vänta två cykler.

Första mensen efter äggplock kom som vanligt och efter ca 2 veckor hade jag ägglossningskänningar. Väntar nu på att mensen ska komma för att ringa klinikem och boka in besök för att se hur slemhinnan växer och därefter planera för FET.

MEN! Skulle haft mens för tre dagar sen och får bara lätta bruna spottings, brukar aldrig få det. Är det här mensen? Någon som varit med om liknande? Tänkte ringa kliniken sen och fråga hur jag ska göra...

Bäst är nog att prata med kliniken och kolla, om blödningen är annorlunda från vad den brukar. Finns det anledning att kanske ta ett grav.test för säkerhets skull?

Hoppas allt ser bra ut ändå under cykeln och att du får tillbara och får ruva på ett FET :)

• Annna84

Tack!

Å vad tråkigt att höra! Tänker på dig <3 KRAM
  • Inalina
    Tack!

men usch så tråkigt Rynkar på näsan det låter ju hemskt med dina smärtor, bra att ni åker in och kollar för utomkveds är ju inte roligt alls Obestämd 

jag tror du får lite på läkaren att det tyvärr inte är en vanlig graviditet, speciellt nu när du vart inne 2 gånger och de inte hittat någon hinnsäck. Hur går man tillväga nu? Vad sa de att nästa steg kan bli? nej man vet ju exakt när återföringen har gjorts så man kan i princip inte räkna fel efter en IVF, jag skulle också hoppas att HCG sjunker nu och att det blir ett 'vanligt' MA. Är så himla ledsen för din skull, att man ska behöva gå igenom det där när man kämpar för att få barn som vi alla gör här inne. stor kram vännenHjärta 
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-03-10 18:43:14 följande:
    På fredag blir det RD9, på en två dagars. i en vanlig cykel hade det väl räknats som 11 DPO och man bör kunna se ett sträck, tror det blir att vi testar på nästan "samma dag", fast på olika dagar :)
    Ok, ja RD 9 skulle man ju ev kunna se något med en 2 dagars, men fortfarande inget definitivt svar. jag har vart och köpt hem lite gravtester nu i alla fall Drömmer 

ska i väg i helgen och är väl liiite sugen på att testa lördag morgon men det är ju RD 4 då och jag har nog aldrig hört om någon som sett något då... (får väl googla ihjäl mig igen haha). kom på att min RD 6 är visst på måndag så då kommer jag def testa i alla fall! Hur känns det för dig?
    här är det ingen känsla alls, hade nästan hoppats att känna nåt stick i livmodern eller nåt då vissa verkar känna typ när ägget fäster.. men det borde de ju redan ha gjort vid det här laget.. kanske händer det på natten och man lär ju knappast vakna upp av en sån grejTungan ute 
  • Inalina
    Bella87 skrev 2021-03-11 07:20:39 följande:

hej! vad spännande att det snart blir FET för dig! Hur många blev det till frysen? Jag tror jag minns din historia och att ni hade ett rätt bra utfall? min mens blev knäpp efter min första behandling också, men din kommer säkert snart! hoppas hoppas!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021