Annna84 skrev 2021-03-06 10:23:47 följande:
Å vad skönt att du har fått starkare tester och en ökning på veckoindikatorn, vad glad jag blir för din skull!! Och det låter helt klart som att sömnen är ett gott tecken. Lutinus ger nog inga sådana effekter, inte för mig iallafall. Jag förstår att det går sakta fram tills du ska på ultraljudet. Men snart är du där, och det kommer att gå bra! Har du fortfarande blödningar lite då och då som du hade i början?
Jag/vi har blivit lite smått maniska med testandet efter ett antal misslyckanden, det känns på något sätt skönare att vara lite förberedd. Ovitrellen (som innehåller LH-hormoner) sitter kvar i kroppen upp till 10 dagar, så den ger ett falskt plus på graviditetsstickan. Så vi får se om vi vågar testa imorgon eller om håller oss till tåls ett tag till för att säkerställa att det inte finns spår av sprutan kvar.
Hoppas att både du och jag är överlyckliga om 2 veckor <3
Hej, förlåt för min radiotystnad ett tag. I lördags fick jag ont i ena sidan, men som sedan strålande längre ner mot höftböjaren. Trodde det kunde vara träningen under dagen dock resulterade det i att jag fick en liten blödning på lördagkväll (bara blod) men som avtog helt på söndag morgon. Jag har varit i kontakt med kliniken och var på ett tidigt VUL igår. Tyvärr såg de ingenting??
Har du varit med om detta tidigare? Eller någon annan här inne? Behöver solsken!!
Borde vara i vecka 6+4 enligt räknesättet men grav.testet visade 3+ i måndags så skulle kunna vara vecka 5 + något också..
Tror nämligen hon inte så någon gulesäck heller så är otroligt rädd för att det är utomkveds! :(
Så tråkigt när jag samtidigt i lördags får mer sympton i bröst och illamående (typ känslan av att kroppen är ur balans mer än att jag mår illa och måste spy)
Hoppas på positiva svar på blodprovet idag, samt ska lämna in ett till blodprov imorgon för uppföljning av hcg-värdet.
Hur mår du?