Inalina skrev 2021-03-11 10:39:04 följande:
ja det låter som en bra ide att vänta till söndag, och för mig att vänta tills åtminstone måndag. när har du BIM? jag har inte känt något alls i mina bröst, tror inte jag gjorde det förra behandlingen heller.. det är så märkligt hur alla kroppar reagerar olika
någon PMS har jag heller aldrig märkt av (är kanske tjurskallig som det är ändå haha!)
Jag antar att vi får snällt vänta om det blir något nu eller inte och sen ta ett snack med kliniken om eventuella ändringar. (ja eller definitiva ändringar!) men jag väljer nog att fundera på det när jag vet hur det går denna gången. har din klinik sagt nåt om vad ni skulle ändra i så fall? eller skulle du byta klinik och köra dina 'gratisförsök' nästa omgång i om det blir en?
Nog vettigt att vänta trots allt, trots att jag har en djävul på axeln som försöker pressa på att IDAG! idag ska vi testa
Jag har BIM på tisdag nästa vecka, om man tänker att plock är ÄL, så brukar mensen alltid komma natten till dag 15 efter ÄL. Får vi se om det blir så även efter IVF. När har du?
Men bra att tänka som du säger, att man får ta nästa planering när man vet hur det blir helt enkelt. Men förändringar måste väl läkarna ändå ha i åtanke när det inte gick som tänkt första gången. Jag, kontrollmänniska och planerare in i det sista som jag är, försökte redan innan plock (när vi visste att det bara var 3 blåsor) prata med läkaren om nästa planering. Det vägrade hon gå med på hehe. Så jag har inte fått någon respons eller tanke på hur nästa försök kan se ut, utan får ta det vid ett negativ sa dem.
Vi har köpt 2 försök privat i väntan på landstinget eftersom de var lite lång kö. Så vi lär använda det 2a försöket med, annars går det andra försöket förverkat ändå. Och blir det inte på de två får vi vänta in kallelsen via Landstinget, som det nog är ett tag kvar i kön på än. Har ni köpt paket eller betalar ni per omgång? Har er läkare sagt något om ev. förändringar i behandling?