• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • ace86
    Clemmentina skrev 2021-03-12 18:07:35 följande:

Åh nej vad tråkigt! :( Kunde de lokalisera det innan operationen? Som du skriver förmodligen bra att de ändå tog bort äggledaren för att undvika samma igen. Ta hand om dig!

:((

Tror inte jag riktigt förstått allt som skett de senaste dagarna mer än det praktiska..

De kunde lokalisera en blodansamling på höger sida, men inte exakt var den satt.

Det är också oklart att veta om blödningen kom igår eller tidigare. De andra sa dock inget om det på VUL i tisdags och onsdags.
  • Clemmentina
    ace86 skrev 2021-03-12 18:23:08 följande:

:((

Tror inte jag riktigt förstått allt som skett de senaste dagarna mer än det praktiska..

De kunde lokalisera en blodansamling på höger sida, men inte exakt var den satt.

Det är också oklart att veta om blödningen kom igår eller tidigare. De andra sa dock inget om det på VUL i tisdags och onsdags.

Så märkligt! :( Men då var det förmodligen där den satt i alla fall. Vila nu ordentligt! Kram
  • Dhalia
    ace86 skrev 2021-03-12 17:35:49 följande:

Nej tyvärr så tog de bort äggledaren också. Var inställd på det även om beslutet tas under operationen. Däremot så säger dem att det långsiktigt bästa (och inget som påverkar chanserna att bli gravid via IVF) är att ta bort den. Har man fått utomkveds en gång är det väldigt stor sannolikhet att få det på samma plats igen nämligen. :(

Då är de nog lika bra så det inte händer igen :( Får vila mycket!
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-03-12 17:20:05 följande:

Det var utomkveds på höger sida som befarat och opererades igår kväll! Nu hemma och ska vila och återhämta mig!

När skulle du testa dig enligt kliniken? Kram

Vännen! Usch vad jobbigt att behöva vara med om. Har du ont? Och hur mår du? Innebär ett utomkvedshavandeskap att det inte är något fel på embryot men att det vandrar i fel riktning?

Vila ordentligt nu och ta hand om dig.

Idag kom min mens, efter några dagar med småblödningar. Har varit så nere sedan i söndags och gråtit varje dag, men idag börjar jag må bättre och blicka framåt igen.

Jag tror att testdagen är den 16e eller den 18e, men jag ska höra av mig till kliniken imorgon och säga att det blev minus och att mensen har kommit. Slutade med lutinus för flera dagar sedan.

Kramar till dig
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-12 18:08:21 följande:

Igår kom min mens så nu drar vi igång med Menopur i helgen. Någon annan som är i startgroparna för behandling? :)

Äntligen :) Skönt att du får komma igång igen efter en lång väntan. Jag måste vänta i en månad innan jag kan starta igång med 4e behandlingen
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-12 19:43:28 följande:

Äntligen :) Skönt att du får komma igång igen efter en lång väntan. Jag måste vänta i en månad innan jag kan starta igång med 4e behandlingen

Ja det känns verkligen jätteskönt att vara igång! Lite krångligare med menopur men nu är första sprutan tagen. Segt att behöva vänta en månad men det är nog bra på ett sätt om kroppen får en paus. Kram
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-12 20:21:24 följande:

Ja det känns verkligen jätteskönt att vara igång! Lite krångligare med menopur men nu är första sprutan tagen. Segt att behöva vänta en månad men det är nog bra på ett sätt om kroppen får en paus. Kram

Skönt att första sprutan är tagen nu :) Ja, den är lite krångligare än Gonal, men den luktar iallafall ingenting. Min sambo tar alla sprutorna på mig, så jag har blivit förskonad från att lära mig.

Det ska bli spännande att följa dig nu i väntan på mitt nästa försök. Kramar
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-12 20:56:45 följande:

Skönt att första sprutan är tagen nu :) Ja, den är lite krångligare än Gonal, men den luktar iallafall ingenting. Min sambo tar alla sprutorna på mig, så jag har blivit förskonad från att lära mig.

Det ska bli spännande att följa dig nu i väntan på mitt nästa försök. Kramar

Precis samma här! Jag är spruträdd så blundar när sambon tar dem, haha. ;) Ser fram emot att följa dig sedan. Kramar
  • Jenzia

Blev inget för oss denna gången, fick negativt imorse på RD12 med en tredagars Känner mig så tom nu. Men vi har iaf en i frysen, så det blir ett nytt försök i nästa vanliga cykel. Får hoppas på plus i mag istället <3

• Dibella
    Jenzia skrev 2021-03-13 08:08:13 följande:

Blev inget för oss denna gången, fick negativt imorse på RD12 med en tredagars Känner mig så tom nu. Men vi har iaf en i frysen, så det blir ett nytt försök i nästa vanliga cykel. Får hoppas på plus i mag istället <3

Gud va tråkigt :( får tillåta dig att sörja och hålla tummarna hårt för FET om några veckor <3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021