• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-03-14 15:31:44 följande:

Hoppas att det är ett gott tecken! När satte du in och vilken dag brukar du få din mens på? Inte långt kvar tills testdag :) Jag håller tummarna!

Min testdag är den 18e men jag förstod redan 7e att det inte blivit något och mensen kom för några dagar sedan. Nu har jag börjar se framåt mot ivf nr 4 i mitten/slutet på april.

Hej, precis som du så testade jag också tidigt med min blastis men är säker på att det inte gått vägen.. :( ska du köra igång ett helt nytt försök nu? Har du redan pratat med läkarna om ni ska ändra något med mediciner och doser etc?
  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-03-13 22:54:12 följande:

Tack fina du! <3 Om det inte vore för hoppet i frysen hade jag nog krupit ihop till en boll i flera dagar. Men nu tänker jag vara så hälsosam och stark jag kan vara inför FET i slutet av april.

Har du börjat med sprutorna nu? Hur går det? När är första VUL? Kram!

Tycker det låter som en väldigt bra plan. Chansen att lyckas med ett femdagars FET är tydligen större än färskåterföring.

Det går bra med sprutorna. Lite jobbigare första gången då vi blandade till medicinen men nu går det smidigt. Känner inget ännu. Första vul blir på fredag! Kram
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-03-14 10:34:58 följande:

Yes vi köpte 2 försök i väntan på landstinget för verkade vara lite olika bud kring kö-tider. Vi bor i Göteborg.

Ja hoppas det blir bättre nu vid andra gången när de kanske vet vad som ska skruvas på eller ändras. Mina äggstockar verkar vara trögstimulerade pga låga AMH dock, så får inte ut mycket alls. Så hoppas verkligen de kan lyckas med bättre nästa omgång.

Vi körde på 375 Gonal F, så inte långt ifrån maxdos, funderar på om menopur kanske kommer fungera bättre. Men får hoppas läkarna har koll.

Vad körde du för något? Nu när de vet att de kommer behöva lägga mer fokus på att ägg ska mogna istället så blir de förhoppningsvis bättre om ni skulle behöva göra en omgång IVF till.

Vi går också i Göteborg och gjorde också en privat behandling i väntan på att komma fram i kön. När skickades din remiss till Sahlgrenska?

En del personer svarar bättre på en kombination av Gonal-f och Menopur så det kan också vara ett alternativ. Skulle tro att läkarna kanske vill göra någon justering!
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-03-15 07:46:02 följande:

Testade idag på RD6 med 5dagars blastis.. toknegativt, inte ens skymten av en skugga :( vet att det är ?tidigt? men har själv kunnat se 2 streck de 2 tidigare gångerna jag fått plus på den dagen. Ska ska testa imorgon igen såklart men känner mig rätt uppgiven att det ska bli nåt denna gången :(

Åh nej vad tråkigt! :( Hoppas såklart att det kan ändras. Det är verkligen långt ifrån alla som får positivt så tidigt. Men förstår att känslan inte är att det tagit sig.

Himla jobbigt med kräksjukan också. Hoppas du hämtar dig snart och mår bättre. Kram!
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-03-15 07:46:02 följande:

Testade idag på RD6 med 5dagars blastis.. toknegativt, inte ens skymten av en skugga :( vet att det är ?tidigt? men har själv kunnat se 2 streck de 2 tidigare gångerna jag fått plus på den dagen. Ska ska testa imorgon igen såklart men känner mig rätt uppgiven att det ska bli nåt denna gången :(

Gud vad tråkigt Hjärta man kan hoppas att blastisen är en liten segis och att det fortfarande finns hopp om positivt. Men annars så hoppas vi att vi är några  stycken som lyckas på rond två istället. 
  • Dibella
    Clemmentina skrev 2021-03-15 08:15:39 följande:
    Vi går också i Göteborg och gjorde också en privat behandling i väntan på att komma fram i kön. När skickades din remiss till Sahlgrenska?

En del personer svarar bättre på en kombination av Gonal-f och Menopur så det kan också vara ett alternativ. Skulle tro att läkarna kanske vill göra någon justering!

Hur lång tid tog det för er att komma fram i kön? Vår remiss ska ha skickats i mitten av januari. Är nervös över att den inte kommit fram då man inte får någon bekräftelse. När jag kollat kö-tider så säger de 8 månader ungefär tror jag. Så kommer bli en lång väntan om vårt andra privata inte fungerar nu.

• Inalina
    Clemmentina skrev 2021-03-15 08:17:42 följande:
    Åh nej vad tråkigt! :( Hoppas såklart att det kan ändras. Det är verkligen långt ifrån alla som får positivt så tidigt. Men förstår att känslan inte är att det tagit sig.

Himla jobbigt med kräksjukan också. Hoppas du hämtar dig snart och mår bättre. Kram!
    jo precis det skulle vara en liten segis i så fall;) men jag tror ju ändå inte det, så det blir nog att ta nya tag..

ja kräksjukan mitt i allt detta var ingen hit, har ju gått o oroat mig för det sedan förra måndagen då lillan kräktes hela natten och är mest tacksam att jag klarade mig så pass länge! tack för omtanken,

jag läser att du sprutar just nu, spännande med ultraljud på fredag! =)
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-03-15 08:36:02 följande:
    Gud vad tråkigt Hjärta man kan hoppas att blastisen är en liten segis och att det fortfarande finns hopp om positivt. Men annars så hoppas vi att vi är några  stycken som lyckas på rond två istället. 
    tack Hjärta ja ett litet hopp finns det eventuellt men ställer nog hellre in mig på att det inte blev något ändå. ja får se vad kliniken säger om vad de skulle vilja ändra till nästa gång, målet måste ju vara att vi kan få ett par till frysen också då, för oss båda!!
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-03-15 08:41:09 följande:

Hur lång tid tog det för er att komma fram i kön? Vår remiss ska ha skickats i mitten av januari. Är nervös över att den inte kommit fram då man inte får någon bekräftelse. När jag kollat kö-tider så säger de 8 månader ungefär tror jag. Så kommer bli en lång väntan om vårt andra privata inte fungerar nu.

För oss tog det ungefär 5 månader i kön men då fick vi en kort-varsel tid och detta var precis i början av Corona-pandemin. Ring och säg att ni kan ta en sådan tid om det uppkommer. Håller tummarna för att det ska fungera på ert andra privata!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021