Annna84 skrev 2021-03-15 12:55:39 följande:
Å nej, så tråkigt att höra att det inte lyckades den här gången. Jag har tänkt på dig. Och magsjuka på det, det är inte rättvist.
Massor av kramar till dig <3
Vi kommer att köra igång med ett helt nytt försök, vi har planer på att köpa ett 3-pack med försök, dvs 3st ägguttag. Om vi blir beviljade det så betalar vi för 2st men får ett extra. Många kliniker i Sverige verkar ha det upplägget. Men då har de ett antal kriterier som måste uppfyllas, bla att man som max får ha gjort 5st insättningar (vilket vi har gjort).
Min plan nu är; på onsdag ska jag på ett avslutande samtal hos nuv klinik och samtidigt ska de titta noggrannare på livmodern eftersom jag haft en del blödningar och irritation. På torsdag ska vi träffa den nya kliniken (vi fick tag på en tidigare tid).
Sedan har jag börjat med q10, jag ska fortsätta med akupunktur en gång i veckan och träna igen för att må bra.
Hur ser din plan ut när saker och ting har landat?
Tack snälla
Ja jag ska testa imorgon igen och sen ringa kliniken o höra om jag kan få ett kort samtal med en av deras läkare på fredag när jag ändå ska ta ett blodprov där.
Låter som en bra deal med 3 pack, så får vi hoppas att ni ändå bara behöver första packet ändå såklart!
Det landar nog ganska snabbt här skulle jag tro, jag vet att min klinik endast kör IVF typ 1 gång i månaden så jag misstänker att början på maj är nästa gång, så där skulle jag gärna vilja köra igång igen, men det betyder egentligen ÄP i början på maj så jag hoppas de tycker det är ok så 'snart' inpå.
jag tänkte börja med q10 och d vitamin och ev melatonin för att se om det kan påverka äggkvaliteten, borde ju inte försämra chanserna till bättre ägg i alla fall...
håller med om träningen, det är definitivt något jag vill köra mer med nu innan nästa omgång då jag inte tränat alls under ruvningen.
spännande vecka för er, hoppas det löser sig med din blödningar, jobbigt sånt där när man vill att allt ska vara tiptop inför nästa behandling. är det något som du upptäckt nu eller har haft under en längre tid?
jag ska fundera på akupunktur också, det är ju som sagt något som inte heller kommer försämra förutsättningarna i alla fall :)