Inalina skrev 2021-03-02 09:59:10 följande:
Ok skönt att du ruvar nu i alla fall, förstår att du är lättad!! då har du ju kommit en bra bit på vägen! =)
de som de odlar vidare på, hade de också 7 celler? nej sjukvården skulle inte sätta tillbaka något de inte tror på, så där tycker jag du tänker alldeles rätt, nu håller vi tummarna för lilla embryot!!! den mår ändå bättre i din livmoder än i ett lab och många har blivit gravida trots ett inte ultimat antal celler vid återföring!
nja jag kurerar mig här hemma nu i 2 dagar och tror nog att förkylningen är bättre till på torsdag, känner jag inget lukt/smakbortfall eller annat än snuva så testar jag inte. (då skulle jag stå i testkön var tredje vecka känns det som med alla möjliga små känningar..) sen är pollensäsongen igång här i schweiz nu med (helt sjukt tidigt i år) så funderar på om det kan vara det också!
ja de verkar odla alla till 5dagars om man har fler än typ 2 ägg.. men ska försöka få svar på de frågorna på torsdag efter ÄP då vi vet hur många de fått ut, är ju försiktigt positiv nu i alla fall till antalet äggblåsor, nu hoppas vi ju att det ligger några mogna ägg där i också... men de sa att de ska ringa mig på fredag och berätta om befruktningen så bestämmer man då hur man gör, så det kan såklart bli återföring på lördag också.
hoppas du mår bättre snart också, och givetvis att coronatestet blir negativt! är det ett snabbtest så du får svar typ direkt?
Det är lite surrealistiskt att jag äntligen ruvar!
Nu börjar räknandet av dagar, men kommer nog inte kunna hålla mig från att testa några dagar innan. Min testdag är på en måndag och jag kommer testa på helgen innan dess så jag får lite utrymme att glädjas/sörja med min man <3
Åhh jag är så dålig på att ställa rätt frågor, så jag har faktiskt ingen aning om hur de andra två utvecklats! Jag antar att de sätter in det som ser bäst ut, så antar att de andra hade 7 celler eller färre.
Min man har allergisymptom också, så det verkar som tidig säsong även här! Och i början känns väl det precis som en förkylning? Tung i huvudet, tryck över ögon/panna och snuvig.
Ikväll är det alltså dags för Ovitrelle för dig!
Också spänd på hur många ägg du får ut och hur befruktningen bli!!
Hoppas verkligen allt går bra. Vad skönt att kliniken ringer och berättar och befruktningen, tyckte verkligen det var fruktansvärt att få ett standardsvar på 1177 och inte kunna kontakta någon, usch! Ett telefonsamtal gör ju situationen iaf mänskligt <3
Ja, nu är covid-testet taget, så hoppas vi att det är negativt. Om det är en vanlig förkylning blir jag glad, för jag har läst att det ska vara bra för implantationen av embryot