Inalina skrev 2021-02-21 22:37:14 följande:
Hej! Jag kör yoga och promenader nu innan äggplock, har egentligen inte fått några restriktioner alls från kliniken men när jag gjorde i IVF i Prag fick jag en lång lista på saker att undvika, typ lyfta tungt, hoppa, springa etc etc.
Men du verkar lyssna på din kropp vilket är det viktigaste ändå, känner du dig svullen är det förmodligen bättre att vila från den hårda träningen. När man väl fått sitt plus ska man ju förhoppningsvis kunna slappna av lite mer och gå tillbaka till att träna normalt..
när jag blev gravid med min dotter via IVF 2018 så blev det tyvärr inte mkt träning alls då jag mådde så sjukt dåligt från v 7 och hade tidiga sammandragningar från v 22, så alla graviditeter är olika, har ju haft vänner som sprungit o tränat hårt fram till v 36...
Så spännande att du fick 2 embryon tillbaka!! Jag fick 2 tillbaka när jag blev gravid då, nu när jag har ett barn vågar jag inte riktigt sätta tillbaka 2 på första försöket. Är detta din första IVF?
Hej Inalina!
Nej detta är min 3e. Gjorde första privat förra våren för att de inte bokade in nya par pga pandemin och vi orkade vänta på att få en tid på Sahlgrenska. Då fick vi en tillbaka, 1 till frysen. Båda misslyckades.
Andra gången var på Sahlgrenska och då fick vi endast ett befruktat ägg som misslyckades.
Nu är det tredje ivf:en och då fick vi 3 befruktade, varav 2 som jag fick tillbaka i torsdags och 1 odlas vidare till dag 5-6 vet inte om den klarat sig än men hoppas vi har 1 i frysen nu.
Med tanke på antal försök och min ålder (37 år) föreslog de att vi tar 2 ägg denna gång.
När ska du på äggplock?